Várhatóan az év végéig elkészül a városi közlekedéspolitikai koncepció. Eszerint elképzelhető, hogy a londonihoz hasonló városi útdíjat vezetnének be Budapesten. Megvalósítását azonban közúti infrastruktúra-fejlesztéseknek kell megelőznie.
Ezt követően társadalmi és szakmai vitára bocsátják a tervezetet. A koncepció a fenntartható városi mobilitás érdekében fő prioritásként fogalmazza meg a közforgalmú utazás előnyben részesítését az egyéni gépjármű-közlekedéssel szemben.
Ennek lehetőségeit a nyáron elkészített tézisekben is megfogalmazták. A tézisek egyebek között azt tartalmazzák, hogy a nagyobb városok túlterhelt belső területein forgalomcsillapítási intézkedésekkel, restriktív parkolásszabályozással, az útfelszíni parkolóhelyek csökkentésével, és hosszabb távon úthasználatidíj-rendszer alkalmazásával tudatosan mérsékelni szükséges a személygépkocsi-forgalmat, az avval járó torlódást és környezetszennyezést.
A Denke Zsolt, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) tanácsosa elképzelhetőnek tartja hosszabb távon a londonihoz hasonló útdíj bevezetését Budapesten. Hangsúlyozta azonban, hogy ezt meg kell előznie a közúti infrastruktúra jelentősebb fejlesztésének, hiszen sok gépkocsi azért megy át a belvároson, mert nincs alternatív útvonala. Azaz az útdíjat akkor vezetnék be, ha megépül az M0-s keleti szektora, valamint északi Duna-hídja, és megvalósul két fővárosi terv: a Körvasútnál a Munkás körút, beleértve az aquincumi Duna-hidat, valamint egy külsőbb körút.
A behajtási vagy útdíj alkalmazása a koncepció ajánlható intézkedései között szerepel. Bevételéből a közforgalmú közlekedés finanszírozási hiányát enyhíthetnék. Városi útdíj nemcsak Londonban létezik, hanem Oslóban és Norvégia más városaiban, valamint Szingapúrban is. Magyarországon Pécsett, a történelmi belvárosban, továbbá Budapesten a várnegyedben és a Margitszigeten, mint érzékeny városi területeken a forgalomcsillapítás és a parkolási rendszer már ma is kvázi behajtási díjjal működik.
A koncepció foglalkozik azzal is, hogy a közlekedési tarifák a városokban is legyenek hosszabb távon a teljesítménnyel arányosak (intelligens rendszer támogatásával), a tarifa is tegye vonzóvá a tömegközlekedést a személyautóval szemben, legyen megfizethető azok számára is, akik csak közforgalmú közlekedési eszközzel tudnak utazni. Foglalkozik azzal is, hogy a közforgalmú helyi és környéki személyközlekedés összehangolására a fővárosban és környékén a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) megalakítása, majd további nagyobb városokban és vonzáskörzeteikben is közlekedési szövetségek létrehozása szükséges.
Novák Katalin Spanyolországban került elő egy andalúziai ezredessel
Az Andalúziai Királyi Lovasiskolában fényképezkedett lovakkal és a magas rangú spanyol katonatiszttel.