Belföld

Lejárt mérő alapján nem számlázhat a szolgáltató

A lejárt hitelességű mérő adatai alapján a szolgáltató semmilyen esetben sem számlázhat, ilyenkor mindig a hibás mérés szabályai szerint kell kalkulálnia.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordult egy fogyasztó, aki közel 3 éve sikertelenül vitatja a gázszolgáltató több milliós követelését, ugyanis éves fogyasztása rendszerint 3.000 köbméter körül alakul, ezzel szemben több mint 41.000 köbméter alapján állította ki a szolgáltató az elszámoló  számlát.

A vizsgálat szerint a mérő hitelessége 10 hónapja lejárt, a szolgáltató mégsem a hibás mérésre vonatkozó előírásokat alkalmazta a számla kiállításánál. Ennek eredményeképpen pedig közel másfél millió forinttal követelt többet a jogos összegnél.

A NFH fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a gázszolgáltatóra, és kötelezte, hogy ne a lejárt hitelességű mérő adatai alapján, hanem a jogszabályban előírt  hibás mérés szabályai szerint számlázzon a fogyasztónak. A szolgáltató a határozatot végrehajtotta, és a nem hiteles méréssel érintett 10 hónapos időszakra a korábban kiszámlázott 14.638 köbméter helyett  1.794 köbmétert állapított meg; a kettő közötti különbözet, azaz 12.844 köbmétert pedig jóváírta.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik