Belföld

Már a szalonban sérült minden tizedik autó

Apróbb karcolások és totálkáros törések is előfordulnak a gépkocsik szállítása közben: a tavaly értékesített 210 ezer új autó közül minden tizedik sérült, ezért több mint húszezret már forgalomba helyezés előtt javítani kellett - írja a Népszabadság.

A legtöbb hiba tenyérnyi felület újrafényezésével eltüntethető, olykor lakatosmunkára, üvegezésre, a a futómű javítására is szükség van. A tulajdonos többnyire néhány év múlva, egy biztosítási ügy kapcsán vagy eladás előtti állapotfelmérésnél tudja meg, hogy javított kocsit kapott, új áron.

A jogszabályok szerint a kereskedők nem kötelesek tájékoztatni a vevőt a kocsi előéletéről, mert azok a hibák gyári technológiával történt helyreállítása után a javítás nélküliekkel megegyező állapotúaknak minősülnek, az ügyfelet azonban kár éri, hiszen a gépkocsi későbbi eladásakor az utólagos fényezés értékcsökkentő tényező.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik