Üzleti tippek

Elfáradt a Blikk

admin
admin

2007. 10. 27. 13:38

Nem kell bulvárosítani a Ringier többségi tulajdonában lévő Népszabadságot, a Blikk "egy kicsit elfáradt" - mondta Mihók Attila, a svájci székhelyű médiacsoport magyarországi cégének november elsejével kinevezett ügyvezető igazgatója.

A nagy rendszerek lassan mozdulnak – jegyezte meg a változtatásokkal kapcsolatos kérdésre, részleteket azonban hivatalba lépése utánra ígért; annyit elmondott, a Népszabadságnál az utóbbi időben “sok minden pozitívan változott”, de számos tennivalót lát még.

A politikai napilap reformjával – benne a vasárnapi megjelenéssel – kapcsolatos kérdésre az MTI-nek adott interjújában elmondta, hogy a közeljövőben, a szokásos döntési mechanizmusok betartásával, megszületik a döntés az ügyben. “A Népszabadságnak vannak különleges értékei, amelyeket egyértelműen azonosítani kell, hogy építeni lehessen rájuk” – vázolta a kiindulópontot az új vezető.

Hangsúlyozta, hogy az értelmes párbeszéd eredményeként szültetett egyezségeket egyetértésben kell végrehajtaniuk a tulajdonosoknak; “a lap munkatársainak is jobb, ha tudják: a két tulajdonos ugyanazt akarja”.

Csehországtól és Szerbiától eltérően a közeljövőben nem készül második bulvárlappal a magyar piacra lépni a svájci Ringier-csoport magyarországi cége – közölte. “A cseh piac elég nagy ahhoz, hogy két, egymáshoz igen hasonló lapot is el tudjon tartani, míg Szerbiában a Blic sokkal inkább könnyed politikai lap, mint bulvárújság, míg új lapunk, az Alo! kőkemény bulvár” – mondta.

Mihók Attila szerint nem született még döntés arról, hogy hosszabb távon is egyszerre töltse-e be a Ringier magyarországi és szerbiai ügyvezetői posztját. Az, hogy a budapesti kinevezés után is megőrzi négy éve betöltött belgrádi megbízatását “az az én kérésem volt” – tette hozzá, megjegyezve, “november elseje után többet leszek itt, mint ott”.

A Ringier magyarországi ingyeneslap-indítási terveivel kapcsolatban úgy nyilatkozott, ehhez “még nem jött el a pillanat”; szavai szerint egyelőre három meglévő napi orgánumuk – a Blikk, a Nemzeti Sport és a Népszabadság – gazdasági és piaci pozícióit erősítik. Azt azért megemlítette, hogy Belgrádban tavaly indított – a piacon úttörő – ingyenes napilapjuk, a 24 sata nyolc hónap után nyereséget termelt, a Blicet pedig a négy évvel ezelőtti 100 ezer helyett ma 360 ezer példányban nyomják.

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.