Üzleti tippek

Auditált példányszámadatok tematikus bontásban









Auditált példányszámadatok tematikus bontásban 1

Kapcsolódó táblázat

Auditált példányszámadatok tematikus bontásban 1
Auditált példányszámadatok tematikus bontásban 4

A Marketing & Media mostantól negyedévente, a Matesz gyorsjelentései alapján készült táblázatokat is közzétesz. A legfontosabb lappiaci szegmensek adatait tematikus bontásban közöljük, ezáltal könnyebben áttekinthetőbbé téve a példányszámadatokat. Összehasonlításképpen az elmúlt három év azonos időszakának „összes értékesített” példányszámai is szerepelnek a táblázatokban.

Az „aktívan vásárolt” kategória megjelenésével szembeötlő, hogy jelentősen visszaszorult a mennyiségi értékesítés aránya a lapok többségénél. Szabályt erősítő kivételként említhető a Lakáskultúra, amelynél továbbra is jelentős ennek a terjesztési formának az aránya. A férfi glossy magazinoknál viszont jól látszik, hogy korábban ezekből a lapokból átlagosan 5–10 ezer példányt mennyiségi értékesítés révén juttattak el az olvasókhoz. Az autós lapoknál emiatt a szegmensen belüli sorrend is megváltozott, hiszen árushelyen és előfizetéssel az Autó Kettőből talál gazdára a legtöbb példány.

A műsorújságok piacán folyamatos csökkenő trend figyelhető meg. Bár a táblázat szerint a Színes Kéthetes tavalyhoz képest növelni tudta eladásait, az idei előző negyedévhez viszonyítva kevesebb fogyott ebből az újságból is. A női glossy lapok között a Joy viszi a prímet. A lap 2004-es átpozícionálása olyan jól sikerült, hogy két év alatt megduplázta értékesítéseit, ezzel kiemelkedik – a hároméves viszonylatban nézve – inkább stagnáló-csökkenő eredményeket mutató mezőnyből.

Az olcsó női hetilapok érkezésekor úgy tűnt, hogy új keresletet generálnak, és nem a drágább társaik rovására terjeszkednek. Az adatsorokból azonban látszik, hogy a piacvezető Nők Lapja kivételével megérezték a női hetilapok az új jövevények érkezését.
A sztárszegmens eddig a nyugalom szigete volt. A Sorry és a Star még együtt sem zavar sok vizet a piacon, különösen nem fenyegették soha a Story–Best-páros pozícióit. Érdemes lesz figyelni a következő negyedévek adataiban, hogy a Hot és a Helló V. I. P. lap érkezése miként befolyásolja a többi lap eladásait.

Úgy tűnik, a tavaszi választások után sem hanyatlott az olvasók érdeklődése a politikai napilapok iránt, mert az első félévhez képest, ha minimálisan is, de növelni tudták „aktív eladásaik” számát. Az év elejéhez képest némileg a HVG-ből is több fogyott, de érdekes látni, hogy három év alatt 30 ezerrel csökkent a lap összes értékesített példányszáma.

Bármilyen furcsán hangzik is, de a számítástechnika rohamos fejlődésének az informatikával foglalkozó lapok nem tudtak haszonélvezőivé válni. Sőt, talán ők az egyik legnagyobb kárvallottai, hiszen az olvasóik elsőként ismerkedtek meg az internettel, ahonnan könnyedén beszerezhetik a számukra szükséges információkat. Ennek megfelelően gyakorlatilag bármelyik korábbi eredményüket nézzük meg ezeknek a lapoknak, csökkenő példányszámokat láthatunk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik