Gazdaság

17 milliárd forintnyi margarint ettünk meg

Összesen 17 milliárd forint értékben fogyasztott margarint a magyar.

A margarin kiskereskedelmi forgalma mennyiségben stabil, értékben 2 százalékkal növekedett az elmúlt két évet összehasonlítva, az éves bolti eladás meghaladja a 17 milliárd forintot – derül ki az ACNielsen piackutató vállalat adataiból. Ezzel tavaly a margarin bekerült a 20 legnagyobb forgalmú élelmiszer kategóriájába.

A többi kenyérre kenhető termék kiskereskedelmi forgalma szintén nő. A különböző sós krémek eladása 7 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és a piac mérete meghaladja a 6 milliárd forintot, 2004 december–2005 november között. A vaj mennyiségi mutatója 14 százalék plusz, s az eladások értékben 4 milliárd forint felé járnak, a szóban forgó időszakban.


A margarin árszínvonala továbbra is stabil: tavalyelőtt október–novemberben egy kiló fogyasztói ára 408 forint, s a múlt évi hasonló periódusban 405 forint volt.


Kisebb-nagyobb arányban csökken az átlagos fogyasztói ár a kenyérre kenhető többi terméknél is, mint a vaj, vajkrém és sajtkrém. Egyedül a szendvicskrém fogyasztói átlagára emelkedett, a szóban forgó két hónapos periódusok között: kilónként 1164-ről 1190 forintra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik