Két hete már csak akkor nyílik az ajtó a 2-es és a 4-es metrón, ha az utasok megnyomják az ajtónyitó gombot. A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége szerint a megoldás balesetveszélyes, különösen a 4-es vonalon, mert azt már automata működteti, így esély sincs a balesetek megelőzésére.
Nagy Sándor, a szervezet elnöke az Átlátszónak azt mondta: a 4-6-os villamoson közlekedő Combinók ajtajával is ugyanez a gond, de ez még mindig biztonságosabb, mert emberek irányítják a szerelvényeket és észreveszik, ha a vak emberek az első ajtónál szállnak fel.
A felvetésekre a BKK kommunikációs irodája azt közölte: az állomások akadálymentesek, a peronra vakvezető sávok segítségével el lehet jutni, lent pedig peronőrök dolgoznak, akik segítséget nyújtanak a beszállásban a gyengén látóknak. Nagy Sándor szerint viszont erre nem lehet alapozni, mert a peronőröknek nem a „vakfigyelés” az egyetlen dolguk. Az önműködő ajtókat egyébként a hangjuk alapján még megtalálnák, de a gombnyomáshoz már hosszan kellene tapogatni a szerelvény oldalát, ami nagyon balesetveszélyes.