Üzleti tippek

Változatlan tartalom

Egy nagy példányszámú bulvárlap egyik politikai oldal mellett sem teheti le a voksát – állítja Murányi Marcell, a Blikk szeptember közepén kinevezett főszerkesztője.

Murányi Marcell kedvencei

Tévé/tévéműsor: Mezzo, hírműsorok
Újság: Blikk, HVG, Bild, Focus
Rádió: InfoRádió
Netes portál: Hírkereső
Könyv: Stanislav Lem: Visszatérés
Film: Bacsó Péter: A tanú, Huszárik Zoltán: Szindbád
Zene: Mozart, Rammstein, Pink Floyd, Depeche Mode
Hobbi: újságcsinálás, gitározás

– Miért téged választott a Ringier vezetősége a Blikk főszerkesztőjének?
– 2004 óta vagyok a Blikk főszerkesztő-helyettese, idén júliusban pedig, Fejes Gábor távozása után, megbízott főszerkesztő lettem. A menedzsment szeretett volna szétnézni a piacon, hogy van-e olyan ember, aki megfelelő lenne ebbe a pozícióba, és ezt az ideiglenes helyzetet elfogadtam.
– Akkor lényegében pályáznod sem kellett?
– Nem kértek semmilyen pályázatot. Tulajdonképpen azzal pályáztam, hogy miként dolgoztam az elmúlt két hónapban, illetve két évben.
– Várható valamilyen változás a lapnál?
– A Blikk erős termék, amin csak óvatosan lehet változtatni. Az újság csapata nagyon jó, inkább építeni kell, nem szétzilálni, valamint újabb kihívások elé állítani őket. A lap ezért rövid távon biztosan nem fog változni. Ezt a csapatot még jobban kiképezve, még inkább a szakmai etikai normáknak alárendelve kell működtetni.
– A Blikk értékesített példányszáma az elmúlt években gyakorlatilag beállt a 250 ezres szintre. A bulvárpiaci szereplők előszeretettel hangoztatják azt a már-már közhelynek számító mondókájukat, hogy rengeteg tartalék van még a piacban, majd jön a cseh Bleskkel való példálózás. Továbblépni azonban mégsem sikerül erről a szintről. Miért nem?
– Ez nagyon nehéz kérdés. Az említett cseh piac teljesen más, mint a magyar, még ha a lakosság számában vannak is hasonlóságok. Igazából én a bulvárpiac kifejezést sem szeretem, inkább azt mondom, hogy újságpiac van. A kérdés az, hogy az újságpiac fejleszthető-e Magyarországon. Megtalálja-e az internet mellett a helyét a nyomtatott média? Azt mondom, hogy igen, ez a piac még mindig fejleszthető.
– Ezt értem, de hogyan?
– Úgy, hogy még jobban megpróbáljuk kitalálni azt, mi érdekli az embereket. A legjobb eladásainkat az elmúlt hónapokban olyan címlaptémákkal értük el, amelyek nem bulvártörténetek. Ilyen volt például az augusztus 20-ai vihar, ami után 270 ezres eladásunk volt.
– A mostani tüntetések mennyit lendítettek az értékesített példányszámon?
– Az MTV ostromának napján 276 ezer fogyott a lapból, de ez az időszak szerintem minden piaci szereplőnek extra eladást hozott. Igazából ez sem bulvártörténet, hanem politikai esemény.
– De bulvárosan is fel lehet dolgozni.
– Nem, egy történetet vagy érdekesen, vagy érdektelenül lehet feldolgozni.
– Egy bulvárlapnak lehet politikai beállítottsága?
– Azt gondolom, hogy nem. A lap, méreténél fogva, nem engedheti meg magának, hogy bármelyik oldal mellett letegye a voksát. Egy friss felmérésünkből kiderült, hogy az olvasók nem tudják besorolni egyik politikai oldalhoz sem a Blikket. Az olvasótáboron belül a baloldal felé van némi erősödés, de ez sem szignifikáns.
– Az Index viszont az áprilisi választások előtt be tudta sorolni a lapot. Azt írták, hogy a Blikk a témafelvetéseivel a Fidesznek kedvezett. Akkor ezzel nem értesz egyet?
– Először is, az internetes sajtóban dolgozó kollégák egy része egyfajta csökevénynek tartja a nyomtatott sajtót. Másodszor, ha az egyik médium a nyilvánosság előtt minősíti a másikat, az szakmai nonszensz. Harmadrészt, mindkét nagy meghatározó politikai erő hirdetett a kampány idején az újságban, ami példa nélküli ezen a piacon.
– Ha már az internetről van szó, akkor a Blikk.hu-val milyen terveitek vannak?
– Házon belül annyi változás lesz, hogy januártól az online divíziótól hozzánk kerül a portál készítése. Ugyanis jelenleg nincs igazán jelen az oldal – a Blikk súlyának megfelelően – az interneten.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik