Július huszadikán a Közbeszerzések Tanácsának több tagja hivatalból jogorvoslati eljárást kezdeményezett a motorvonattender eredménye ellen. Beadványukban azt állítják, hogy július 11-én olyan tájékoztatást kaptak, amely alapján felmerül, hogy a Bombardier ajánlata a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) által korábban nem vizsgált okból feltehetően érvénytelen. (Ilyen okként említik azt, hogy a Bombardier nem az előírt számítási modellnek megfelelően adta meg a számait.) Ezen túl azt is indítványozzák, hogy a döntőbizottság vizsgálja meg azt is, hogy a MÁV a tárgyalások során jogszerűen járt-e el. A tanács tagjai konkrét, új, eddig nem vizsgált momentumot nem említettek. Így jószerével arra hívják fel a döntőbizottságot, hogy vizsgálja meg az ügyet alaposabban, hiszen a legutóbbi határozatban a KDB a Bombardier-ajánlatot és a MÁV eljárásának jogszerűségét egyaránt megítélte.
Az eljárást kezdeményező beadványt a Közbeszerzések Tanácsának (KT) három olyan tagja írta alá, akik a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) delegáltjai a szervezetben. Közülük Kreszán Albert a KT-nek és az MGYOSZ-nak egyaránt alelnöke. A gyáriparos-szervezetben ezt a posztot tölti be Székely Péter is, aki vezére annak a Transelektro-csoportnak, amely cége a svájci Stadler oldalán versenyez a motorvonat-megrendelésért.
„Tojt a fejünkre, egyből láttuk, hogy ez kampec” – így hasadt szét Baranyi Krisztina és az ellenzék szövetsége Ferencvárosban
Szinte az összes jelenlegi ellenzéki képviselő Baranyi Krisztina polgármester ellenében indul a IX. kerületi önkormányzati választáson, és megnyerték maguknak a Ferencvárost húsz évig irányító Gegesy Ferencet is. Miért döntöttek így, és mivel vádolják egymást a főszereplők? Utánajártunk.