Belföld

Metrófelújítás: megsemmisítették a pótlóbuszos tendert

Másfél éve áll a dolog, most kezdődhet minden elölről. A Közbeszerzési Döntőbizottság Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezésére döntött a 150 pótlóbusz beszerzésére kiírt tender megsemmisítése mellet (pdf.) és még 40 millió forint fizetésére is kötelezték a BKK-t, mert megsértették a közbeszerzésekről szóló törvény bizonyos paragrafusát.

A határozat szerint a BKK hibája az volt, hogy

  • nem írták le, mikor kezdődne a kért szolgáltatás és
  • azt sem, hogy milyen feltételek lennének szükségesek, például a 150 buszhoz kellene-e sofőr.

A megsemmisítés érinti  az előzetes tájékoztatót és az összes, a közbeszerzési eljárás során ezt követően hozott közbeszerzési dokumentumot, illetve döntést.

A társaság júliusban közölte, hogy megindult a buszok megrendelésére vonatkozó eljárás, a tendert szeptemberben írták ki a pótlóbuszok beszerzésére, Tarlós István szerda reggel úgy fogalmazott minderről, hogy a metrófelújítás terén kétségbeejtő a helyzet.

Szerinte a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de folyik “egy borzasztó időhúzás”, aminek nem egészen érti, mi a lényege. Szerinte eddig azért nem fogtak neki a felújításnak, mert nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására 150 csuklós busz. Mivel a tendert megsemmisítették, jó ideig nem is fog még rendelkezésre állni.

Mit jelent ez pontosan?

Azt, hogy új tendert kell kiírni és ha annak megszületik a győztese, onnan még hat hónap, mire megérkeznek a pótlóbuszok. Emiatt

elképesztően kicsi az esély arra, hogy egy éven belül bármilyen felújítás elkezdődjön.

Kerestük a BKK-t és a fővárost is, mihelyt válaszolnak, jelezzük. A BKK-nál csak annyit mondtak, korábbi nyilatkozataikat tudnák megismételni.

A Fővárosi Közgyűlés június 8-i ülésén döntött arról, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a buszos pótlást a metróvonal felújítása idején, ha a kormány ezt támogatja, és az új járművek vásárlásához viszonyított többletköltséget biztosítja. A Magyar Közlönyben július 1-jén jelent meg a határozat, amely ezt biztosította.

Korábbi tervek szerint a BKV 110 Solaris típusú csuklós buszt vásárolt volna 9,7 milliárd forintból, a fennmaradó 40 buszt pedig más vonalakról csoportosították volna át.

Csörte

Tarlósnak és Sesztáknak már az agglomerációs közlekedés kapcsán is volt egy összetűzése, amikor a főváros azt állította, hogy az állam nem adott pénzt ehhez, az NFM-nél meg épp az ellenkezőjét mondták.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium minapi, BKK-val kapcsolatos állásfoglalása olyan mértékű tájékozatlanságról tesz tanúbizonyságot, hogy ha én lennék a miniszter, akkor azt, aki ezt az állásfoglalást fogalmazta, kirúgnám az állásából, üzente akkor Tarlós.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik