Belföld
Budapest, 2011. december 13.
Metrószerelvény indul a Deák téri állomásról. 2011. december 13-tól 80 km/óráról 60 km/órára korlátozták a legnagyobb megengedett sebességet a 3-as metró teljes vonalán. A beszivárgó talajvíz miatt korrodálódott vasbeton pályalemezek terhelését csökkentik a korlátozással.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Tarlós: Akár csúszhat is a metrófelújítás

24.hu
24.hu

2016. 05. 10. 20:48

Ha a rekonstrukció ideje alatt szükségessé váló járműpótlást nem buszvásárlással, hanem szolgáltatásmegrendeléssel oldanák meg.
Korábban a témában:

Tarlós Istvánt kedden a HírTV Magyarország élőben című műsorában kérdezték arról, hogy a járműpótlásról szóló döntés mennyiben befolyásolhatja a 3-as metró felújítását. A főpolgármester azt válaszolta: a szolgáltatási szerződés akkor jöhet szóba, ha a kormány garanciát vállal a többletköltségek megtérítése, de akkor is “lehet időbeni probléma, csúszás”.

Nem biztos, hogy azok a buszok ide fognak érni novemberig

– jegyezte meg.

A műsorban elhangzott, hogy a Magyar Közlönyben pénteken megjelentek szerint a kormány átírta az Európai Beruházási Bank hitelének feltételeit, vagyis a főváros nem vehet belőle 150 buszt a 3-as metró felújítása miatt szükséges járműpótlásra. Tarlós István erre úgy reagált: megszületett a kormányhatározat, ők tudomásul veszik, hogy nemzetgazdasági érdekre hivatkoznak, de magyar buszgyártás jelenleg nincsen.

Budapest, 2016. április 14.
Tarlós István fõpolgármester beszél a 2024-es olimpiára és paralimpiára kandidáló Budapest pályázati emblémájának ünnepélyes bemutatóján a Gellért-hegyen 2016. április 14-én. A Graphasel designstúdió által tervezett emblémának a meghatározó elemei a Szabadság-szobor, a víz és az olimpiai ötkarika, utóbbi azonban nem a klasszikus formában, hanem "újraértelmezve" jelenik meg.
MTI Fotó: Illyés Tibor
Fotó: MTI

Közölte, a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki rendkívüli ülésére olyan előterjesztést készítettek, amely szerint ha az állam kifizeti a szolgáltatásmegrendelés és az új buszok vásárlása közti költségkülönbözetet a fővárosnak és erre garanciát ad határozatban, akkor tárgyalhatnak kizárólag szolgáltatásvásárlásról.

Nehezen tudja elképzelni, hogy ez megvalósul – tette hozzá.

A főpolgármester azt mondta, ebben az esetben 110 új, lengyel csuklós buszt vásárolnak. A szükséges további negyven – tízéves, alacsonypadlós – buszt kis utasforgalmú járatokról irányítják át.

A MABI-BUS Kft.-től történő buszbeszerzéssel kapcsolatban Tarlós István arról beszélt, hogy azok a “Mészáros-féle buszok” drágábbak, mint a lengyel Solarisok, és még össze is kellene szerelni őket, továbbá hozzájuk ugyanazokat a motorokat, fékberendezéseket, váltókat és karosszériát vásárolják, mint a lengyelek.

A kormánynak azt a koncepcióját, hogy a magyar gyártókat próbáljuk helyzetbe hozni, (…) a messzemenőkig támogatom elvileg, de itt másról van szó, ezek nem magyar gyártású buszok

– fogalmazott Tarlós István, aki hangsúlyozta: a leggazdaságosabb és legbiztonságosabb döntést kell meghozniuk.

A főpolgármester kijelentette: ha a kormány ad május 31-éig garanciát, hogy az árkülönbözetet megtéríti, akkor akceptálják a kérését, ha nem, akkor egy olcsóbb, időben biztonságosabb és munkahelyeket megvédő döntést fog hozni a közgyűlés.

Fotó: MTI
Fotó: MTI

 

A műsorvezető felvetette, Fischer Iván, a Budapesti Fesztiválzenekar vezetője szerint nem igaz, hogy korábbi találkozójukon jelzést kapott volna a zenekar támogatásának csökkenéséről. Tarlós István erre úgy reagált, hogy befejezettnek tekinti a vitát.

Nincs miről vitatkozni, február 8-án egyértelműen megmondtam neki, hogy problémák vannak a támogatás realitása körül

– közölte a főpolgármester.

A római-parti védműről a Tarlós István elmondta, hogy a nyomvonalról valójában már minden hatóság döntött, a legutolsó vita már arról szól, hogy a Magyar Tudományos Akadémia észrevétele szerint a kerítések nyomvonalához minél közelebb kellene megépülnie a védműnek. Ez ellen semmi kifogásuk, csak az a probléma, hogy 1945 után mindenki oda építette a kerítést, ahova eszébe jutott – fogalmazott, hozzátéve: “alig van kerítés, amely a helyén van a közterülethez képest”.

Megjegyezte azt is, hogy a budapesti műszaki egyetem, az Akadémia és az Országos Vízügyi Főigazgatóság a part menti nyomvonalat javasolja.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. szeptember 6.
Patyi András rektor (középen b) és Trócsányi László igazságügyi miniszter (középen j) érkezik a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanévnyitó ünnepségére az egyetem új oktatási épületében 2017. szeptember 6-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.