Budapest, 2016. szeptember 27.
A budapesti 3-as metróvonal elsõ Oroszországban felújított metrószerelvénye (jobbról) egy régi szerelvény mellett a BKK Kõér utcai jármûtelephelyén 2016. szeptember 27-én.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Belföld

Metrófelújítás: megsemmisítették a pótlóbuszos tendert

Tóth Richi
Molnár Dávid
Tóth Richi, Molnár Dávid

2016. 10. 19. 11:55

Másfél éve áll a dolog, most kezdődhet minden elölről. A Közbeszerzési Döntőbizottság Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezésére döntött a 150 pótlóbusz beszerzésére kiírt tender megsemmisítése mellet (pdf.) és még 40 millió forint fizetésére is kötelezték a BKK-t, mert megsértették a közbeszerzésekről szóló törvény bizonyos paragrafusát.

A határozat szerint a BKK hibája az volt, hogy

  • nem írták le, mikor kezdődne a kért szolgáltatás és
  • azt sem, hogy milyen feltételek lennének szükségesek, például a 150 buszhoz kellene-e sofőr.

A megsemmisítés érinti  az előzetes tájékoztatót és az összes, a közbeszerzési eljárás során ezt követően hozott közbeszerzési dokumentumot, illetve döntést.

A társaság júliusban közölte, hogy megindult a buszok megrendelésére vonatkozó eljárás, a tendert szeptemberben írták ki a pótlóbuszok beszerzésére, Tarlós István szerda reggel úgy fogalmazott minderről, hogy a metrófelújítás terén kétségbeejtő a helyzet.

Szerinte a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de folyik “egy borzasztó időhúzás”, aminek nem egészen érti, mi a lényege. Szerinte eddig azért nem fogtak neki a felújításnak, mert nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására 150 csuklós busz. Mivel a tendert megsemmisítették, jó ideig nem is fog még rendelkezésre állni.

Mit jelent ez pontosan?

Azt, hogy új tendert kell kiírni és ha annak megszületik a győztese, onnan még hat hónap, mire megérkeznek a pótlóbuszok. Emiatt

elképesztően kicsi az esély arra, hogy egy éven belül bármilyen felújítás elkezdődjön.

Kerestük a BKK-t és a fővárost is, mihelyt válaszolnak, jelezzük. A BKK-nál csak annyit mondtak, korábbi nyilatkozataikat tudnák megismételni.

A Fővárosi Közgyűlés június 8-i ülésén döntött arról, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a buszos pótlást a metróvonal felújítása idején, ha a kormány ezt támogatja, és az új járművek vásárlásához viszonyított többletköltséget biztosítja. A Magyar Közlönyben július 1-jén jelent meg a határozat, amely ezt biztosította.

Korábbi tervek szerint a BKV 110 Solaris típusú csuklós buszt vásárolt volna 9,7 milliárd forintból, a fennmaradó 40 buszt pedig más vonalakról csoportosították volna át.

Csörte

Tarlósnak és Sesztáknak már az agglomerációs közlekedés kapcsán is volt egy összetűzése, amikor a főváros azt állította, hogy az állam nem adott pénzt ehhez, az NFM-nél meg épp az ellenkezőjét mondták.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium minapi, BKK-val kapcsolatos állásfoglalása olyan mértékű tájékozatlanságról tesz tanúbizonyságot, hogy ha én lennék a miniszter, akkor azt, aki ezt az állásfoglalást fogalmazta, kirúgnám az állásából, üzente akkor Tarlós.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Visitors walk past a 5G logo during the Mobile World Congress on the third day of the MWC in Barcelona, on March 1, 2017. 
Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. / AFP PHOTO / Josep Lago
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.