Üzleti tippek

A Marketing&Média 12. számának hírei

Marketing

Újabb aranyak a Drehernek

A tavalyi három aranyérem után idén két újabbal térhetett haza a Dreher Sörgyárak Zrt. a brüsszeli minőségértékelő Monde Selection-versenyről – írja a Marketinginfó. A pils típusú sörök kategóriájában a Dreher Classic, a barna sörök kategóriájában a Dreher Bak hozta el a legjobbnak járó elismerést. A márka a Nemzetközi Kiváló Minőség Trófea különdíjat is megszerezte az elmúlt három év során hozott állandó kiváló minőségéért.

Újabb ízzel a Szentkirályi

Újabb ízesített ásványvízzel lépett a hazai piacra a Szentkirályi Ásványvíz Kft. – értesült a Marketinginfó. A termékcsalád a már ismert rózsa és citrom–menta mellett málna–indiáncseresznye ízesítéssel bővült.

Svábhegyből Varázshegy

A Generali-Providencia Zrt. támogatásával immár három éve rendszeresen megvalósulhat a Generali Varázshegy. A Svábhegyen megszervezett táborban idén júniusban és júliusban összesen három héten át nyaralhatnak allergiás és asztmás gyerekek.

Futballparkot épített az Adidas

Az Adidas a futball-vb hivatalos megnyitója előtt mutatta be az Adidas World of Footballt, ez egy 40 ezer négyzetméteres futballpark a német parlament épülete előtt. A Marketinginfó információi szerint a park szívében a Berlini Olimpiai Stadion pontos mását építették fel, amely közel 10 ezer vendégnek kínál szórakoztató programokat a vb ideje alatt.

Média

A NKÖM az Exitet választotta


Az Exit ingyenes programmagazin nyerte a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma (NKÖM) pályázatát, amelyet a Múzeumok Éjszakája rendezvény ingyenes különszámának elkészítésére írt ki. A június 24-én megjelent Exit-különszám több mint ezer kihelyezési ponton, 100 ezres példányban volt elérhető az érdeklődők számára.

Terjeszkedik a TV Deko

Május végétől már Csehországban és Szlovákiában is fogható az építészettel, lakásdekorációval, kézimunkával foglalkozó, tematikus tartalmat szolgáltató magyarországi TV Deko adása. A Deko „testvércsatornáját”, a TV Paprikát már korábban is nézhették a helyiek.

Aktív Interaktív

A jövőben már a Viasat3-ra is készít műsort az Interaktív Kft. A TV2 legnagyobb beszállító cége eddig a kereskedelmi adón kívül az m1 és az AXN csatornára gyártott műsorokat. A Topmodell ősztől látható majd a Viasat3-on, a műsort Árpa Attila producer jegyzi.

Megjelent a Barátnő

Júniustól kapható az újságárusoknál a Barátnő című havimagazin. Az IQ Press Kiadó új lapja elsősorban azoknak a nőknek szól, akik nyitottak a világra, és fogékonyak más problémáira is.

Az 52 oldalon, 37 ezres példányszámban megjelenő lap 25 millió forintos bevezető kampánya májusban indult a nagyobb újságokban.

Zone Visionből Zonemedia

Nevet és arculatot váltanak a Zone Vision Networks tulajdonában lévő csatornák. A vállalat ezentúl a Zonemedia nevet viseli, a csatornák neve pedig a Zone előtaggal bővül. A Zonemedia név bevezetésével mind a műsorszórás tartalmi része, mind pedig a műsorterv változatlan marad. Az arculatváltás feladataival a Zonemedia a Kemistryt bízta meg, de besegített a londoni székhelyű Fig Jam is.

Metro–NY Times-együttműködés

A Metro International megállapodást kötött a The New York Timesszal arról, hogy az megosztja apróhirdetéseit a Metro New York-i kiadásával, így azok az ingyenes újságban is olvashatók lesznek. Az egyezség alapján a két napilap osztozik az apróhirdetésekből keletkezett nettó árbevételen. A két lapnak együttesen több mint 2,2 milliós olvasótábora van.

Hearst-igazgató a Sanomában

Budapestre látogatott Jeannette Chang, a Hearst Magazines International nemzetközi kiadói igazgatója, hogy beszámoljon a Cosmopolitan magazint érintő nemzetközi trendekről. Kétnapos látogatása során többek között megosztotta a nemzetközi tapasztalatokat és együttműködési lehetőségeket a Sanoma Budapest értékesítési csapatával, a médiaügynökségek vezetőivel. A Cosmopolitan legfőbb hirdetőivel pedig azt vitatták meg, milyen lehetőségek rejlenek a magyar magazinnal való együttműködésben.

Reklám

Folytatódik az AdMonitor

A Sanoma Budapest Zrt. idén folytatja a 2005-ben indított AdMonitor kutatássorozatot, egyben lehetőséget kínál ügyfeleinek, hogy teszteljék magazinhirdetéseiket valós környezetben. A csatlakozó hirdetőknek a kiadó ingyen elvégzi a megvásárolt hirdetési felületek hatékonysági vizsgálatát a kutatás keretein belül. A Cosmopolitan, a Nők Lapja és a Story után 2006-ban további kilenc magazint vizsgálnak.

Cannes-i előzetes a Leo Burnettől

A cannes-i reklámfilm-fesztivál előtt néhány nappal, idén először nemcsak az interneten lehetett megtekinteni a világ legjobb reklámfilmjeit. A Leo Burnett minden évben 50 reklámból összeálló válogatása június 15-én, 16-án és 17-én, ingyenes vetítéseken a Kultiplexben is látható volt.

UPC Direct–WELL-sikerek

A tavalyi Reklámzabálók közönségdíja, majd az idei Arany Penge Fesztivál Bronz Pengéje után újabb díjat nyert a UPC Direct – a WELL Reklámügynökség gondozásában készült – Ablak című szpotja. A UPC-hálózat nemzetközi versenyén a külföldi zsűri mind stratégiai, mind kreatív szempontból a UPC Direct 2005-ös kampányát ítélte a múlt év legmagasabb színvonalú alkotásának az Európában készült összes UPC-kampány közül.

Ügynökségek

Elindult az Mm&v


Új médiaügynökséget jegyeztek be júniusban. A svájci központú m&m médiacsoport magyar tagja az Mm&v Médiaügynökség Zrt. A médiacsoport tagjai még Svájcban, Hollandiában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban és Ausztriában vannak jelen.

Mmd–Wincanton-együttműködés

A Wincanton az Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants ügynökséget választotta magyarországi kommunikációs partnerének. Az ügynökség júniustól média- és pr-tevékenységet végez a cég számára, hogy növelje a márka ismertségét Európában.

A Café PR-rel a Logitech

Júniustól a Café PR segíti a Logitech magyarországi képviseletének pr-kommunikációs tevékenységét. A vállalat alapvetően taktikai tervek készítését és megvalósítását várja az ügynökségtől, valamint médiakapcsolati munkájához kér támogatást. Az ügynökség kiválasztását tender előzte meg.

Főnix-megbízás a NetAktívnak

Az ország második legnagyobb rendezvényszervező vállalata, a Főnix Kht. a NetAktívot kérte fel arra, hogy segítse pr-kommunikációs feladatainak elvégzését. A megbízást az ügynökség közvetlen felkéréssel kapta.

Erősíti kommunikációját a Sixt

A nemzetközi Sixt autókölcsönző-hálózat magyar tagja a Sakkom Interaktív marketingkommunikációs és pr-ügynökséget bízta meg a cég online kommunikációs feladatainak ellátásával. Az együttműködés célja a Sixt Magyarország potenciális magyar és külföldi ügyfeleinek hatékonyabb internetes megszólítása.

Újabb tendert nyert az Euro RSCG

Az Euro RSCG Budapest nyerte a Brendon Magyarország Kft. 2006 februárjában kiírt tenderét, amely a márka teljes körű és integrált kommunikációjára vonatkozik. Az együttműködés májusban kezdődött, és határozatlan időre szól. A pályázaton az Euro RSCG mellett a Brighton, a GGK Direkt és a Noe’s Ark vett részt.

Marketing

Jubilál a Beach House


Idén immár tizedszer nyit meg a Coca-Cola Beach House (CCBH) Siófokon. „A Coca-Cola Magyarország évek óta a helyi igényekhez, a magyar fogyasztók sajátosságaihoz igazítja kampányait, nyereményjátékait, illetve aktivációit. Ennek a gondolkodásmódnak az eredményeképpen jött létre annak idején a CCBH, ahol optimálisan talál egymásra helyi szinten a márka üzenete, a helyszín és a specifikus célcsoport” – mondta lapunknak Halász Katalin, a Coca-Cola Magyarország marketingigazgatója.

A homokos partszakasz június 24-étől augusztus 20-áig várja a kikapcsolódásra, szórakozásra vágyókat. Nyolc hét alatt összesen 33 koncert és rengeteg fellépő szórakoztatja majd a közönséget. Szerdától szombatig a legkülönfélébb könnyűzenei produkciók láthatóak a nagyszínpadon. A hangulatról olyan zenekarok gondoskodnak majd, mint a Quimby, a Kispál és a Borz, az Anima Sound System és az Eleven Hold. A megnyitó napján élőben énekelnek a Megasztár 3-ból megismert kedvencek.

„A Viva Tv is a kezdetektől forgat a Beach House-on, és ez idén sem lesz másként” – nyilatkozta Málnay B. Levente, a zenecsatorna vezérigazgatója. A bulik mellett a sport is fontos részét képezi a Beach House életének. A rendezvény nagy gondot fordít a környezetvédelemre is, így a strand területén a szelektív hulladékgyűjtési program keretei között közel negyven szemetest telepített a műanyag, papír és vegyes hulladékok részére.
Részben szintén a CCBH-hoz kapcsolódik a Coca-Cola idei nyári promóciója: CCBH VIP-hétvégét nyerhetnek azok a szerencsések, akik a „Pörögj a legütősebb bulikon!” feliratú kupak belső oldalán található kódot sms-ben elküldik a palackon feltüntetett telefonszámra.

A márka eddig 1,5 milliárd forintot ruházott be a CCBH szervezésébe, fejlesztésébe.

Reklám

Drágulhat a politikai reklám


A pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvényt, valamint a választási eljárásról szóló törvényt módosító javaslat felforgathatja a politikai reklámok piacát. Az átláthatóság elvét követve a reklámok a listaárig drágulhatnak – tudta meg a Napi Gazdaság.

2007. január 1-jétől a tervezet szerint már csak egy nyilvános forgalmú kampányszámláról lehetne utalni a választások esetén a kampánnyal kapcsolatos kiadásokat. A forgalomról az Országos Választási Bizottságnak (OVB) hetente kivonatot küldenek majd a bankok, az OVB pedig nyilvánosságra hozza honlapján a költéslistát.

A médiatulajdonosoknak a kampányidőszak kezdetét megelőző 60. napig kell eljuttatniuk a politikai hirdetéseknél alkalmazandó tarifák listáját az OVB-nek, s ettől egyik politikai megrendelő esetében sem lehet majd eltérni. Piaci szakértők szerint ezzel gyakorlatilag megszűnik a politikai ügyfelekkel kapcsolatban a médiaügynökségek kereskedelmi funkciója, vagyis a nagyobb médiakedvezmény eléréséért folyó verseny.

Azt nem lehet előre látni, hogy a fix áras politikai hirdetések befolyásolják-e a piaci árakat, de mindenképpen tárgyalási alapot jelentenek majd a kereskedelmi partnereknek is. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint jelenleg átlagosan 66 százalékos kedvezményt adnak a médiumok a listaárból, így a javaslat komoly összeg sorsát befolyásolja. Szakértők szerint a tervezet elfogadása esetén vagy a megjelenések száma mérséklődik, vagy a pártoknak kell többletforrást előteremteniük.

Szemet vonzó hirdetések

Mivel a szem tudatosan nem irányítható, mozgásának nyomon követésével és elemzésével milliméteres pontossággal meghatározható, mit és milyen sorrendben nézünk meg egy hirdetésen. Az is kimutatható, mi vonzza a tekintetet, és mi az, amire nem figyelünk. Korábban a tesztelni kívánt anyagokat beszkennelték, és így szereztek szubjektív véleményeket. A szemkamera ezzel szemben objektíven mérhető körülmények között rögzíti a szem minden rezdülését. Így például egy dm-levél tesztelésekor a gyengeségek és az erősségek figyelembevételével a reklámanyag kreatívja még gyártás előtt optimalizálható.

A készülék két miniatűr kamerával dolgozik. Az egyik század-másodpercenként készít felvételt a szem mozgásáról. Ebből egyértelműen látszik, mire fókuszálunk, és mennyi ideig. A másik pedig a szemlélt nyomtatványt veszi fel. A számítógép egy szoftver segítségével rögzíti a folyamatot, amelyről később videofelvétel készíthető.

A tapasztalatok szerint elsőként az embert ábrázoló képre koncentrálunk, amit a többi grafikai elemhez képest akár 33 százalékkal tovább nézünk.

Mindenekelőtt pedig az alak szemét figyeljük – ez még meztelen nők esetében is igaz. Mindig balról jobbra haladva pásztázunk át egy weblapot, tévé- vagy sajtóhirdetést. A levélen először a logót, majd a nevet, a címet, a kiemelt mondatokat, végül az aláírást vesszük észre. „Csak az olvassa végig felülről lefelé, aki írta. Ezért egy anyagba több képet és kevesebb szöveget érdemes tenni” – mondja Klaus Schantz, a kamerát kifejlesztő Schantz Institute igazgatója.

A külföldön már 15 éve használt készülék júniustól Magyarországon is elérhető, a Prime Rate Kft. forgalmazza. A vizsgálat ára minimum 400 ezer forint, de az egyedi, testre szabott körülményektől és a tesztszemélyek számától függően akár 900 ezer forint is lehet. A vizuális eszköz fejlesztői szerint megéri a befektetés, mert a szemkamera alkalmazásával a bevétel akár 20 százalékkal is növelhető.

Egy másodperces rádiószpotok

A Clear Channel egyszekundumos rádiószpotok ötletéről tárgyal marketingesekkel és médiavásárlókkal. A „villanás” (blink) elnevezésű megoldások igazi értéke valószínűleg az általuk generált publicitásban rejlik. A Clear Channel rádióóriás azonban nem így fogja fel. „Valójában az a cél, hogy új megoldásokat találjunk a rádióban hirdetőknek. Ők ugyanis folyamatosan bizonyítékot várnak arra, hogy ez a médium is lehet sikeres márkaterjesztésben, valamint a fogyasztók új, meglepő megszólításában ” – mondta el Jim Cook, a Clear Channel Radio kreatívigazgató-helyettese – írja az AdAge.com.

A blinkek felhasználása igen sokoldalú lehet. A rádiócsatorna kreatívcsoportja egy bemutató anyagban például a McDonald’s rövid szignálját az „I’m lovin’ it” szlogen nélkül szúrta be két hip-hop szám közé, míg egy másik villanásban egy autókürt mellett egy férfihang „Mini” megszólalással kívánta népszerűsíteni a BMW Mini Cooperét. Hasonlóan könnyen felhasználható az Intel harmóniája vagy az NBC harangjátéka.

Andrew Goldstein, a Miami Ad School tanára és a Zimmerman Advertising szövegírója nincs meggyőződve, hogy a nagy hirdetők rajonganának a hangeffektnyi hirdetésért. „Nem lehet tudni, hogy a márkához kötődik, így elveszíti az értékét”– mondta Goldstein. Mások sem kapkodnának a lehetőség után: „Ha ingyen adnák, nem hiszem, hogy elutasítanánk – modta Lauren Russo, a Horizon Media helyi rádiós igazgatója, de hozzátette: – Nem értem, hogy lehetne bármit kommunikálni ilyen rövid idő alatt.”

A Clear Channel még nem döntött az árról és a csomaglehetőségekről, de Gaither úgy becsüli, a 30 másodperces szpotok árának 1/30-ad részéhez képest két-háromszoros áron lehetne értékesíteni a villanásnyi reklámidőket.

Abban Gaither is egyetért a kételkedőkkel, hogy ettől a lehetőségtől nem alakul át a rádiós hirdetési piac. De arra kétségtelenül jó, hogy a Clear Channel bekerüljön a hírekbe.

Média

Az RTL a sportkedvelőkre, a TV2 a nőkre épít


Az RTL Klubon idén nyáron a sporté a főszerep. A foci-vb nézettsége gyakran meghaladta a 40 százalékot, és a világbajnokság vége felé haladva, az egyre érdekesebb meccsek reményében a csatorna vezetése ennél is magasabb közönségarányra számít. A konkurens TV2 az elmúlt időszakot ugyanakkor úgy értékelte, hogy a csatorna taktikája bevált, a foci-világbajnokság közvetítései ellenére is kiegyenlített a két kereskedelmi csatorna versenye. A TV2 a július 9-éig tartó futball-világbajnoksággal szemben elsősorban a fiatal nőket célozza meg műsoraival. A focit nem kedvelő lányoknak, családanyáknak romantikus és kalandfilmek egész sorát kínálja.

A TV2-n a forró hónapokban is folytatódnak a sorozatok, az HBO után először itt látható Magyarországon a Jóbarátok folytatásának szánt Joey című amerikai sorozat. A Szulák-show, a Frei Dosszié, az Irigy Hónaljmirigy és az Activity nyáron nem jelentkezik friss adásokkal, de az utóbbi két műsor ismétlései képernyőre kerülnek. Columbo hadnagy egész nyáron velünk nyomoz majd, és az Aktív, a Magellán, valamint a Napló is várja nézőit. A TV2 saját gyártású sorozata, a JóbanRosszban sem hagyja cserben közönségét, a július végén kezdődő leállást követően ősszel újra indul.

Nyáron szünetelnek az RTL Klub saját gyártású műsorai, kárpótlásul sok filmmel készül a csatorna, és új napi és heti sorozatok (Dolmen, Dr. Vegas, Te vagy az egyetlen) is láthatóak lesznek. Az RTL programja a vb után is bővelkedik sportközvetítésekben. Júniustól október közepéig a Forma–1 kedvelői lesznek a leginkább elégedettek.
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója az év eddigi eredményeit értékelve elmondta: a csatorna tavaszi műsorstruktúrájából egyértelműen a Szombat esti láz aratta a legnagyobb sikert.

Gorbacsov médiamogul lesz?

A Szovjetunió egykori elnöke, Mihail Gorbacsov barátjával, a milliárdos Alexander Lebegyevvel közösen 49 százalékos részesedést szerzett a Novaja Gazeta című független lapban, amely korábban a Kremllel szembeni erős kritikai beállítottságáról volt híres – tudta meg a Guardian. A lapot tizenhárom évvel ezelőtt alapították, Gorbacsov 1990-ben kapott Nobel-békedíjának összegével támogatta az indulást.

Az újság korábban 100 százalékban készítői tulajdonában volt, de financiális nehézségek miatt szükség volt a tulajdonosi szerkezet változtatására. A 600 ezer példányban megjelenő lap korábban politikai és gazdasági témákkal foglalkozott, és radikális szókimondással írt a korrupciós ügyekről is, amelyeknek az orosz parlamentben éppen Lebegyev a szószólója. A lap természetesen nem volt túl népszerű kormánykörökben, s mivel hirdetési bevételei jócskán elmaradnak a tervezettől, az elmúlt időkben már csak hetente kétszer tudott megjelenni.

A tranzakciót siettette az az orosz sajtókörökben régóta lebegtetett hír is, miszerint Roman A. Abramovics, Putyin elnök bizalmasa a Kommersant Daily című lap felvásárlásával a kormány egyfajta szócsöveként szintén meg akar jelenni az orosz lappiacon. Gorbacsov a vásárlás hírére kijelentette, hogy a lap továbbra is megőrzi függetlenségét, szerkesztési elvei nem változnak, mert továbbra is tükröznie kell a vélemények sokszínűségét. A tervek szerint jövő januártól a lap új külsővel és új formátummal jelenik meg, Moszkván kívül Oroszország más régióiban is szeretnék 20–30 százalékkal emelni a példányszámát.

Negyven tévé indulhat

A Nemzeti Hírközlési Hatóság nemrég bejelentette, hogy befejeződött a szomszédos államokkal folytatott hosszas alkudozás az új frekvenciákról. A Genfben június 16-án aláírt megegyezés szerint Magyarországon a mostani műszaki feltételek mellett 30–40 országos televízió és további húsz új rádió kezdheti meg adását 2012-ig – olvasható a Népszabadságban. Most három tévé- (MTV, RTL, TV2) és hat rádióadás fogható hagyományos antennával.

A háztartások harmadában szoba- vagy tetőantennával fogják a műsort. Számukra lenne nagy változás, ha megtízszereződne az így vehető csatornák száma. A műszaki lehetőség megvalósításának azonban jelenleg több akadálya is van. A mérnökök után a politikának, a piacnak és a nézőknek kellene lépniük. A pártoknak meg kellene egyezniük a médiatörvény módosításában, de ebben évek óta nem született eredmény. És kérdés, hogy lesz-e több tucat befektető, aki tévét akar indítani Magyarországon.

Ami még keményebb dió: a nézőket érdekeltté kellene tenni abban, hogy vegyenek jelátalakítót hagyományos tévéjükhöz, vagy vásároljanak olyan új típusú készüléket, amelybe már bele van építve a dekóder. Miután átlagosan nyolcévente cseréljük újabbra a tévénket, ez lassan akár még magától is megoldódhatna. De fennáll az a veszély is, hogy Nyugat-Európából behozott olcsó, ott már eladhatatlan, de egyébként jó minőségű készülékek „blokkolják” a technikai korszerűsítést.
Több országban az állam ösztönző támogatásokat ad a műszaki váltásra. Erről egyelőre nincs szó a magyar tervekben. Igaz, végleges elképzelések sincsenek a digitális váltásra. Az EU előírásai szerint viszont 2012-ben be kell fejezni a hagyományos rendszerű sugárzást.

Online

Megháromszorozott költések a neten?


Az Online Publishers Association (Internetes Kiadók Szervezete) kutatása szerint a hirdetőknek meg kell háromszorozniuk az internetes hirdetésekre költött összegeket ahhoz, hogy hatékonyan elérjék a fogyasztókat – írja a MediaGuardian.
Az amerikai OPA szerint a tapasztalatokból egyértelműen kitűnik, hogy „az elérést és a médiumra szánt időt tekintve a web mára teljes értékű tömegmédiummá nőtte ki magát”. A kutatás keretében 350 ember valós idejű médiafogyasztását vették figyelembe, 15 másodperces időközönként rögzítve tevékenységüket.

„Az adatok alapján a web a fogyasztók összes médiára fordított idejének 20–25 százalékát teszi ki, mégis mindössze 8 százalékot kanyarít le a reklámtortából” – hívta fel a figyelmet az aránytalanságra Pam Horan, az OPA elnöke. Igaz, a hirdetők az utóbbi években elmozdultak a web irányába, de a tanulmány szerint ennek az áttérésnek sokkal nagyobb ütemben kellene történnie. Horan még hozzátette: „Az internet hihetetlen mennyiségű kihasználatlan hirdetési lehetőséget kínál.”
A munkához köthető médiahasználatot tekintve a kutatás egyértelműen a web dominanciáját mutatta ki – 54,6 százalékos eredménnyel a televízió 21,1 százalékos arányához képest –, és ez a két médium szerepel az első két helyen az otthoni felhasználás toplistáján is.

A kutatás azt is kimutatta, hogy a web más média hatékonyságát is javítja. A televízió esetében az elérést 51 százalékkal növelte reggel, 39 százalékkal napközben, és 42 százalékkal délután, a folyóiratokét pedig megduplázta. „A fogyasztók állandóan online vannak, még tévézés vagy rádiózás közben is” – mondta Horan.
Az internetes felületeken elköltött összegek mértéke Magyarországon is dinamikusan növekszik. (Lásd írásunkat a 40. oldalon.)

Karrier

Ideiglenes vezérigazgató a Vodafone-nál


Július1-jétől ideiglenesen Babis Mazarakis látja el a vezérigazgatói teendőket a Vodafone Magyarország Zrt. élén. Az új vezető Vitai Attila feladatait veszi át, aki a Vodafone Csoport érdekeltségébe tartozó Telsim török mobilszolgáltató vezérigazgatójaként folytatja munkáját. Babis Mazarakis korábban a Vodafone Görögországnál dolgozott. Ő vezette a Vodafone Görögország és más vállalatok egyesítését, és szerepe volt a Vodafone Albánia fejlesztésében és irányításában is.

T-Online-vezér a Magyar Telekomnál

Saját kérésére, 2006. június 15-ével megszűnt Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese munkaviszonya. A Vezetékes Szolgáltatások Üzletág vezetőjének irányításával a Magyar Telekom Csoport az elmúlt négy évben kiépítette a vezetékes szélessávú piacot, emellett a szakember irányította az üzletág külföldön való terjeszkedését is. Mattheisen a jövőben külföldön folytatja pályafutását.

A vezérigazgató-helyettesi, illetve a Vezetékes Szolgáltatások Üzletág-vezetői pozícióval járó feladatokat június 15-étől – a végleges kiválasztásig és döntésig – ideiglenesen Simó György, a jelenlegi üzletágvezető-helyettes, a T-Online Magyarország Zrt. vezérigazgatója látja el.

TV2-sökkel erősít az MTV

Fél tucat híradóst csábít át a TV2-től a Magyar Televízió (MTV) – tudta meg a Népszabadság. A TV2-sök távozását egyszerűsítette az, hogy a színlelt szerződések felszámolása és az ekhóra történő átállás miatt felbontották szerződésüket, így nem kell jelentős lelépési pénzt fizetniük, annak ellenére, hogy a konkurenciánál folytatják munkájukat.

A Ringier-től a Geroniához

Székely Zsoltot nevezték ki az egy érdekcsoportba tartozó Geronia Hungary és a Napi Ászt kiadó G-Publishing hirdetési igazgatójává – tudta meg a Kreatív Online. Az új vezető a Ringier Kiadótól érkezett, ahol a napilap-divízió key account menedzsere volt. A Geronia és a G-Publishing hirdetési igazgatója Simon Zsuzsa volt, aki key account menedzseri pozícióban folytatja tovább munkáját a kiadónál.

Értékesítési igazgatóval a BMW

Henning Putzke lett a BMW Magyarország Kft. új értékesítési igazgatója. Ez a pozíció korábban nem létezett a magyar leányvállalatnál, az értékesítési feladatok irányítását közvetlenül az ügyvezető látta el.

Henning Putzke gazdasági mérnökként végzett, de már felsőfokú tanulmányai alatt elkezdte pályafutását a BMW-nél: két márkakereskedésben is dolgozott kereskedelmi és marketingterületen. Ezután a bajor autókonszern németországi részlegének kereskedelmi és marketingosztályán helyezkedett el, ahol többek között a BMW-modellsorozatok bevezetésével és azok menedzselésével is foglalkozott. Ezzel párhuzamosan a BMW-vezetési tréningek egyik oktatója is volt. Az elmúlt négy évben a BMW mexikói vállalatánál volt értékesítési igazgató.

NextiraOne – új vezérigazgatóval

Az európai IP-kommunikációs megoldások és menedzselt szolgáltatások piacán is vezető szerepre törekvő NextiraOne Rafi Kouyoumdjiant nevezte ki új európai vezérigazgatójának. Kouyoumdjian a vezérigazgatói poszton Bruno d’Avanzót váltja, aki négy évig vezette a vállalatot. A 45 éves Rafi Kouyoumdjian korábban három évig a Tiscali France elnöki pozícióját töltötte be, azt megelőzően az informatikai szolgáltatásokkal foglalkozó Econocom Group cégnél dolgozott 13 évig, ahonnan az ügyvezetői pozícióból távozott.

Változás a Medicovernél

Júniustól Krátky Attila tölti be a Medicover kereskedelmi igazgatói posztját. A Medicover Holding tulajdonosainak és a Medicover Egészségközpont Zrt. vezetőségének döntése alapján nevezték ki. Karrierjét az AVIS autókölcsönzőnél kezdte, majd az Accor Servicesnél volt kereskedelmi igazgató.

Új igazgatóval az Oracle

Június 5-étől Gere István az Oracle Hungary oktatási igazgatója. Ebben a pozícióban az Oracle University tevékenységét menedzseli, feladata az oktatási szolgáltatások értékesítése, a megfelelő tréningkínálat kialakítása, az oktatási csapat munkájának szervezése, felügyelete.
Gere István 2002-től dolgozik az Oracle-nél, ahol korábban oktatási tanácsadóként és értékesítőként tevékenykedett. Az Oracle-t megelőzően oktatási és e-learning-tanácsadó volt, valamint oktatóként, oktatóanyag-fejlesztőként és projektvezetőként is tevékenykedett.

K&H: bővült a pr-csapat

Fábián Ildikó látja el júniustól a K&H Bank lakossági divíziójának, a kis- és középvállalkozások, valamint a K&H Prémiumbank és a K&H Alapkezelő tevékenységét támogató pr-stratégiák kidolgozását és megvalósítását jelentő posztot. Ezt megelőzően Fábián Ildikó az Informatikai és Hírközlési Minisztérium kommunikációs és pr-irodájának kommunikációs tanácsadójaként dolgozott. Korábban az Ad Sidera Tréning és Tanácsadó Kft. marketingvezetője volt, majd a Saatchi & Saatchi Rowland divíziójának junior pr-tanácsadójaként folytatta, ezt követően pedig a Noguchi ügyféligazgatójaként működött.

Coca-Cola: távozott az igazgató

Egy év után távozik posztjáról a Coca-Cola közkapcsolati és kommunikációs igazgatója – tudta meg a Kreatív Online. Karvalics Attila tavaly augusztus óta töltötte be a Coca-Cola közkapcsolati és kommunikációs igazgatói posztját. A Coca-Cola nem nevez ki új igazgatót a megüresedett pozícióra; az eddigi feladatokat átcsoportosították, a távozó szakember feladatait Szabó Ibolya, a vállalati kapcsolatok vezetője veszi át.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik