A korábbi hírek szerint a fociakadémiát is érintő nosztalgia kisvasút legfeljebb 25 km/h-val zakatolna Bicske és Alcsútdoboz között. A kormány 2013 októberében a felcsúti kisvasutat kiemelt beruházássá nyilvánította, de csak 2015 elején jelent meg a kisvasút megvalósítására vonatkozó pályázati kiírás.
Az Átlátszó szerint jogilag az ügylet látszólag van rendben, de kérdés, hogy kedvezményezettként a kormányhatározatban nem nevesített PFLA közvetlen támogatása hogyan egyeztethető össze az EU regionális fejlesztés alapelveivel.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság már két és fél éve rábólintott a kisvasút megépítésére, most pedig az Átlátszónak elküldött irataiból – egyebek között – az is kiderül, hogy egyvágányú pálya épülne, a vasútvonal öt telken menne át (négy a focialapítványé, egy Mészáros Lőrincé) naponta pedig 2560 – 7080 utasra számítanának.
A portál több kérdéssel is megkereste a Miniszterelnökséget. Hiába vártak azonban választ például arra, hogy a kormány jogszerűnek, etikusnak tartja-e uniós forrást adni a felcsúti stadiont üzemeltető alapítványnak, nem számít-e brüsszeli szankcióra „a meglehetősen részrehajló kormányhatározatot követő, célzott pályázati kiírás miatt?”
A Hír24 egy éve vette számba, mi mindent köszönhet az 1800 fős Felcsút – a 3500 fős stadionon kívül – az elmúlt néhány év elképesztő fejlődésének.