Élet-Stílus

F1: 92 százalékban új a Lotus Renault

A Ferrari, a Team Lotus és a Sauber után a Lotus Renault GP is megmutatta új autóját, az R31-esről a valenciai bokszutcában rántották le a leplet.

Eric Boullier hangsúlyozta, hogy 2011-nek valóban vadonatúj autóval futnak neki, óriási fejlesztési munkát végeztek.

“A versenyzésért élünk, a célunk a győzelem. A téli munka folyamán arra koncentráltunk leginkább, hogy nagyot fejlődjünk 2011-re. Az eredmény egy olyan autó, amely 92 százalékban új elemeket tartalmaz az R30-ashoz képest. De a műszaki fejlesztés nem az egyetlen kulcs a teljesítményhez: tavaly óta átvizsgáltuk a csapat működését, az általános hatékonyságunk 15 százalékkal nőtt. Tehát mind a pályán, mind a gyárban versenyképesebbek lehetünk, mint tavaly” – magyarázta a csapat élén második évét kezdő francia szakember.

Ahogy már korábban is tudni lehetett, a sportkocsigyártó Group Lotus főszponzori beszállásával az autó az eredeti Lotus John Player Special-festésére hajazó fekete-arany fényezést kapott. A klasszikus Lotus-vonalra erősítettek rá az új tesztpilótával is: meglepetésre a tavaly a Hispaniánál ügyeskedő Bruno Senna is csatlakozott a csapathoz – a nyolcvanas évek közepén néhai nagybátyja, Ayrton Senna is Lotus Renault-val szerezte első futamgyőzelmeit.

F1: 92 százalékban új a Lotus Renault 1

A csapat versenyzői feketében is ugyanazok lesznek, mint tavaly sárgában: Robert Kubica és Vitalij Petrov vezeti majd az autót: a holnap kezdődő teszten előbb az orosz, majd a második és harmadik napon a lengyel próbálgatja a járgányt.
“A hosszú téli szünet után az ember mindig örömmel ül vissza az autóba. Pillanatnyilag nehéz lenne megmondani, mennyire lesz versenyképes a csomagunk, a mérnökeink mindenesetre innovatívan közelítették meg a tervezést, ami jó dolog” – mondta Kubica.

“Nagyon izgalmas megkezdeni a második F1-es évemet, alig várom, hogy kipróbálhassam ezt a gyönyörű autót. Most, egy év tapasztalattal a hátam mögött sokkal magabiztosabb vagyok, készen állok hozni az eredményeket. Keményen akarok küzdeni a csapatért” – hangsúlyozta Petrov.

Senna mellett a Lotus Renault bőven gyűjtött még tesztpilótákat: maradt a már tavaly is szolgáló kínai Ho Pin-Tung és a cseh tehetség, Jan Charouz, visszatért a 2009-ben versenyzési lehetőséget is kapó Romain Grosjean, valamint csatlakozott a tavaly még a Lotus Racingnél szereplő maláj Fairuz Fauzy is.

A Renault tavaly mindenkit meglepett azzal, milyen versenyképes autót állított csatasorba a szezon elején. Az enstone-i brigád a szezon során folyamatosan továbbfejlesztette az R30-ast, ami abban mutatkozott meg, hogy a Red Bull és a McLaren után a Renault mutatta be a legtöbb első- és hátsószárny-módosítást a szezon folyamán. Az R31-es Eric Boullier szavai szerint “több mint 92%-ban” új alkatrészekből készült, ami rendkívül magas szám. Ez is azt mutatja, hogy a Renault-Lotusnál komolyan gondolják, hogy a szezon elejétől fogva dobogós helyekért akarnak versenyezni a legjobbak ellen.

F1: 92 százalékban új a Lotus Renault 1

James Allison, a csapat technikai igazgatója a bemutatón elmondta: “Ambiciózus felfogásban láttunk hozzá az idei kocsi kifejlesztéséhez. Az R31 egész koncepciója jelentősen eltér nemcsak a tavalyi felfogástól, hanem mindentől, amit ez a csapat valaha épített. Az volt a célunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki az aerodinamikai teljesítményből, a szabályok keretein belül maradva.” Allison azt is elárulta, hogy a Renault idén használni fogja a “befújt” diffúzort. Ennek lényege, hogy úgy vezetik ki a kipufogógázt, hogy az a kocsi padlólemezére és a hátsó szárnyra irányuljon, ezzel is leszorítóerőt generálva.

A Renault 2009-ben csak négy versenyen vetette be a fékenergia-visszavezető rendszert (KERS), de ez is elég volt ahhoz, hogy tapasztalatokat szerezzen a csapat. “Teljesen átalakítottuk a KERS elrendezését, hogy még hatékonyabban ki tudjuk használni az előnyeit” – fogalmaz Allison. “Ennek érdekében még a hátsó felfüggesztés geometriáját is átterveztük; az R31-en évtizedek óta először használunk húzórudas megoldást.”

A Renault mérnökei számára a mozgatható hátsó szárnymegoldás is komoly feladatot jelentett. “Meg kell találnunk a jó kompromisszumot a kanyarokban ható leszorítóerő, illetve az egyenesekben ható légellenállás között. Minél hatékonyabb lesz a hátsó szárny, annál gyorsabb lesz a kvalifikációs kör, annál jobb esélyeink lesznek egy jó helyezésre a versenyen” – magyarázza a főmérnök.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik