Üzleti tippek

A Marketing&Média 1. számának hírei

Marketing

A Nike megvásárolja a Pumát?

Miközben az Adidas az amerikai Reebokra vetett szemet, meglódult a Puma-részvények árfolyama azon piaci pletykáknak betudhatóan, amelyek szerint az amerikai Nike felvásárlási ajánlatot tenne a német sportszergyártóra – tudta meg a Napi Online. A Pumát egyébként egy hónapja a Tschibo-lánc örököseivel is hírbe hozták.

Nincs többé Intel Inside

Nemcsak a hagyományos Intel logótól, hanem az Intel Inside névtől is megszabadul a processzorgyártó – olvasható az SG.hu-n. Az Intelt követő „Inside” szót ezentúl a „Leap ahed” („Ugorjon előre”) jelmondat váltja fel. Szakértők véleménye szerint a változások azt sugallják, hogy a vállalat az elkövetkező tíz évben a mobiltelefonokban, illetve a szórakoztatóelektronikában látja a növekedési lehetőséget.

Új logóval a Visa

A cég és a márka arculata alig változott bevezetése óta, ezért 30 év után a Visa a megújulás mellett döntött. A Marketinginfó információi szerint a vállalat búcsút mondott a jellegzetes arany-fehér-kék sávos megjelenésnek, és az új betűtípussal megjelenő Visa logó mellett sem szerepel a bankkártyák elején a szorosan a márkához tartozó galamb hologram.

Szentkirályi a Malévon

A Malév ásványvíz-beszállítói szerződést írt alá a téli menetrendi időszakra a Szentkirályi ásványvíz forgalmazójával – írja a BTL.hu. A megállapodás értelmében minden Malév járaton, valamint a Malév üzemeltetésű „business”, VIP és kormányvárókban Szentkirályi ásványvizet szolgálnak fel az utasoknak.

Végleg eltűnik a Marc

Felszámolják a Marc termékcsaládjáról ismert, szombathelyi székhelyű MSC Hungaryt Kft.-t – értesült a Napi Online. A felszámolást végző Apport Kft. ügyvezetője szerint a gyár bezárására azért van szükség, mert az anyacég elvesztette megrendeléseit, és a nagy múltú cipőipari vállalkozás fizetésképtelenné vált.

Coca-Cola Black felnőtteknek

Új, elsősorban a felnőtteket megcélzó üdítőitalt dob piacra a Coca-Cola. A Cola-Cola Black kávékivonatot tartalmaz, s alumínium üvegben kerül az üzletekbe. A Marketinginfó úgy tudja, az új verzió január 15-én „premier előtt” már megjelent Franciaországban, a többi piacon ezután kerül forgalomba.

Média

Elindult a Sport Klub


Sport Klub néven új tematikus televíziós csatornát indított január 2-ától az IKO Kábeltévé Kft. A hazai adók közül csak itt lesz látható az idei labdarúgó-világbajnokság minden összecsapása, és a csatorna műsorán szerepelnek többek közt a brazil és a dél-amerikai liga mérkőzései, valamint a Barcelona, az Arsenal és a Liverpool valamennyi meccse. A szakmai hátteret az RTL Klub sportszerkesztői biztosítják.

100%-ban a Sanomáé az EXIT

A Boomerang Media leányvállalata, az Exit Point Kft. 2005 decemberében eladta 30 százalékos tulajdonrészét a Sanoma Budapest Kiadói Rt.-nek, ezzel a kiadó 100 százalékos tulajdonosa lett az EXIT ingyenes programmagazint kiadó Sanoma Exit Kommunikációs Kft.-nek. A tranzakcióval a kiadó erősíteni kívánja pozícióját az ingyenes magazinok piaci szegmensében.

Ötéves a Budapest Rádió

Új műsorstruktúrával és új arcokkal ünnepli 5 éves jubileumát a Budapest Rádió 88. Az új arculat és az új felépítés január 16-ától indult. Több ismert személyiség is fémjelzi a változást, Gangxta Zolee, Nacsa Olivér, Molnár Anikó, Hajdú Péter és a régi-új arc, Fiala János is csatlakozott a rádió csapatához.

Egy cégcsoportban a Viva és a Deamworks

2005 decemberében a VIVA-csoport anyacége, a Viacom tulajdonában lévő Paramount Pictures felvásárolta a Steven Spielberg által létrehozott amerikai filmstúdiót, a DreamWorks-t. A megállapodás értelmében a Paramount Pictures 1,6 milliárd dollárt fizet készpénzben az adósságok átvállalása mellett. Az ügylet nem érinti a DreamWorks animációs stúdióját.

IHT Oroszországban is

Az International Herald Tribune (IHT) lesz az első nemzetközi napilap, amelyet kiadnak Oroszországban. A lap február 1-jétől jelenhet meg előfizetők részére és a hotelekben a The Moscow Times (MT) logójával, amelyet a SanomaWSOY finn magazintársaság tulajdonában levő Independent Sanoma Magazines jegyzi – tudta meg a Világgazdaság.

Ügynökségek

Az Aranypengén dolgozhat a Y&R

Változtatott eddigi gyakorlatán a MAKSZ, és hagyományteremtő módon tenderen, az Art Directors Club közreműködésével választotta ki az általa rendezett Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál idei kreatív anyagainak készítőjét. A 7 pályázó összesen 13 kreatív koncepciója közül a Young & Rubicam (Y&R) pályázata találtatott a legjobbnak.

A Live PR – MKRSZ együttműködés

A Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) a Live PR-t választotta együttműködő partneréül a 2006-os évi pr-tevékenységére kiírt tenderén. Az MKRSZ a jövőben erőteljesebben kommunikál majd mind a megrendelők, mind pedig partnerei, az önkormányzatok felé.

A Hammer az Expressznek dolgozik

2006 januárjától a Hammer Advertising dolgozik az Expressz Magyarország Rt. összes kiadványának kommunikációján. A megbízás kiterjed a fogyasztói reklámok készítése mellett kommunikációs tanácsadásra és arculattervezési feladatokra is.

Az M. C. Direct nyerte a BAT tenderét

2006-ban is az M. C. Direct a British American Tobacco (BAT) dm ügynöksége. A 2001 és 2003 után harmadszor is tendergyőztes M. C. Direct több mint ötéves sikeres együttműködés folytatásaként a BAT teljes körű adatbázis menedzsmentjét és direkt marketingtevékenységét végzi.

Új ügynökségekkel dolgozik a Praktiker

A Scholz & Friends nyerte a Praktiker reklámtenderét. Az ügynökség stratégiai tanácsadásra, koncepciókialakításra, kreatív anyagok tervezésére és kivitelezésére, illetve televíziós spotok gyártatása kapott megbízást. A hirdető korábbi reklámügynöksége a +Ad volt, amely a továbbiakban a hirdetések grafikai feladatait intézi. A Publicom helyett idén az MC Media intézi a Praktiker médiaügyeit, a pr-ügyek továbbra is a Picasso Mediahoz tartoznak.
Ezzel egy időben megújult a Praktiker logója és szlogenje. A „Mindenre van kész ötlete” helyett a „Mindenre van több ötlete” szlogen látható a reklámokon.

Online

Internetes hírportált indított az InfoRádió


„Minden, ami hír” szlogennel január 16-ától internetes hírportált indított az InfoRádió. A site célja, hogy megbízhatóan és gyorsan tájékoztassa a látogatót a politika, a gazdaság, a tudomány vagy a sport világának fontos híreiről. Az önálló szerkesztőséggel működő hírportál az InfoRádió exkluzív információi mellett több hazai és nemzetközi hírügynökség híreit és képanyagait is közli, valamint továbbra is együttműködik a BBC-vel.

Kutatás

Új piackutató-hálózat alakult


Az új gazdaságok piacainak elemzésére specializálódott a több kelet-közép-európai ország csatlakozásával létrejött Factum Group hálózata. A prágai központú cég független ügynökségekből áll, és teljes körű kvalitatív és kvantitatív kutatásokat, valamint marketing-tanácsadást nyújt ügyfelei számára. Tevékenysége kiterjed az FMCG, a gyógyszeripar, az IT, a pénzügy, a telekommunikáció, az internet és az automotive területekre is. A magyar színeket a James & Tailor Consulting képviseli.

Karrier

Új főtitkárral az MLE


Január 1-jétől Havas Katalin Linda a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) új főtitkára. A közgazdász végzettségű főtitkár korábban az Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatalában dolgozott a sajtófőnök helyetteseként, azt megelőzően pedig a Nemzeti Fejlesztési Hivatalnak a sajtóreferense volt. A korábbi főtitkár, Pető János nyugdíjba ment.

A Rádió 1-től a Juventushoz

Új programigazgatót nevezett ki a Juventus Rádió. A pozíciót Sófalvy Antal tölti be, aki hat éven át a Rádió 1 vezetői tanácsadójaként és a Veszprémi Rádió1 operatív vezetőjeként tevékenykedett. Az új programigazgató feladata egyben a Sztár FM szakmai irányítása is.

Pölöskei az Info Rádiónál

Pölöskei Gábort nevezték ki januártól az Info Rádió marketingigazgatójának. Pölöskei a hírrádióhoz a Napi Gazdaságtól érkezett, ahol korábban a tartalomszolgáltatási üzletággal foglalkozott, valamint részt vett a Napi Online Press felépítésében. 2002-től a kiadó marketing- és értékesítési igazgatója lett, és ő koordinálta 2003-ban a formailag és tartalmilag megújult gazdasági napilap arculatváltását.

Rafael a radiocafénál

Egy szervezeti változtatás eredményeképpen egy személyhez köthető a radiocafé 98.6 kereskedelmi és marketingigazgatói pozíciója. A posztot januártól Rafael László tölti be, aki korábban az Est Médiánál és a Berg Médiánál is dolgozott. A radiocafé 98.6 értékesítését változatlanul a Premium Media Sales House végzi, ahol a szakember továbbra is ügyvezető igazgatóként dolgozik tovább.

Személyi változások a Gazdasági Rádiónál

Januártól Komáromi Balázs a Gazdasági Rádió főszerkesztő-helyettese. Komáromi korábban a rádió és a Gazdasági Rádió-Privátbankár.hu vezető szerkesztője volt. A főszerkesztő-helyettesi feladatokat eddig Martin Kovács Miklós látta el, aki az év elejétől főszerkesztőként folytatja. Simkó János, a Gazdasági Rádió előző főszerkesztője januártól a Develor Magyarország tanácsadó és tréningcég kommunikációs vezetőjeként dolgozik tovább, de főtanácsadóként továbbra is részt vesz a rádió munkájában, és műsorait is megtartja.

Új igazgatók az Arcusnál

Az Arcus Interactive Group új igazgatói pozícióját Salusinszky Tamás tölti be, aki média- és üzletépítési területen erősíti a csoport tevékenységét. Az Arcus-csoport új igazgatójának feladata mind az online média, mind pedig üzletépítés területén az összehangolt csoportműködés megteremtése lesz. Salusinszky az elmúlt három évben az AP AQUA Rt. kereskedelmi és marketingigazgatója volt, korábban a kirowskinál, valamint a telnet Magyarország Rt.-nél dolgozott.
Az új marketingigazgató, Mányai Csaba, több mint hat éve foglalkozik marketing-stratégiai tanácsadással. Új pozíciójában a csoport egységes és strukturált szolgáltatás-portfóliójának menedzsmentje, és az új, hatékonyabb piaci modell érvényesítése tartozik fő feladatai közé.

Hasler az Mmd élén

Az Mmd december közepén Kevin Haslert nevezte ki a cég magyarországi részlegének vezérigazgatójává. Hasler elődje, Chris Dobson az Mmd globális vezérigazgatójaként folytatja pályafutását.
Hasler 12 évnyi kommunikációs tanácsadói tapasztalattal rendelkezik. 2004 elején csatlakozott az Mmd-hez, mint az Mmd szerbiai és szlovéniai irodáinak vezetője.
A fenti változásokon kívül Vinczeffy Virágot előléptették a budapesti iroda ügyfélkapcsolati igazgatójává.

Új portáligazgató a T-Online-nál

Új vezetővel erősíti csapatát a T-Online Magyarország: a portáligazgatói posztot 2006. január 1-jétől Tóthmátyás Tibor tölti be. A szakember mostani pozícióját megelőzően a Wallis Auto Holding Rt.-nél dolgozott, portfólió igazgatói pozícióban.

Távozott a Törley marketingvezetője

Január 16-ával távozott posztjáról Vass Gábor, a Törley Pezsgőpincészet marketingvezetője.
A szakember közel hét évet töltött a Törley cégcsoportnál. Vass Gábor a Cisco Systems Magyarország Kft.-nél folytatja tevékenységét, mint az Adriai régió marketingvezetője.

Új munkatársakkal erősít az Edge

Az év elejétől két új munkatárssal bővíti csapatát az EDGE Communications. Ötvös Kinga, az Inter Media Group eddigi senior médiatervezője a továbbiakban vezető tanácsadóként segíti az EDGE munkáját, Bozsó Orsolya pedig junior tanácsadói feladatokat lát el a pr-ügynökségnél.

Új hirdetési menedzser a Reflexnél

Januártól új hirdetési menedzser csatlakozott a Reflex magazin hirdetésszervező csapatához. Petrányi Krisztina a 168 Órától érkezett a Verlag Dashöfer kiadásában havonta megjelenő magazinhoz.

Tanácsadóval a KreatívART

2006 januárjától a KreatívARt-nál folytatja pályafutását Szilasi Vilmos, aki korábban többek között a Büki Üdítő Kft. marketingmenedzsereként dolgozott, és a We Love Kreatív Kft., illetve a Esccohol Creative Drinks Kft. munkatársa is volt. A KreatívART-nál külső tanácsadóként dolgozik.

Változások a TV2-nél

A TV2 interaktív felületeit működtető New Media Osztály januártól összeolvadt az Üzletfejlesztési Osztállyal. A lépés célja a kereskedelmi csatorna alternatív felületeinek hatékonyabb integrálása a hirdetők marketingkommunikációjába. A két részleg Üzletfejlesztés és Digitális Média Osztály néven Fülöp Tamás vezetésével működik tovább. Jakab Richárd, a New Media Osztály vezetője január 1-jétől távozott a kereskedelmi csatornától.
A Promóciós Marketing Csoport szintén január 1-jétől átkerült a Kreatív Igazgatóságra, ahol a Marketing és PR Osztállyal egyesült.

Új pozícióban O’Mara

A Trend Micro Inc., a hálózati vírusvédelmi és tartalombiztonsági szoftverek és szolgáltatások szállítója bejelentette Anthony O’Mara társ-alelnöki kinevezését a vállalat EMEA régiójában. A jövőben O’Mara felel a Trend Micro EMEA régióbeli tevékenységéért és irányítja az értékesítési folyamatokat is. A szakember négy éve dolgozik az informatikai cég csapatában, korábban az EMEA régió pénzügyi tevékenységéért volt felelős.

Marketing

Új Polo-szlogen


A Volkswagen Polo megváltoztatta szlogenjét annak reményében, hogy tavalyi, vírusmarketing útján elterjedt spotjának rossz emlékeit kitörölheti – írja a MediaGuardian.

„Polo – védelemre építve” – szól az új jelmondat, amely az autó új szériájának bemutatásával együtt jelent meg egy tévéreklámban. Az új spotban egy őrzőangyalokkal teli várost láthatunk, akik az emberek védelméről gondoskodnak.

A DDB London által készített és Rióban forgatott tévé- és printkampány célcsoportját azok a fiatal független nők alkotják, akik kis méretű, biztonságos autót keresnek. A filmet Frederic Planchon rendezte és az a Feargal Balance és Dylan Harrison által alkotott kreatív team készítette el, amely 2004-ben már díjat nyert a Volkswagennek a cannes-i nemzetközi reklámfesztiválon.
„A Polo egyik legfőbb erénye mindig az erőssége volt, de némi érzelmi felhangot kellett adnunk hozzá, hogy megtaláljuk a célcsoportunkat” – mondta Catherine Woolfe, a Volkswagen kommunikációs igazgatója.

Tavaly a VW egy pr-rémálom szenvedő alanyává vált, amikor is egy hamis hirdetés jelent meg az interneten: a filmben egy öngyilkos merénylő robbantotta fel magát egy Polóban. A „várt” látvány azonban elmaradt, a robbanást ugyanis visszafogta – a régi szlogennek megfelelő „kicsi, de erős” – karosszéria, így miközben az utastérben valószínűleg cafatokra szakadt a merénylő, az autó kívülről nézve metálcsillogás teljében állt tovább egy kávézó előtt.
Két londoni filmes később beismerte, hogy ők forgatták (saját célra) a spotot.

Média

Áfacsökkentés a napilapoknál


Az év elejétől 15-ről 5 százalékra csökkent áfa a sajtótermékek közül egyelőre csak a napilapokat érinti teljes körűen, ám közülük mindössze négy lap érvényesítette ezt az áraiban. A Marketing & Média áfakommandójának vizsgálódása szerint árushelyen csak a Magyar Hírlap, a Népszabadság, a Népszava és a Nemzeti Sport csökkentette árait. Utóbbinál ugyan a vasárnapi szám ára drágult, de mint Kovács Tibor, a Ringier napilap divíziójának vezetője elmondta, ezt teljesen színes megjelenéssel kompenzálják. A Népszabadság ára a hónap elején történt nyomdaváltás után 10 forinttal csökkent. „Ezzel egyidejűleg teljesen színes megjelenésre váltott a lap” – teszi hozzá Szabó Gabriella, a Népszabadság értékesítési marketingigazgatója.

A többi lap maradt a tavalyi árnál. A Blikknél terjedelmi bővülést és mellékleteket ígérnek. A Színes Bulvár Lap árát tavaly 40 forinttal csökkentették, többet pedig nem akarnak engedni belőle. A Magyar Nemzetnél furfangos keresztkérdéseinktől tartva elzárkóztak a nyilatkozattól. A Világgazdaságot és a Napi Gazdaságot főként – az áfát leíró – cégek fizetik elő, így különösebb jelentősége náluk nincs az áfacsökkentésnek. Mindenesetre példányonkénti áraik változatlanok maradtak.
A megyei napilapok többségénél nem voltak különösebben közlékenyek, így ott trükkös módon előfizetőnek álcázva magunkat próbáltunk információhoz jutni, igaz terjedelmi kompenzációt feszegető kérdéseinkkel az ügyfélszolgálatos hölgyek nem tudtak sokat kezdeni. A megkérdezett lapoknál változatlanok maradtak az árak, pedig az áfacsökkentés kompenzációjaként megemelt postai terjesztési tarifák ezeket a lapokat érintik a legkevésbé, hiszen saját terjesztői hálózattal rendelkeznek. Egyedül a Pannon Lapok Társaságát illetően van olyan – igaz meg nem erősített – információnk, hogy terjedelmi bővüléssel kapják vissza az olvasók az áfacsökkentés révén megspórolt pénzt.

Újra napi valóságshow?

Ugyan a UPC egyik friss nemzetközi felmérése szerint a magyarok 73 százalékát nem érdeklik a valóságshow-k, könnyen lehet, hogy az RTL Klub újra harcrendbe állítja a ValóVilágot. A Marketing & Média információi szerint ugyanis a kereskedelmi csatorna saját kutatásai azt mutatják, hogy a fiatalabb nézők nyitottak lennének a folytatásra. Jelenleg az RTL Klub számára a legnagyobb dilemmát az jelentheti, hogy érdemes-e felborítania a jelenlegi jól bevált főműsoridős struktúráját az új jövevénnyel.

Azt Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója is megerősítette, hogy ha lesz ValóVilág, az a Legyen Ön is milliomost fogja váltani – ahogy eddig minden alkalommal. „Az elmúlt három évben a 18–49 éves korosztály körében kiegyensúlyozott volt, mind a vetélkedő, mind a ValóVilág nézettsége” – mondja Csernó Ágnes, a Mediaedge:cia médiaügynökség szenior tévévásárlója. Nézettségi szempontból tehát „csereszabatos” lehet a két műsor egymással. Sőt a Vágó-vetélkedő időnkénti leállása minden esetben jót tett a műsor nézettségének. Csernó Ágnes szerint lényegében a Győzike, és a Bajkeverők is a reality vonalat követte, tehát alapvetően megvan a nézői érdeklődés a műfaj iránt.
A reality-show indítása mellett szólhat, hogy a fő vetélytárs, a TV2 deklaráltan nem kívánja újraindítani a Big Brothert. Az pedig a következő hetek nagy kérdése, hogy a TV2 erős év eleji kezdése a tavalyi évhez hasonlóan szezonálisnak bizonyul-e, – és az RTL saját gyártású műsorainak indulásával visszaáll-e a status quo – vagy esetleg tartós erősödésről van szó. Utóbbi esetben ugyanis elképzelhető, hogy „sürgősséggel” fogja elindítani a csatorna a ValóVilágot. A szereplőválogatás ugyan már megtörtént, bár Kolosi Péter elmondása szerint is még „időbe telik” mire elindítható állapotba kerül a műsor. „Az én véleményem az, hogy ősznél előbb biztosan nem fogják elkezdeni, mert tavasszal már nincs értelme, júniusban pedig már kezdődik a foci-vb” – teszi hozzá Csernó Ágnes.

A tengerentúlon egyre gyakoribbak a tematikus valóságshow-k. A nemzetközi trendeknek megfelelően a ValóVilág mellett egy üzleti valóságshow beindítását is tervezi a kereskedelmi csatorna. A nyolcrészes Ecopoly azoknak kíván kitörési lehetőséget biztosítani, akik nehezen jutnak hozzá üzletük beindításának forrásaihoz.

Formálódó Magyar ATV

Az egyik oldalról dinamikus fejlődés, a másikról viszont látványos kapkodás és kommunikációs káosz jellemzi a tizenöt éves Magyar ATV január eleji átalakulását. A csatorna január első heteiben a felújított és csúcstechnikával felszerelt Kőbánya Moziba költözött, ahonnan új stúdiókból, új díszletek közül, jelentős részben megváltozott stábbal sugározza a műsorait. Az átalakulásról szóló, utolsó pillanatban lefújt sajtótájékoztató beígért pótlására azonban lapzártánkig nem került sor. A megújulás – becslések szerint több százmillió forintos – költségeiről és a finanszírozók személyéről eközben a csatorna munkatársai semmilyen felvilágosítást nem adnak. A sajtó találgatásai szerint a háttérben egy, a szocialistákhoz köthető befektető áll, a hirtelen jött felvirágzás tehát feltehetőleg nem függetleníthető a közelgő választásoktól. A megújulással kapcsolatos szűkszavúságot jól jellemzi, hogy a csatorna honlapjáról minden információt levettek, a megújult logón kívül csak egy, az élő adásra mutató link található.
Az ATV átalakulásának szakmai oldalát érintő sajtóinformációk ugyanakkor a hiányos tájékoztatás ellenére is tényként kezelik, hogy a január elején szerződtetett Friderikusz Sándornak a csatornánál a műsorvezetőinél lényegesen fontosabb szerep jut majd. Friderikusz térnyerését látszik alátámasztani az is, hogy az alig néhány hónapja kinevezett Szabó Stein Imre gyakorlatilag még azelőtt megkapta a felmondását, mielőtt hozzákezdhetett volna tervei megvalósításához. Friderikusz és Szabó Stein korábban már dolgozott együtt az RTL Klubnál, és konfliktusos viszonyukat jól jelzi, hogy Friderikusz most kikötötte, hogy kizárólag akkor hajlandó aláírni a szerződést, ha Szabó Stein helyett közvetlenül a vezérigazgató, Bohács Zoltán felügyelete alatt dolgozhat.

Friderikuszon kívül – akinek a megújult műsorstruktúrában, februártól, heti hat alkalommal jelentkező, egyórás elemző műsora lesz – az ATV további ismert tévéseket is szerződtetett. A csatorna tájékoztatása szerint a csapat tagja lesz Albert Györgyi, Erdélyi Zsolt, Kurucz Péter valamint Győrffy Miklós is. Győrffy szerződtetése azért is pikáns, mert jelenleg ő vezeti az MTV-n a Szólás Szabadságát, aminek alapító-műsorvezetői székéből a köztévé vezetői az ősszel Friderikuszt felállították.

Területi mutációk nélkül a BW

Január elejével megszűnt a BusinessWeek európai és ázsiai kiadása, így a lap olvasói világszerte ugyanazt a kiadványt kaphatják meg az újságosstandokon. A világ legnagyobb (1,2 milliós) példányszámú üzleti hetilapjának kiadója, a McGraw-Hill, azért döntött az angol nyelvű, helyi tartalmú kiadások megszüntetése mellett, mert az olvasók egyéni igényei szerint testre szabott tartalmaknak amúgy is egyre inkább a hetilap honlapja adott helyet. A print kiadások megszüntetése ellenére a BusinessWeek továbbra is fenntartja a világszerte meglévő képviseleteit és az újságírói hálózatát. A lépés mindezzel együtt körülbelül hatvan állás megszüntetésével jár – a kiadó jórészt nemzetközi ügyintézőknek kényszerül felmondani.

„Mostanra egyértelművé vált, hogy az interneten mind az olvasókat, mind pedig a hirdetőket jobban és célzottabban tudjuk kiszolgálni” – mondta a döntéssel kapcsolatban Stephen Adler főszerkesztő. A magazin weblapjának látogatottsága egyébként (egyéni látogatókat tekintve) több mint duplájára emelkedett az elmúlt évben, és mára megközelíti a napi kétszázezret. A látogatóknak mintegy negyede „nemzetközi” olvasó, vagyis olyan, aki nem az Egyesült Államok területéről olvassa a BusinessWeeket. A lap nyomtatott kiadása ugyanakkor a világ 140 országában továbbra is elérhető marad.

A BusinessWeek európai és ázsiai kiadása 1996-ban jelent meg először, és az utóbbi példányszáma stabilan 80 ezer fölött volt. Az ázsiai BusinessWeek egyébként gyakorlatilag a megjelenése óta folyamatosan a legfontosabb regionális üzleti magazinnak bizonyult az olvasói kutatásokban.

Azokhoz az amerikai üzleti magazinokhoz hasonlóan azonban, amelyek a világ sajtópiacának jelentős szereplőivé váltak, a közelmúltban a BusinessWeek is komoly reklámpiaci válságon esett át. A reklámpiaci dekonjunktúrának köszönhetően például a Forbes már tavaly nyáron a Forbes Global kiadásának megszüntetése mellett döntött, igaz, ők ezzel együtt egy Ázsia-központú, új kiadványt is bevezettek a piacra.

Reklám

Traktoron hirdetni tilos!


A brit vidékeket egyre inkább benépesítő traktor utánfutókra szerelt óriásplakátok korlátozásáról dönthet a kormány a közeljövőben. Yvette Cooper szakminiszter szerint a növekvő számú útszéli hirdetések rontják a tájképet, és elvonják a vezetők figyelmét. Megítélésük szerint ez a hirdetési forma törvénybe ütközik, és felállításuk a föld tulajdonosán kívül a helyi hatóságok beleegyezését is megköveteli. A szakminiszter a MediaGuardiannek elmondta: összeállítanak egy olyan országos adatbázist, amelyben az illegális útszéli hirdetőtáblákat használó cégek szerepelnek, ezzel megkönnyítve az önkormányzatoknak a törvény betartatását.

„Akik úgy gondolják, megkerülhetik az építésügyi rendszert pusztán azzal, hogy utánfutókra szerelik a hirdetéseiket, azok tévednek. Mindegy, hogy a reklám utánfutón vagy hirdetőtáblán van, ha az út mellett áll egy mezőn, ugyanolyan elbírálás alá esik” – mondta Cooper, majd hozzátette: amellett, hogy az ember szemét bántják ezek a hirdetőtáblák, veszélyesek is.

A miniszteri döntés a hirdetőtáblák káros hatásait hangsúlyozó akció után született, amelyet a Kampány a Vidéki Anglia Védelméért (Campaign to Protect Rural England – CPRE) szervezett, és amelynek következményeképp több vállalat, például a Tesco áruházlánc is felhagyott az autóutak melletti hirdetéssel. Az akciót 60 helyi hatóság támogatta.

„Az útszéli hirdetőtáblák egyaránt komoly biztonsági és környezetvédelmi problémát képeznek. Nagy örömünkre szolgál, hogy a kormány komolyan reagál a kampányunkra” –mondta Nick Shoon, a CPRE kommunikációs vezetője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik