Belföld
Budapest, 2014. május 19.
Fiatalok haladnak el a fõvárosi közösségi közlekedés egyik nagy forgalmú csomópontján, a Széll Kálmán téren a kiemelten forgalmas nagykörúti 4–6-os vonalán közlekedõ Combino villamosok elõtt.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítõje vállalja a felelõsséget.

Mától gyakrabban fognak szentségelni a 4-6-os villamoson közlekedők

24.hu
24.hu

2017. 04. 26. 13:39

Korábban a témában:

A vágányzár leple alatt megszüntették a villamosbarát lámpaprogramot a Nagykörút pesti szakaszán – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezérigazgatója Facebook-posztjában.

Vitézy leírja, hogy 2012-ben uniós támogatással alakították át a Nagykörút forgalmi rendjét, a villamosok gyorsabbak és megbízhatóbbak lettek, nőtt a kapacitásuk, minden elvárt eredményt teljesített a projekt.

Most viszont letelt az ilyenkor az EU által előírt 5 éves fenntartási időszak és az autós közlekedés feltétlen elsőbbségét hirdető, Budapestet  “szélsőségesen tömegközlekedés-orientáltnak” tartó döntéshozók által évek óta kritizált intézkedést a vágányzár leple alatt nyomban vissza is csinálták.

A Vitézyék bevezetett rendszer lényege, hogy a 120 másodpercenként járó villamosok a 60 másodperces lámpaciklusokban tudtak egyenletesen közlekedni.

A most visszaállított régi 90 másodperces ciklusban a járatkövetés másfél és 3 perc között váltakozik, azonban szerinte a 3 perces követésben haladó villamos túlzsúfolódik, így még jobban lemarad, a járatkövetés hézagos lesz.

Emlékeztetett arra a BKK 2015 elején távozott vezérigazgatója, hogy “a villamosokra hangolt lámpák olyan zöldhullámot biztosítottak, ami a tömegközlekedésnek kedvezett és figyelembe vette a villamosok által átlagosan megállóban töltött időt is – míg korábban az autókra hangolt lámpákat mindenütt lekésték a villamosok és az utascsere után is még kb. fél percig álltak a megállóban indokolatlanul, az új rendszerben ez a jelenség lényegében megszűnt.”

Amúgy két perccel rövidült a menetidő a 4-6-oson, és 7 százalékkal nagyobb kapacitást tudtak biztosítani a nagykörúti villamosjáratoknak.

A közúti forgalom nem szenvedett óriási kárt Vitézy szerint: a Körúton jellemzően nem autóznak végig az emberek, a jellemző autós utak (pl. Margit hídtól a Nyugatiig, Petőfi hídtól az Üllői útig, stb.) jellemzően 1 perc menetidő-veszteséget szenvedtek el – ehhez képest a háromszor annyi embert szállító nagykörúti villamosok gyorsabb, egyenletesebb, kevésbé zsúfolt közlekedése lényegesen nagyobb társadalmi haszonnal járt.

Vitézy írja:

a 60 másodperces ciklusidejű, villamosbarát lámpaprogram mától, a vágányzár leple alatt megszűnt Pesten, a Jászai Mari tértől végig a Petőfi hídig. Budán csak azért nem, mert a Fonódó villamosok megjelenésével a 90-es lámpaciklus már nem tudná kiszolgálni a 4-6-ost és a 17-est, így ott nem tudták visszacsinálni a régi programot.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Male doctor working on desk with laptop computer and paperwork on his desk. Medical concept by doctor on computer in office with stethoscope over hospital background.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.