Üzleti tippek

Rekordok dőltek a választásokon

A választások hétvégéjén a legtöbb internetes hírlap rekordot döntött az olvasók számát tekintve. Az eredményekből úgy tűnik, hogy az olvasók szemében az internet legyőzte a nyomtatott lapokat.

Az internetes hírlapok közül legjobban azok a szájtok szerepeltek, amelyek mögött nem áll nyomtatott lap, így a papíralapú lapok között tekintélyes HVG, a Népszabadság és a Magyar Nemzet sem tudott sok olvasót megszólítani a hálón. Ellenben az origo átlépte az egymilliós határt, valamint lapunk is megdöntötte saját rekordját.

Az eredetileg nem internetes hírszolgáltatással foglalkozó médiumok ugyanakkor nem tudtak a netes közönséget érdeklő anyagokkal szolgálni. A Népszabadságot, a Nemzeti Sportot és a Blikket is kiadó Ringier internetes lapjai összesen 163 ezer embert vonzottak, a Nők Lapja c@fe 127 ezret, a Hír TV 66 ezret, a HVG online 62 ezret, a Magyar Televízió 59 ezret, az RTL Klub pedig 51 ezer embert látott el információkkal.

A hétvége kampánycsendjét a legtöbb lap megsínylette: az origo szombaton mindössze 615 ezer olvasót vonzott, a Startlap 446 ezret, az index pedig 279 ezret. A FigyelőNet ennél jóval szerényebben szerepelt, a hétvége első napján mindössze 45 ezren voltak kíváncsiak a lapra, de vasárnap hirtelen megháromszorozódott az olvasók száma.

Ezzel szemben hétfőn, amikor a választások eredményei már nyilvánosak voltak, és sok ember bekapcsolta a számítógépét, egyre dőltek meg a korábbi rekordok. Az origo ötezerrel egymillió fölött végzett, noha ebbe beleszámították a freemail 549 ezer felhasználóját is. A FigyelőNet kiadójának másik szájtja, a Startlap végzett a második helyen, 701 ezer felhasználóval (a Startlap ugyan szerkesztőségi linkeket kínál, azonban maga nem készít híranyagokat), míg az indexet 506 ezer olvasó kereste fel. A FigyelőNet olvasóit talán érdekli, hogy ezen a napon az FN 174 ezer olvasó érdeklődését keltette fel, ami nagyjából kétszerese az elmúlt hetek nagyjából 90 ezres olvasótáborának. Bálint Viktor, lapunk főszerkesztője erről úgy nyilatkozott, hogy a hírszájtok jóval több szolgáltatást kínálnak, mint a “push médiumok”, vagyis azok, ahol a nézők nem választhatnak a tartalmak között. A különböző szolgáltatások pedig jóval több tájékozódási lehetőséget nyújtanak a fogyasztóknak. Az origo a választás után elért egymillió fölötti látogatószáma pedig már összemérhető a kereskedelmi televíziók nézettségével, és ez is azt bizonyítja, hogy az internet felnőtt médiummá vált.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik