Belföld

A konteóhívő magazin is elhatárolódik a TV2 Illuminátus-riportjától

24.hu
24.hu

2016. 07. 30. 15:04

Nagy feltűnést keltett a TV2 Tények szerdai adásában bemutatott riport, amely a világot állítólag háttérből irányító titkos rendről, az Illuminátusokról szólt, és amely azt sugallta, hogy Angela Merkel német kancellár és Theresa May brit miniszterelnök is a szervezet tagja, mivel kezükkel gyakran formálnak háromszöget, vagyis piramist, ami a rend egyik jelképe.

A reakciók többsége a humor irányából közelített: például a rivális csatorna, az RTL Klub műsorvezetői pénteken a Híradó és a Fókusz végén, sőt, az időjárás-jelentésben is háromszöget formáltak a kezükkel, hogy így gúnyolják ki az összeesküvés-elméletet népszerűsítő TV2-t.

Érdekesebb azonban, hogy megnyilvánult az ügyben az ezoterikus titkok és összeesküvés-elméletek egyik legfőbb hazai terjesztője, a Hihetetlen Magazin is, amelynek szerkesztője, Kriston Endre szakértőként szólalt meg a riportban. A magazin Facebook-oldalán több hozzászólásban is kikéri magának a kritikákat, illetve gyakorlatilag elhatárolódik a TV2 riportjától.

Az meg, hogy a TV2 végül mit hozott ki mindebből – mert hogy ugye nem mi készítettük az anyagot -, az megint egy más dolog és az meg már a TV2 dolga, nem a mienké

– írja például egy hozzászólásban a Facebook-oldal ismeretlen szerkesztője, aki vicces módon az objektivitást kéri számon az őket kritizálókon. Azé a lapé, amelynek honlapján jelenleg a legfrissebb írás Atomháborúk az őskorban címmel olvasható.

„Egy munkatársunk megemlített egy példát, és semmi több” – kéri ki magának az általánosítást a magazin. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne hinnének abban, hogy Merkel a háttérhatalom embere. Sőt, külön posztban magyarázzák el, hogy „a német kancellárnő valóban háttérhatalmi érdekek szerint tevékenykedik”. Csak éppen ők sokkal jobban körüljárták a témát, és nem csak a kéztartásból jutottak erre a következtetésre. A csatolt kép pedig már csak bónusz mindehhez!

A Hihetetlen magazint kiadó Jövővilág Kft. a 2015. évről még nem adott le mérleget, de 2014-ben a beszámoló szerint 150 millió forint bevétele volt, és szerény, 1,1 milliós nyereséggel működtek. A cég tulajdonosa két magánszemély, vélhetően apa és fia, de az impresszumban szerepel egy hasonló nevű alapítvány is, ami a “szerkesztés-tipográfia” feladatait végzi.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Visitors walk past a 5G logo during the Mobile World Congress on the third day of the MWC in Barcelona, on March 1, 2017. 
Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. / AFP PHOTO / Josep Lago
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.