Gazdaság

A Lidl ráhajt a magyarra

Újabb magyar beszállítókat keres az üzletlánc.

A Lidl a jelenlegi 54 százalékról 60 százalékra kívánja emelni a magyar beszállítói arányt 2014 végére – mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke. Az üzletlánc 157 magyarországi áruházának tavalyi forgalma 186 milliárd forint volt, ebből mintegy 100 milliárdra rúgott a magyar beszállítóktól vásárolt termékek értékesítéséből származó bevétel.

A cég jelenlegi termékkínálata 1400 árucikkből áll, ebből 810 féle terméket kínál a 200 magyar beszállító. Grósz Jenő azt mondta: a magyar beszállítók termékeit a külföldi Lidl áruházakban is forgalmazzák, 9 országban 106 terméket, amelyek 8,4 milliárd forintos exportvolument jelentenek.

A magyar beszállítói arány növelésénél az ár és a minőség kevésbé jelent korlátot, a felkínált mennyiség gyakrabban – mondta újságírói kérdésre Kovács Gergely beszerzési igazgató. Mint mondta: ha a magyar beszállítók nem tudnak akkora mennyiséget szállítani, amennyire az ország 157 Lidl áruházában szükség lenne, akkor regionális megjelenés is lehetséges.

A Lidl fejlesztését korlátozó plázastopról Grósz Jenő azt mondta: a „várólistán lévő 29 projekt sorsában” reményei szerint „pozitív fordulat következik be”.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik