Üzleti tippek

Az internetezők több pénzt hoznak

Jövőre már több pénzt költenek el a hirdetők az Egyesült Királyságban az interneten, mint a televízióban – derül ki a Group M médiatervező cég most közzétett előrejelzéséből.

2008-ban a világháló az angol reklámpiacból már valamivel több, mint 30 százalékkal részesedik, ami egyben azt is jelenti, hogy az interneten a hirdetők 3,4 milliárd fontot költenek el, szemben a tévés reklámokra fordított 3,56 milliárd fonttal – legalábbis ezt állítja a Martin Sorrell irányította WPP csoporthoz tartozó társaság.

2009-ben a tévék elveszítik az 50 éve őrzött vezető szerepüket, az Egyesült Királyság pedig első lesz a világ legnagyobb reklámpiacát jegyző államai közül, ahol az internet képes maga mögé szorítani a tévécsatornákat. A neten ugyanis évente 6 százalékkal növekszik a reklámokra költött összeg, miközben a tévéknél mindössze egyetlen százalékkal.

Svédországban viszont az is elképzelhető, hogy már 2008-ban meghaladja az internet részesedése a televízióét a teljes reklámpiacból. A Group M ezt azzal magyarázta, hogy a svédeknél viszonylag későn indult be a kereskedelmi televíziós piac. A cég adatai szerint a net 2008-ban 19,5 százakkal veszi ki részét a reklámpiacból, a tévék pedig 19,2 százalékkal bírnak majd.


9,7 milliárd forint

Magyarországon a Magyar Reklámszövetség becslése szerint 2006-ban az interneten 9,7 milliárd forintot költöttek el, ezzel a net 5,5 százalékkal részesedett a teljes reklámpiacból. A tévék viszont 40,8 százalékos szelettel 72 milliárd forintot kasszíroztak a vizsgált évben, amellyel továbbra is messze a piac legmeghatározóbb szereplői. Az internet erősödő szerepét azonban jól mutatja, hogy már alig vannak elmaradva a 10,1 milliárdos reklámbevételt vonzó rádióktól, és szakértők szerint a várható dinamikus bővülésnek köszönhetően utolérhetik a 19 milliárdos közterületi piacot is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik