Üzleti tippek

Megállíthatatlanul terjed a digitális tévézés

Áprilisában egy hónap alatt 15 ezerrel 1,225 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma a tizennégy legnagyobb magyarországi piaci szereplő műsorterjesztő hálózatában - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) hétfőn kiadott gyorsjelentéséből.

Az összes előfizető között a digitális szolgáltatásra előfizetők aránya áprilisban 48,7 százalékra nőtt a márciusi 48,2 százalék után. A digitális előfizetéseken belül 2010 áprilisában 435 ezerről 447 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 776 ezerről 778 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 17,3 százalék után 17,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése nem változott, maradt a márciusi 30,9 százalék áprilisban is, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,8 százalékról 51,3 százalékra csökkent.

A gyorsjelentés teljes körűen lefedi a műholdas szolgáltatásokat, beleértve a korábban az Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatását is, amelyet március elsejétől a Hello HD Kft. üzemeltet. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 46,1 százalékról 45,5 százalékra, a UPC-é 23,7 százalékról 23,3 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé pedig 25,3 százalékról 26,4 százalékra emelkedett.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,734 millióról 1,739 millióra nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 7 ezerrel 1,292 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 12 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a márciusi 34,6 százalékhoz képest 34,3 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,5-ról 22,6 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,6 százalékról 13,2 százalékra nőtt áprilisban.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft. – április végén összesen 2,517 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.

Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a 14 szolgáltató között a UPC a piacvezető, a márciusi 31,2 százalék után április végén 30,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét áprilisban a márciusi 23,4 százalékról 23,8 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23 százalékról 23,2 százalékra nőtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik