Mintha valami kuriózumot árulnának potom pénzért, úgy megrohanták a biztosítási alkuszokat az ügyfelek már a kötelező kampány első napjaiban – állítja a CLB. A cég tapasztalata szerint a legtöbben este otthon, nyugodt körülmények között szerződnek, de napközben órákat töltenek az Interneten azzal, hogy megtalálják a legjobb ajánlatot.
Ráérős nők
A kampány első két napján az átszerződők 79 százaléka férfi volt. A két nap alatt 300 ezer látogatót vonzó biztosítási portál szerint: további érdekesség az is, hogy a legkorábban biztosítást kötők többnyire suzukisok. A “Mi autónk” tulajdonosai mintegy hatszor annyian látogatták a biztosítási portált, mint más gépjárművek tulajdonosai.
A cég felméréséből kiderül, hogy a férfiak számára fontosabb a kötelezőbiztosítás-váltás, mint a nőknek. Az idei kampány első két napjában az „átszerződők” 79 százaléka férfi, 21 százaléka pedig nő volt. Az elő két napon reggel fél 8 és 9 között, valamint délután 5 és 7 óra között látogatják a legtöbben azokat a honlapokat, amelyeken biztosítást lehet kötni. Noha ezekben az időpontokban tízszer annyian nézik meg ezeket az internetes helyeket, mint általában, a biztosításokat jellemzően a nyugodalmasabb órákban, este 7 után kötik azok, akik napközben végigfutották az ajánlatokat – derül ki a CLB elemzéséből.
Régi, új szereplők
Az első két nap adatai azt mutatták, hogy a biztosítót váltók 75 százaléka három cég ajánlata közül választott: az Allianz, az Astra, és a K&H, közel egyenlő arányban osztozott az új kötéseken, 25 százalék pedig 11 másik cég ajánlatát választotta.
A CLB szerint az Astra, mint új szereplője a biztosítási piacnak, igen kedvező ajánlattal igyekszik tarolni, az Allianz a 100 százalékos elektronikus kommunikációra, bankkártyás és inkasszós díjfizetésű e-GFB termékével ér el sikereket. A K&H -t pedig a banki világból jól csengő neve is segíti. Az MKB úgy tűnik „megunta”, hogy évek óta csak szemlélője a versenynek, az első két napon a “váltók” csaknem 7 százaléka választotta őket. Ez többek között annak is köszönhető, hogy elsősorban az alkuszokra támaszkodik, alkuszi csatornákon kedvezőbb díjat hirdetett. Viszont a tavalyi nagy nyertes, az UNIQA és az Aegon nem tudja megismételni a sikert, csak kevés kategóriában adnak „nyerő” díjat.
További érdekesség, hogy feltűnően sok volt az első napokban az, aki Suzuki gépkocsijára kötött biztosítást. A kötések mintegy 25 %-a vonatkozott erre a típusra, második helyen a „Volkswagnesek” és a „Fordosok” állnak 8-8 százalékkal. – nyilatkozta Németh Péter, CLB Alkusz Kft igazgatója.