Üzleti tippek

Üdülési jogot értékesítő cégeket büntetett a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két üdülési jogot értékesítő vállalkozást marasztalt el a fogyasztók megtévesztése miatt: a Kereknap 2003 Kft-t 5 millió forintra, míg a Holiday Club Hungary Kft-t 2 millió forintra bírságolta.

A GVH közleménye szerint a vizsgálat során kiderült, hogy a két társaság által felkínált – ingyenesnek mondott – szállásutalványokkal csak akkor lehetett üdülni, ha regisztrációs díjat fizetett a vendég a szállás lefoglalásakor. Ez azonban csak akkor derült ki a meghívottak számára, amikor az előadáson megjelentek, vagy pedig az előadás végén, amikor a szállásutalványt átvették.

A GVH megállapította: a fogyasztó a költség ismeretében dönthetett arról, hogy igénybe kívánja e venni az “ingyenes” szállást, a közölt költségtérítést befizetve. A választási lehetőség ellenére azonban a GVH szerint a két vállalkozás mégis megtévesztette a fogyasztót akkor, amikor a prezentációs előadáson való részvételre egy olyan “ajándék” szállásutalvány ígéretével vette rá, amelyik a fizetendő regisztrációs díj miatt nem tekinthető ingyenesnek.

A GVH más versenyjogot sértő elemeket is feltárt a két vállalkozás tájékoztatási gyakorlatának vizsgálata során. A Holiday Club Hungary Kft. például nem tudta bizonyítani azt a – fogyasztók befolyásolására alkalmas – kijelentését, miszerint “a kezdetek óta piacvezető szerepet tölt be az üdülési jogok hazai piacán, illetve Európában dobogós helyet ért el”.

A GVH a kivetett bírságokon felül előírta, hogy a vállalkozások a jövőben nem alkalmazhatják a próbacsomaggal és az utalvánnyal kapcsolatos megtévesztő gyakorlatukat. A bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülmény volt, hogy a két társaságot korábban többször elmarasztalta már a versenyhatóság.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik