Üzleti tippek

OM Audit

Az április közterületi médiateljesítményének két legszembetűnőbb tulajdonsága a sok, s a kevés egyszerre. Annak ellenére, hogy a piacon jelenlévők látszólag ismét igyekeznek nagy teret biztosítani márkáiknak, vagyis viszonylag nagy felületszámmal kerültek ki kampányok a plakátokra, a felülettípusok használatát illetően ismét elég sivár képet láthatunk: nagyon kevés volt a nem csupán egy médiatípuson kivitelezett közterületi reklámkampány, s ez még mindig azt engedi feltételezni, a hirdetők nem elég bátrak kihasználni e média egyedi adottságait. Egyelőre, s még mindig…

A homogén citylight felületeket használó reklámozók esetében felállított toplista élén a mobil-telekommunikáció szereplői szerezték meg a dobogó első két fokát, rajtuk kívül még a média jelenléte erős; a többi résztvevő inkább önálló márkával volt jelen, s összességében egyik kampány felületszáma sem volt kimagasló. Ezzel szemben az óriásplakátok esetében egy nagy felületszámú számítástechnikai kereskedelmi portál vezeti a toplistát – habár az előző hónaphoz képest az aktuális havi hirdetésszám nem is tűnik olyan kimagaslóan soknak –, s jelen vannak még a szokásos, szinte már-már kötelező kereskedelmi láncok, valamint személygépjármű-márkák, a média, egy bank, egy biztosító, illetve a határidőt betartó adózóknak egy 1%-os ötlet is.

A vegyes kampányok tekintetében a vizsgált hónapokban szintén igen nagy felületszámú kampányokat találunk, főként a média területéről, illetve a telekommunikációs, valamint a személygépjármű-szektorból. Az elemzés első felében megfogalmazott kritikán túl csupán még egy észrevételünk volt e hónapban: miért egy külföldinek tűnő plakáton ismerhetjük meg a bevezetés alatt lévő új jégkrémmárkát, hol s mennyiért tudjuk megvásárolni, ki a hölgy a plakáton, s miután a televízióban is rábukkantunk: miért is énekel? Ki érti ezt…?

A Full Monitoring módszertana:

A Full Monitoring az OM Audit havi rendszeres felmérése, amelynek adatgyűjtése minden hónap 6-a és 11-e közt készül. Az adott periódusban az OM Audit felmérői meglátogatják az összes, ismert tulajdonosú standard (euro és avenir méretű óriásplakátok, citylight és midilight berendezések, magnum és backlight felületek és a hirdetőoszlopok) magyar közterületi hirdető eszközt, s azok minden felületét lefényképezik. Ezek alapján a kutatók minden felületen azonosítják az oda kihelyezett kreatívot, s kiegészítő információkkal ellátva helyezik be egy lekérdező szoftverrel könnyen elemezhető adatbázisba.

A felmérés teljes körű, azaz mintavételi hibája nincs. Ugyanakkor természetszerűleg nem tartalmazza azokat a kéthetes hóközi kampányokat, amelyek még nem voltak kiragasztva a felmérési időszakban. Ugyanezen okból a késve kiragasztott kampányok adatai is csak részben jelennek meg az adatbázisban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik