Élet-Stílus

A Heineken egyszer úgy próbálta meg legyőzni a konkurrenciát, hogy azt állította róla, vizeletből van

Vincze Miklós
Vincze Miklós

Kultúrák és cool túrák. 2016. 11. 17. 14:07

A gonosz terv kis híján be is döntötte a szépen terjeszkedő céget, végül mégis csak győzött az igazság.
Korábban a témában:

A magyar sörfogyasztás évről évre nő – az elmúlt egy évben például közel négy százalékkal, 6,1 millió hektoliterre. De vajon mi történne a következő hónapokban, ha azt állítanánk, hogy a piacból jókora szeletet hasító gyártók egyike egyszerűen vizeletből, vagy minimum vizelet felhasználásával készíti a söreit? Ha a gondolkodásunk egyszerűbb, mint a faék, akkor jó eséllyel máris rohannánk, és a mosogatóba öntenénk az összes, hűtő aljában érlelt csodát, és megfogadnánk, hogy soha többé nem iszunk abból a sárga löttyből.

Amerikában közel harminc éve épp ez történt, csak épp nem a dobozos sörök, hanem az Egyesült Államokba 1979-ben berobbant mexikói Corona húzta a rövidebbet. A Grupo Modelo által gyártott kukoricasör Corona Extra kisvártatva a kaliforniai szörfösök és a parton ejtőző életérzést minden porcikájukkal átélők kedvenc söre lett, majd a Corona-láz az egész országot megfertőzte. Néhány év alatt felzárkózott a Heineken mögé, és a második legnagyobb számban importált sörré vált.

Hirtelen azonban megtört a szárnyalás: az eladási számok meredeken csökkenni kezdtek, a boldog pedig megtagadták az áru átvételét, a raktárban lévő ládákat pedig sorban küldték vissza.

A gyártó eleinte teljesen értetlenül állt a történtek előtt, de hamarosan fény derült a visszaesés okára:

elterjedt a pletyka, hogy a lágy ízű sör összetevői közt szerepel az emberi vizelet, és hát ki akarna húgyot inni?

Az importőr Barton Beers egyik munkatársának sikerült visszavezetnie a pletykát a gyökeréig, a Heineken egyik amerikai forgalmazójához, a Luce and Son, Inc.-hez, akiket aztán hárommillió dollárra jól be is pereltek.

Nem véletlenül, hiszen az eladások néhány nap alatt nyolcvan százalékkal csökkentek, a visszaküldött raktárkészletet pedig lehetetlen volt újra a piacra tolni. A perben végül a felek soron kívül megegyeztek, de az eljárás miatt a vizelet-sztori még több potenciális vásárlóhoz jutott el, az eladások pedig természetesen csak hosszú idő után kezdtek visszakapaszkodni a botrány előtti értékekhez.

A Corona azóta sem tudta teljesen levetkőzni a nem túl kedves, negatív reklámot, sőt, az italt a tengerentúlon máig is néha

mexikói húgyvízként

emlegetik.

Az Atlas Obscura nyomán, fotók: Ari Helminen, Jorge Quinteros, Ulisesjorge
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 7.
A kormány bevándorlásról szóló plakátja a főváros VIII. kerületében, a Hungária körúton 2015. június 7-én. Több helyen megrongálták a plakátokat, ezért a Fidesz feljelentést tesz bűncselekményre felbujtás miatt. Németh Szilárd, az országgyűlési képviselője felszólította Szigetvári Viktort, az Együtt elnökét és párttársait, hogy "ne uszítsák tovább az embereiket ilyen agresszív és törvénytelen cselekedetek elvégzésére".
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.