Budapest, 2014. május 19.
Fiatalok haladnak el a fõvárosi közösségi közlekedés egyik nagy forgalmú csomópontján, a Széll Kálmán téren a kiemelten forgalmas nagykörúti 4–6-os vonalán közlekedõ Combino villamosok elõtt.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítõje vállalja a felelõsséget.
Belföld

Mától gyakrabban fognak szentségelni a 4-6-os villamoson közlekedők

24.hu
24.hu

2017. 04. 26. 13:39

Korábban a témában:

A vágányzár leple alatt megszüntették a villamosbarát lámpaprogramot a Nagykörút pesti szakaszán – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezérigazgatója Facebook-posztjában.

Vitézy leírja, hogy 2012-ben uniós támogatással alakították át a Nagykörút forgalmi rendjét, a villamosok gyorsabbak és megbízhatóbbak lettek, nőtt a kapacitásuk, minden elvárt eredményt teljesített a projekt.

Most viszont letelt az ilyenkor az EU által előírt 5 éves fenntartási időszak és az autós közlekedés feltétlen elsőbbségét hirdető, Budapestet  “szélsőségesen tömegközlekedés-orientáltnak” tartó döntéshozók által évek óta kritizált intézkedést a vágányzár leple alatt nyomban vissza is csinálták.

A Vitézyék bevezetett rendszer lényege, hogy a 120 másodpercenként járó villamosok a 60 másodperces lámpaciklusokban tudtak egyenletesen közlekedni.

A most visszaállított régi 90 másodperces ciklusban a járatkövetés másfél és 3 perc között váltakozik, azonban szerinte a 3 perces követésben haladó villamos túlzsúfolódik, így még jobban lemarad, a járatkövetés hézagos lesz.

Emlékeztetett arra a BKK 2015 elején távozott vezérigazgatója, hogy “a villamosokra hangolt lámpák olyan zöldhullámot biztosítottak, ami a tömegközlekedésnek kedvezett és figyelembe vette a villamosok által átlagosan megállóban töltött időt is – míg korábban az autókra hangolt lámpákat mindenütt lekésték a villamosok és az utascsere után is még kb. fél percig álltak a megállóban indokolatlanul, az új rendszerben ez a jelenség lényegében megszűnt.”

Amúgy két perccel rövidült a menetidő a 4-6-oson, és 7 százalékkal nagyobb kapacitást tudtak biztosítani a nagykörúti villamosjáratoknak.

A közúti forgalom nem szenvedett óriási kárt Vitézy szerint: a Körúton jellemzően nem autóznak végig az emberek, a jellemző autós utak (pl. Margit hídtól a Nyugatiig, Petőfi hídtól az Üllői útig, stb.) jellemzően 1 perc menetidő-veszteséget szenvedtek el – ehhez képest a háromszor annyi embert szállító nagykörúti villamosok gyorsabb, egyenletesebb, kevésbé zsúfolt közlekedése lényegesen nagyobb társadalmi haszonnal járt.

Vitézy írja:

a 60 másodperces ciklusidejű, villamosbarát lámpaprogram mától, a vágányzár leple alatt megszűnt Pesten, a Jászai Mari tértől végig a Petőfi hídig. Budán csak azért nem, mert a Fonódó villamosok megjelenésével a 90-es lámpaciklus már nem tudná kiszolgálni a 4-6-ost és a 17-est, így ott nem tudták visszacsinálni a régi programot.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.