Gazdaság
British Blue cat and toilet paper.

Ajándékba WC-papírt? Sírva fog röhögni!

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

gazdaságos. 2017. 07. 09. 14:00

Korábban a témában:

A Nyomósok a WC-papírt teszik egyedi ajándéktárggyá – szinte mindent rányomtatnak, amit a megrendelők kérnek  Puszta Richárd ötletgazdát telefonon kérdeztük, honnan jött ez az egész, és hol húzódnak a vicceskedés határai.

Fotó: Facebook/Puszta Richárd

Szarból várat?

(Nevet.)

Elég provokatív az oldal, piros fekete színeket használ, ami a legagresszívebb kombináció, vállaltan próbálják felrúgni a konvenciókat, szóval gondoltam, nyithatok egy ilyen kérdéssel.

(Nevet.)

Honnan jött az ötlet? Be kellett tölteni egy piaci rést?

Amikor a barátaimnak születésnapja van, mindig igyekszem valami kreatívat adni ajándékba. Jártam az ilyen típusú boltokat – az első pár alkalommal láttam is sok érdekességet, de aztán már eluntam magam tőlük. Azon gondolkoztam, mi lehetne az a termék, ami valahol standard, de mégis egyedi. Innen jött az ötlet, mekkora flash lenne, hogy ha valaki mérges például a főnökére, akkor a fejével kitörölhetné a fenekét.

Fölteszem, sokféleképp nevezték már az ötlete miatt.

Persze! Már több mint százan mondták, hogy beteg vagyok. Valahol ez cél is volt: kitűnni. Minden embert elfoglalnak a hétköznapi dolgai. Mi olyan provokatív dolgot szerettünk volna létrehozni, amitől mindenkire rájön a kitörő röhögés.

Külföldi minta nem volt?

Akkor még nem tudtam, de máshol is készül hasonló termék, például Amerikában két fiatal srác már csinált ilyet, fekete-fehérben. Mi színesben is nyomunk, ételfestékkel. Amivel egyébként nagyon nehéz nyomtatni.

Miért fontos, hogy ételfestékkel? Hiszen megenni nem fogjuk a WC-papírt…

A poralapú festék rákot okozhat. Ha azzal nyomnánk, nem aludnék nyugodtan, hiába írtam volna rá mondjuk azt, hogy Ne törölj vele! Hiszen megvan rá az esély, hogy valaki nemcsak nézegeti, hanem rendeltetésszerűen használja is a terméket.

Toilet paper isolated on white
Fotó: Thinkstock

Honnan a papír és hol nyomják?

A három rétegű minőségű WC-papírt nagykerben vesszük, és az irodában végezzük a díszítést, egy speciális asztali nyomtatóval. Az ételfestéket Amerikából szerezzük be.

Többesszámot használ. Hány fős a projekt?

Ketten csináljuk.

Egyedi a termék?

A dolláros, eurós kivételével igen. A többi saját ötlet.

Mivel foglalkozott korábban?

Marketinges vagyok.

Akkor nem véletlen a tökös webfelület. Utánanéztem, engedély nem kell a WC-papír forgalomba hozatalához, de például KERMI-szakvéleményt lehet kérni, hogy a termék gyártója ezzel is jelezze, a gyártói felelősségnek eleget tesz. Kért ilyet?

Nem. A termék ajándéktárgy néven fut. De ez egy olyan ajándéktárgy, amit használhat is a birtokosa, nem esik baja tőle. Ez fontos. Nem WC-kbe gyártjuk egyébként, nem szállítunk vécéknek. De tervezzük, hogy reklámokat nyomunk majd rá, és például éttermeknek, fitnesztermeknek szállítanánk.

Reklám? Ez komoly?

Sokan keresnek ezzel minket. A WC-papír szerintem a legnagyobb reklámfelület, miután egy átlagos ember 7 percet ül a vécén. Mit csinál közben? Telefonál, olvas?

Elég drága egy guriga: 1400-1800 forint, plusz ezer forint a kiszállítás.

Igen, mert drága az ételfesték. És a gyártás kifejlesztése sem volt egyszerű feladat. Nem sok hasznunk van rajta.

Konkrétabbat gondolom nem mond a haszonnal kapcsolatban.

Mondjuk azt, hogy üzleti titok. Annyit elárulhatok, hogy az árkalkulációnál igyekeztünk lojálisak lenni a vevőinkkel.

Rolls of toilet paper are pictured in a public men's room in a museum in Berlin on December 26, 2016. Photo: Wolfram Steinberg/dpa | usage worldwide
Fotó: dpa/Wolfram Steinberg

Kik veszik a nyomott WC-papírt? Vannak-e törzsvásárlók?

Végfelhasználók, többnyire ajándékba, mert ők is poénosnak találják, hogy rejtvény, vicc, angol szótár van rajta. És sokan beküldik az anyósuk, főnökük, kedvenc focicsapatuk képét, hogy azt nyomtassuk rá. Decemberben indultunk, még újak vagyunk. Ott tartunk, hogy szeretnénk minél több emberrel megismertetni magunkat.

Meg lehet ebből élni?

Ha beindul, igen.

Kifejezetten sértő kéréseket teljesítenek-e? Mondjuk, kinyomják-e, hogy Orbán Viktor geci?

A pápát és a miniszterelnököt nem nyomtatjuk rá a WC-papírra. Nem akarunk politikailag ilyen módon állást foglalni. És a közszereplőket úgy általában nem preferáljuk. Nem célunk, hogy bántsunk.

De ha a vevő a főnökét kéri, az is bántó. Nem fél, hogy verőembereket küld majd valaki?

Benne van a pakliban, mert provokálunk. Lehet, hogy valaki egyszer így reagál majd. De hála istennek a reakció inkább az, hogy a főnök is rendel az alkalmazott fejével egy tekercset, hogy bevigye a munkahelyre. Ez egyfajta feszültséglevezető is lehet.

Van vicces, logikai rejtvényes, angol nyelvleckés WC-papír. OK. Na de verseskötet?

Arthur B. Dumpling (költői álnév) versesköteteit kizárólag WC-papíron kívánja kiadni. A szerzőnek egyébként jelent meg már többféle műve. Úgy gondolta, ne a verses kötetet vigyük a vécére, hanem magán a toalettpapíron legyen a mű. Az első, már megjelent kötet címe Nyomok, aztán nem sokára kijön az Újra nyomok című is.

Ha már a verseskötetnél tartottunk: ön a szerző?

Nem.

A prémium mitől prémium?

Nem a papír minőségétől, hanem a tartalomtól.

Nekem kicsit sok volt a humor címén hirdetett Kemény fingás a konditeremben. Tovább nem is néztem. Ez kell?

Van egy olyan réteg, amelyik kifejezetten ezt szereti: provokatív, pár képből álló képregényekről van szó. Alja humor, de viszi a pálmát.

Fotó: Thinkstock

Május elseje előtt a rabszolgatörvény tervezete kapcsán a Magyar Munkavállalókért Mozgalom egy hírben közölte, hogy a Munka Törvénykönyvének WC-papíron a méltó helye, és hogy ilyen formában juttatnák el az illetékesekhez. Azt nem sikerült kiderítenem, megvalósult-e a tervük.

Kinyomtattuk, 6 példányban.

Kifért egy gurigára a Munka Törvénykönyve?

Hogyne. És olvasható is volt.

És a Bibliát, vagy az Alaptörvényt vállalnák?

Nem, semmiképpen, az nagyon sértő lenne. Jó érzésűek vagyunk, nem célunk az emberek hitébe, értékrendjébe gázolni.

Munka Törvénykönyve igen, Alaptörvény nem? Mindkettő törvény.

Igen, de az elsőnél a mozgalom képviselőjével beszélgetve meggyőződtem arról, hogy nemes ügyet: a munkavállalók érdekeit szolgálja az akció. Nem a bántás a célunk, értelmes embereknek tartjuk magunkat, csak szeretünk vicceskedni. Ennyi.

Van-e illatosított guriga? A pénzeseknek például van-e pénzszaga?

Pénzszagú az nincs. De kamillásat, barackost lehet kérni.

Melyik a legnépszerűbb nyomat?

A vicces, mert az emberek még egyszer beszarnak, miközben olvassák. Az én kedvenceim is ezek.

Ön használja a terméket?

Mivel a gyártás során merülnek fel selejtek, folyamatosan ezekkel a termékekkel kényeztetjük magunkat a WC-n. És persze minden terméket tesztelünk is, mielőtt piacra dobnánk.

Mi volt a legextrémebb kérés? 

Orbán Viktort naponta kérnek, de ezt mint mondtam, nem vállaljuk. Volt olyan, hogy a cégvezető a saját fejével díszített gurigát küldött a konkurenciának. De előfordult az is, hogy a főnök jött be, és a saját fejét kérte a WC-papírra, amit aztán odaadott az alkalmazottainak. Mint mondta, tudja magáról, hogy köcsög. Tetszett, hogy bevállalta ezt.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

LISBON, PORTUGAL - MARCH 25: Head coach Bernd Storck of Hungary looks on during the 2018 FIFA World Cup Qualifying Group B match between Portugal and Hungary at Luz Stadium on March 25, 2017 in Lisbon, Portugal.  Rodrigo Cabrita / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.