A keresőcég nem kevesebbet állít, minthogy a Bing a Google találataihoz igazítja a saját találatait.
A Google szerint az egész egy elütéssel (a tarsorrhaphy szó elgépelésével) kezdődött. A nyakatekert szakkifejezést könnyen el lehet gépelni, ahogyan azt Google-nél is megtették, csak közben érdekes jelenségre lettek figyelmesek. Arra, hogy a Bing ugyanazokat a javításokat ajánlja fel és ugyanazokat a találatokat adja a félregépelésre, mint a Google. A Google ezt követően nem kevesebbre vállalkozott, minthogy csapdába csalja a Microsoft Bing-et, hogy igazolja feltételezését. Úgy tűnik sikerült is nekik.
A Google létrehozott egy 100, teljesen értelmetlen kifejezésből álló keresési listát, amelyet szinte biztos, hogy senki nem írt be egyetlen keresőbe sem. Ezekhez a keresési szavakhoz a Google kézileg hozzárendelte, mik legyen a találatok.
Elgépelt keresés, ugyanaz a találat. (google blog)
Ezt követően odaadtak húsz mérnöküknek húsz friss gépet, első indítású Windows-zal és friss Explorerrel, hogy kezdjék el begépelni a megadott szavakat és kezdjenek keresni a Google-ben. Meglepetésükre néhány hét múlva a találatok elkezdtek megjelenni a Bing keresőjében is. Ez pedig a Google kísérlete alapján egyetlen dolgot jelenthetett – mivel semmiféle összefüggés nincs a keresés és a találat között – minthogy a Bing másolja a Google találatait.
Kilóg a lóláb. (google)
A Google annyit megjegyzett, hogy nem minden esetben lesz ugyanaz az eredmény, tehát nem egy az egyben másol a Bing, 100 próbából 7-9 esetben volt egyezés. Ugyanakkor mindez elegendő bizonyíték a megfigyelés igazolására.
A kérdés, hogy mindez mennyire kell, hogy aggassza a Google-t vagy a felhasználókat. A Search Engine Land oldal szerint kevéssé. A Google előnyét nem csökkenti, hogy másolják, az eredeti találat akkor is a Google-é. Másfelől miért ne használhatná ki a Bing a saját pontossága érdekében a Google találatait is.
Ezt a szemléletet a Google úgy tűnik nem osztja: mint a cég részéről kifejezték, az eljárás olyan, mintha a maratoni távot úgy futnánk le, hogy közben valakit cipelünk a hátunkon, aki az utolsó ötven méteren leugrik rólunk és lehajráz.
A Microsoft sem cáfol kategorikusan, inkább hárít és csökkenteni próbálja az ügy súlyát, kiemelve, hogy a keresőjük mintegy 1000 szempont alapján dönt, és ezek közül elenyésző jelentőségű az ilyen irányú adatok figyelése.