Gazdaság

GGK-LOWE HÁZASSÁG – Kisugárzó üzlet

admin
admin

1996. 12. 11. 00:00

A nemzetközi Lowe Group partnerkapcsolatra lépett a bécsi székhelyű GGK Occidentallal, Kelet-Közép-Európa legnagyobb független reklámügynökségi hálózatával, és abban jelentős befektetéssel kisebbségi tulajdonrészt vásárolt. Mivel a legnagyobb magyar reklámügynökségek többnyire külföldi világhálózatok részei, egy ilyen üzlet hatása a hazai piacra is könnyen “begyűrűzhet”.

A nyolcvanas évek elején alakult Lowe látványos növekedéssel hamar a világ legnagyobb hálózatai közé került, mostani üzletével pedig a közép- és kelet-európai régióban is az eddiginél közvetlenebbé válhat a jelenléte. A Lowe tulajdonszerzése nyomán a GGK Occidental Holding új néven: Lowe GGK-ként folytatja működését, változatlan vezetéssel, az alapító és tulajdonos Hans Schmid elnök, valamint Alexander Lónyay vezérigazgató irányítása alatt.

A GGK korántsem menekülésképpen vetette magát a Lowe karjaiba, hiszen hálózata szépen fejlődik, a GGK Wien pedig forgalma alapján Ausztria első számú reklámügynöksége. Tizennyolc irodájával ma a GGK Occidental jelen van a magyar, a lengyel, az orosz, a cseh, a szlovák, a román, a bolgár és a szlovén hirdetési piacon, forgalma meghaladja a 180 millió dollárt. Médiavásárlásait PanMedia nevű hálózata révén végzi.

Ebbe a hálózatba vásárolta be magát a Lowe-csoport, amelynek alapítója és elnöke, Frank Lowe szerint 300 millió igényes fogyasztójával és egészséges növekedésével Közép- és Kelet-Európa hatalmas fejlődési lehetőség a cég számára. A GGK Occidental 73 ügyféllel dolgozik. Legnagyobb ausztriai partnereik közé tartozik az Austrian Airlines, az Austria Lotto, a Bank Austria, a Kodak, a Kapsch és az Osztrák Idegenforgalmi Szövetség. Közép- és kelet-európai hálózati partnereik között pedig ott van a Cadbury, a Dr. Oetker, az Ikea, a Tetra Pak és a South African Breweries, amely Magyarországon a kőbányai és kanizsai sörgyárban érdekelt.

Az 1981-ben alapított Lowe azzal a szándékkal jött létre, hogy nemzetközi hálózatot építsen ki, helyi szakemberekkel együttműködve. A csoport ma a világ 31 országában működtet irodát. Forgalma megközelíti a 3 milliárd dollárt. A Lowe Howard-Spink, a Lowe alapító ügynöksége tavaly Cannesban elnyerte az “Év ügynöksége” címet. Legnagyobb nemzetközi ügyfelei közé tartozik a Baileys, a Braun, a Citibank, a General Motors, az IDV, a Saab és a Smirnoff.

Az üzlet hazai nyertese lehet a GGK Budapest, amely így olyan Lowe-ügyfelekhez juthat, akiket Magyarországon eddig más ügynökség szolgált ki. Hasonló váltásra már volt példa a magyar GGK esetében is, csak akkor éppen a változások elszenvedője volt a budapesti leányvállalat – történt ugyanis, hogy az IBM az egész régióban az Ogilvyre “váltott”.

Az ügyfélnyerést azonban nem lehet borítékolni. Merényi Éva, a GGK Budapest ügyvezető igazgatója elmondta: az osztrák tulajdonoscégben történt változás nem hoz automatikusan újabb partnereket az ügynökségnek. Azonban mindenképpen előnyt jelent, hiszen például az ezután Magyarországra jövő Lowe-ügyfelekre nyilván nagyobb eséllyel számíthatnak. Merényi Éva úgy véli: bár csak most kezdik majd érezni a változás hatásait, annyi már bizonyosnak látszik, hogy az csak előnyökkel jár a GGK Budapest számára. A Lowe-kapcsolat révén ugyanis, az esetleges új ügyfelek megszerzésétől függetlenül, mindenképpen kihasználhatják a világhálózat informatikai láncában rejlő lehetőséget, szakmai tudást.

A GGK Budapestnek a Lowe mindenképpen új dimenziót jelenthet, továbbfejlesztheti a céget (lásd grafikonunkat), amely az elmúlt időszakban külön médiacéggel, a PanMediával és a csak direkt marketinggel foglalkozó GGK Directtel bővült.

A Lowe-csoport GGK-beli tulajdonszerzésének másik lehetséges magyarországi érintettje a Hager Reklám Kft. A bécsi székhelyű Hager és leányvállalatai ugyanis a Lowe fontos partnerei a régióban. Mint Christl Kozanda, a kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a Lowe-partnerek közül 1996-ban a Braun és a Zanussi tartozik ügyfélkörükbe. A Lowe-kapcsolatból származó forgalom idei összbevételük (erről lásd grafikonunkat) mintegy tíz százalékát teszi ki. A Hager legjelentősebb ügyfelei közé tartozik a Henkel, amely az egyik legnagyobb reklámozó Magyarországon, valamint a Baumax, az Europark és a Mazda. Christl Kozanda elképzelhetőnek tartja, hogy a Lowe-partnerek átmennek a GGK leányvállalatához, azonban erről még nem tud konkrétumot.

A jövőben a magyar reklámpiac nagy szereplői felkészülhetnek hasonló változásokra, hiszen ügyfélkörüket szinte munkájuk minőségétől függetlenül befolyásolhatja egy-egy változás anyavállalatuk ügyfélkörében vagy tulajdonosi körében.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

CHICAGO, IL - AUGUST 13: Four-year-old Leo Griffin leaves a protest against the alt-right movement held to mourn the victims of yesterdays rally in Charlottesville, Virginia on August 13, 2017 in Chicago, Illinois. One person was killed and 19 others were injured in Charlottesville when a car plowed into a group of activists who were preparing to march in opposition to a nearby white nationalists rally. Two police officers were also killed when a helicopter they were using to monitor the rally crashed.   Scott Olson/Getty Images/AFP
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.