Üzleti tippek

Panasonic–Avatar közös kampány

A Panasonic Corp. legújabb 3D-s technológiát használó televíziójának reklámkampányát James Cameron hamarosan mozikba kerülő filmje kapcsán hirdeti.

Az Avatar az első olyan fontosabb hollywoodi 3D-s film, amely nem animációs, hanem élőszereplős alkotás. A cég és a rendező közti szerződés hátterében az áll, hogy a háromdimenziós látványt produkáló tévék konkurenciájának harca mostanában hág a tetőfokára, és a Panasonic ezt a fegyvert vetette be ahhoz, hogy jelentősebb előnyre tegyen szert.
A Panasonic jövőre kezdi el árusítani 3D-s televízióit. A cég két főbb riválisa: a Sony és a Samsung is bemutatta már saját prototípusait, és elképzelhető, hogy 2010-ben ők is hasonló termékekkel állhatnak elő. A 3D-s televíziók használatához a nézőknek speciális szemüvegeket kell használniuk, amely először az egyik, majd a másik szemet takarja el, lévén az új típusú televíziók gyorsan váltogatnak a képek között, hogy a tér mélységének valódi illúzióját keltsék. A technológia tényleges elterjedésének valódi problémája azonban az, hogy még nagyon kevés 3D-s tartalmat lehet elérni.

Bár már több olyan animációs filmet is lehet külföldi mozikban látni, amelyek ezt a valódi 3D-s technológiát használják, azonban az Avatar az első ilyen élőszereplős film, és világszerte hagyományos és háromdimenziós módon is meg lehet majd tekinteni.
„A 3D a mozikban, a játékokban és a számítástechnikában egyaránt el fog terjedni a jövőben. Nemcsak látványról van szó, hanem magáról a valóságról, amibe akár bele is léphetnél” – nyilatkozta James Cameron egy interjúban.
A Panasonic a Camerontól való együttműködéstől nem csak azt reméli, hogy a 3D-s technológiák terén vezető márkává nőheti ki magát, hanem azt is, hogy az otthoni televíziók kidolgozásában hasznos tanácsokat kaphat a híres rendezőtől – nyilatkozta Kozuka Masayuki, a cég szóvivője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik