Üzleti tippek

A Tescóban vertük el a pénzünk

A Tesco, a CBA és a Coop voltak tavaly a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok, a sorrend 2008-hoz képest nem változott - közölte a Nielsen piackutató.

ATesco forgalma 602 milliárd forintról 638,4 milliárdra nőtt 2009-ben, az őt követő CBA 547,5, míg a Coop 510 milliárd forinttal szerepel a ranglistán, mindkét lánc forgalma nőtt a megelőző évhez képest. Utánuk következik a Spar csoport 397,4 és a Reál 358 milliárd forintos, ugyancsak növekvő forgalommal.

A rangsorban második CBA 3054 üzlete, a harmadik Coop 5250, és az ötödik Reál 2.320 boltja együttesen több mint 10 500 egységet jelent. Így a három, magyar tulajdonban lévő lánc együttesen a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviseli. Az Auchan és a Cora a boltláncok rangsorának 6., illetve 10. helyére került.

A Tesco, piacvezető pozícióját többek között terjeszkedésének is köszönheti: egy év alatt tizenhárom hiper- és tizenöt szupermarkettel, összesen 176 üzletre bővítette hálózatát. Ezenkívül a belvárosokban expressz, az északnyugati megyékben pedig S-market üzletei várják a vevőket.

A hipermarket láncok közül a Tesco mellett az Interspar és az Auchan is terjeszkedett tavaly. Az Interspar két új üzlettel 31-re növelte hálózatát, az Auchan egyet nyitott, és 12 egységet működtet.

A négy diszkont lánc – Lidl, Penny Market, Aldi és Profi – a legutóbbi időszak nyertesei közé tartozik. A Nielsen által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, így tavaly meghaladta a 430 milliárd forintot. Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része az olcsóbb üzletek felé fordult, másrészt pedig a magyarországi diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon.

A Spar az Interspar bővítése mellett szupermarket hálózatába beleillesztette a Plus diszkontokat, de nyitott új egységeket is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik