Budapest, 2011. november 12.
Puch László, az MSZP pártigazgatója érkezik a Magyar Szocialista Párt soron kívüli kongresszusára a Syma csarnokba.
MTI Fotó: Beliczay László
Belföld

Megpróbáltuk megkérdezni Puch Lászlót a Népszaváról, így sikerült

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 21. 18:31

Felhívtuk az MSZP egykori pénztárnokát, aki társával, Simon Dénessel közösen megvásárolta a Geomedia lapjait és a Népszavát, hogy a felvásárlás részleteiről és a lap jövővel kapcsolatos elképzelésekről érdeklődjünk.
Korábban a témában:

Tegnap megírtuk, hogy felmondták a liechtensteini XXI Century Invest AG céggel korábban megkötött adásvételi szerződést, és végül nem az Átlátszó.hu szerint Tombor Andrással, Habony Árpád hitelezőjével is kapcsolatba hozható vállalkozáshoz, hanem az MSZP egykori pénztárnokához, Puch Lászlóhoz és társához, Simon Déneshez köthető, Ausztriában bejegyzett Horizont Handels und Industrie AG céghez kerül az 1877-ben alapított baloldali napilap és a többi médium.

Azóta újra szóra bírtuk Daniel Vogt liechtensteni üzletembert, a XXI Century Invest AG nevében korábban az adásvételi szerződést aláíró üzletembert is, hogy az időközben felmondott szerződés miatti új helyzetről érdeklődjünk. Ő ma reggel is folyamatban lévő tranzakciót és tárgyalásokat említett, vagyis úgy tűnik, a „liechtensteiniek” még nem tartják teljesen lezártnak az ügyet, hiába mondták fel a szerződésüket.

Erről, illetve a sok szempontból kalandregénybe illő adásvétellel kapcsolatos fejleményekről, illetve a lapok jövőjével kapcsolatos tervekről is szerettük volna megkérdezni Puch László volt MSZP-pénztárnokot, a Népszava és a Geomédia kiadó lapjait, többek között a Szabad Föld és a Vasárnapi Hírek tegnap bejelentett új tulajdonosát, abban a reményben, hogy napjainkra is érvényes az, amit tegnap a most még az ATV-nél, de nem sokára már a HírTV-nél dolgozó Kálmán Olga vendégeként mondott, hogy ő – amikor már egyszer korábban befolyással bírt a magyar médiapiacra – a piaci alapon működő független médiumok híve volt. Így azt gondoltuk, Puch bizonyára készséggel válaszolni fog a részünkről felmerült kérdéseinkre telefonon.

Bőven vannak itt még kérdések

Például arra, hogy mit szól ahhoz, hogy a „liechtensteiniek” ezek szerint még nem teljesen tekintik lezártnak az ügyletet, nem tart-e emiatt olyan jogvitától, mint ami a TV2-nél alakult ki annak idején, illetve érdekelt volna bennünket, hogy egyáltalán ki volt az eladói oldalon, amikor Puchék vevőként megkötötték az új adásvételi szerződést, hiszen egy korábbi cikkünk alapján már ez sem volt teljesen egyértelmű, miután Daniel Vogt azt mondta, hogy ők a Socus LLC-től vették meg a lapokat októberben.

Megkérdeztük volna azt is, hogy ki lesz az új helyzetben a Népszava főszerkesztője, vagy hogy hány fővel tervezi tovább működtetni a kiadót az új lapgazda, illetve mit jelentett az a tegnapi Kálmán Olga interjúban, hogy Puchnak már régebben is befolyása volt a Geomédia lapjai közül a Vasárnapi Hírekre. Vagy hogy igaz-e, hogy Puch a svájci TGD Intermedia SA cégen keresztül korábban is tulajdonosa volt a Népszavának, vagy ha nem igaz, miért nem kért helyreigazítást a témáról az akkor még csak jövőidőben megvalósuló tulajdonosváltásról februárban megjelent cikk óta.

Azzal kapcsolatban is szívesen vettük volna Puch magyarázatát, hogy mi már októberben hallottunk olyan piaci híreket, hogy Puch vette meg a lapot, pedig akkor még úgy tűnt, rendben lesz a tranzakció. (Puch a tegnapi interjúkban azt állította, hogy csak most keresték meg segítségért azután, hogy a XXI Century Investtel felmondták az adásvételi szerződést.)

A beszélgetés azonban meglehetősen rövidre sikeredett az új médiatulajdonossal.

– Üdvözlöm, én Szalay Dániel vagyok a 24.hu médiapiaccal foglalkozó rovatától, és Puch Lászlót keresem.

– Dani, hagyjuk, felesleges, nem találja ma meg.

(Mindez Puch László hangján, Puch László mobilszámán.)

– ….(kis szünet) Hmm, de hát vele beszélek, nem?

– Tudom, persze, de nem akarok nyilatkozni. Mindent elmondtam tegnap.

– Pedig nagyon szívesen feltenném a kérdéseimet, amik még biztosan nem… (hangzottak el.)

– Viszonthallásra!

És a napilap, valamint a hetilap új tulajdonosa meglehetős határozottsággal, a mondat közepén már bontotta is a vonalat anélkül, hogy akár csak egyetlen kérdés elhangozhatott volna. Ezután azért még tettem egy próbát SMS-ben is, amelyben jeleztem, hogy olyan kérdéseket szeretnénk feltenni, amelyek tegnapi nyilatkozataiban nem szerepelhettek, és ajánlottam, legalább hallgassa meg a kérdéseket, aztán legfeljebb nem válaszol. Az üzenetre azonban nem érkezett válasz.

Puch egyébként a Klubrádióban Bolgár Györgynek és az ATV-ben Kálmán Olgának is arról beszélt, hogy a lapnak el kell érnie a 35 ezer körüli példányszámot. Azt mondta, nem ismeri a meghiúsult “külföldi ügylet” részleteit, de úgy hallotta, hogy a XXI Century Invest nem fizetett határidőre. Ezután keresték meg őt segítségként. Ígérte, hogy a lap működésébe nem fog beleszólni, valamint azt hangoztatta, hogy a Népszava és a Vasárnapi Hírek szerkesztősége integráltan működik majd a továbbiakban.

FRISSÍTÉS:  A fenti cikkünk megjelenését követő napon Puch László maga jelentkezett be nálunk telefonon, így végül feltehettünk jó pár fontos kérdést, például azt, mi igaz abból, hogy korábban is médiatulajdonos volt, ahogy azt a Népszava majdani befektetőjelöltjeinek oldaláról állítják a 24.hu-nak.

(Kiemelt kép: Puch László. Fotó: MTI / Beliczay László)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.