Belföld

Bevásárlóturizmus: nem rossz a magyar ár-érték arány

A bevásárlóturisták először szinte kivétel nélkül az átutazások során tapasztaltak jelentős különbségeket az otthoni árakkal, minőséggel kapcsolatban, így válnak visszatérő vásárlókká váltak.

A  bevásárlóturizmus a turizmus egyik leggyakorlatiasabb válfaja. Itt nem a kikapcsolódás vagy az egészség megőrzése a fő szempont. A bevásárlók az ár-érték arányt tartják elsősorban szem előtt. Ez nincsen másképp a külföldről érkező vásárlók esetében sem.

 

Az elmúlt cikkek során megpróbáltuk feltérképezni a fő okokat, motivációkat, a jelenség kezdetét, gyakoriságát, a vásárlók elvárásait, elégedettségét. Mindazokból az információkból, amelyekre kérdőívek és interjúk segítségével szert tettünk, sok fontos és igen értékes tényt állapíthatunk meg.

A jelenségről csupán a rendszerváltás után beszélhetünk. A bevásárlásukat itt végző külföldiek száma a kétezres évek után hirtelen megnőtt és napjainkig növekedésben van. Az ide látogató vásárlók a határ menti településekről származnak és évente csak párszor járnak ide nagybevásárlás céljából, vagy egy utazás, kirándulás alkalmával.

A legtöbb fogyasztó a széles választék és a jó ár-érték miatt látogatja Szegedet bevásárlás céljából. Az általuk legkedveltebb bevásárlási helyek a nagy hipermarketek, pontosan az előbbi két szempont miatt.

Szinte kivétel nélkül átutazások során tapasztaltak jelentős különbségeket az otthoni árakkal, minőséggel kapcsolatban. Visszatérő vásárlókká váltak. Minden megkérdezett vásárló ajánlaná az itteni bevásárlóközpontokat, plázákat, hipermarketeket, üzleteket másoknak is. Teljesen elégedettek az itt tapasztalt szolgáltatásokkal, ár-érték aránnyal.
Nem szabad elfelejtenünk milyen fontosak is ezek az emberek gazdasági szempontból. Mélyebben kellene tanulmányozni a jelenséget, jobban fel kellene térképezni. Idegen nyelveken is kiadni hirdetéseket, a határ mentén román és szerb hirdető táblákat lehetne elhelyezni, ezáltal is felkeltve a figyelmet.

Sokan a bevásárlók közül magyar anyanyelvűek, így a magyarországi TV adókon többnyelvű reklámokat is lehetne futtatni. Ha elégedettek a vásárlók, könnyebben terjed a hír. Mindig fontos külső tőkét bevonzani egy városban. Nagy kár lenne ha nem használnánk ki ezt a lehetőséget, amikor olyan sok lehetőséget kínál, legfőképp mivel a folyamat továbbra is növekedési tendenciát mutat. Fontos tehát, hogy megfelelően álljunk hozzá az ilyen típusú turistákhoz. Az áruházak személyzete legyen kedves és beszéljen idegen nyelveket, mi a környező bevásárlók legyünk segítőkészek. Ezáltal mindannyian hozzájárulhatunk egy olyan turizmus forma egyre növekvő sikerének, amelyben mindenki jól jár.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik