Pénzügy

Boldog munkahely? Olyan Nincs!

munkahely (munkahely)
munkahely (munkahely)

Kellett már dolgozói elégedettségmérési kérdőívet kitöltenie? Érezte már úgy, hogy csak időpazarlás a felmérés? Nincs egyedül ezzel…

A dolgozói elégedettséget vizsgáló felmérések alapvetően hibás elképzelésen alapulnak – állítja egy a Profession.hu által idézett szakértő.

Ezért mérik fel

Sok munkáltató időről időre munkavállalói elégedettséget mérő felméréseket készíttet a dolgozóival, hogy feltérképezze az igényeket. Az elképzelés azonban alapvetően hibás.

Azon a vállalati menedzsment körében elfogadott feltételezésen alapul ugyanis, hogy az elégedett, stresszmentes és boldog dolgozó jobban teljesít, kevesebbet hiányzik és összességében nagyobb profitot termel a vállalatnak.

Tévedésen alapul

Cy Wakeman, a Forbes szakértője szerint a dolgozói elkötelezettség témakörében készített felmérések alapvetően 3 téves feltételezésen alapulnak, melyek teljesen tévútra viszik a cég és a munkavállalók viszonyát.

A folyamat általában a dolgozók elégedettségének érdekében hozott felemás vállalati intézkedésekben, vagy felesleges “boldogító” erőfeszítésekben merül ki.

Kíváncsi rá, hogy a szakértő szerint melyik az a 3 téves feltételezés, amely a dolgozói elégedettséget mérő kérdőívek alapja? Tudja, miéert nem lehet egyformán fontos minden munkavállaló véleménye? Kattintson!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik