Üzleti tippek

PR-akciókkal trükközik a Provident?

Egyértelműen a Provident érdekében végrehajtott PR-trükknek tűnik a thmkviz.com címen elérhető weboldal.

Mint korábbi cikkünkben már megírtuk, gyorskölcsönt folyósító cég állhat valószínűleg a thmkviz.com honlap mögött, ám ez a gyanú kezd immár kezd bizonyossággá érni. (A honlapon nem található utalás sem a tulajdonosok, sem az üzemeltetők nevére.)

A honlapon található kvízben egészen meglepő példák vannak arra nézve, hogy rövid futamidejű kölcsön mellett milyen magas thm-ek jönnek ki. E kvíz példája alapján, ha valaki kölcsönkér egy hétre tíz forintot és egy hét múlva tíz százalékkal többet, azaz tizenegy forintot ad vissza, akkor 14 779 százalékos thm-mel kapott kölcsön. Éppen ezzel érvelnek a gyorskölcsönt folyósítók a thm-plafonnal szemben – írtuk korábbi cikkünkben.

Egyik FN olvasónk segített egy adatsorral, amellyel több információt sikerült megtudnunk, mint “első körben”, s azután mi is találtunk egy hasonló tartalommal bíró linket. Az Arcus Interactive Group Kommunikációs és Tanácsadó Zrt.
cég neve bukkant föl az adatok között, a cég referenciái között pedig ott találjuk a Providentet – amint arra is olvasónk is volt szíves fölhívni a figyelmünket.

Nincs természetesen semmi baj általában véve a kreatív PR-módszerekkel, s a projekt végén nyilván elő fog állni a valódi megrendelő. Elképzelhető, hogy rontaná a kitöltési hajlandóságot, ha a szörfölő tudná, hogy a kvíz kitöltésével egy gyorskölcsönökkel foglalkozó cég kommunikációs ügynökségének projektjében vesz részt.

Kérdés, hogy ez elégséges indok-e, s megbízik-e bárki abban, aki úgy akarja meggyőzni őt bármiről, hogy – legalábbis első körben – információkat hallgat el. Az is kérdés persze, hogy jó érv-e a thm használata ellen, hogy nem használható néhány napos futamidejű kölcsönök esetén – hiszen ilyenek Magyarországon nem léteznek.

Ezekhez képest már valóban mellékes egy másfajta szakmai szempontból fölvethető kérdés: vajon mi indokolja az alapvető, szinte minden webmester által ismert keresőoptimalizálási fogások mellőzését egy interaktív kommunikációval foglalkozó cég által készített honlapon (például: meta description tag hiánya).

A jövő mindenesetre megmutatja majd, mennyire váltja be megrendelője reményeit a thmkviz.com projekt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik