Belföld

Aston Martin Zagato – olasz design, brit tradíció

Két autóépítő legenda tizenöt év elteltével újra találkozáott, és itt az eredmény. Ismét egy csodálatos formavilágú, limitált példányszámú, különleges sportautó, amelynek láttán minden ínyenc csak csettinthet.

Az olasz Zagato már több alkalommal szállított különleges, kézzel készített karosszériákat a brit gyártónak. A legismertebb közös

Zagato munkái……a teljesség igénye nélkül:

• 1957 Ferrari 250 GT II

• 1958 Jaguar XK 150 Z

• 1960 Aston Martin DB4 GT

• 1966 Lamborghini GTZ 3500

• 1968 Lancia Fulvia Sport Corsa

• 1971 Ferrari 3Z spider

• 1979 Lancia Beta Martini

• 1980 Bristol convertibile SL

• 1986 Aston Martin Vantage Zagato

• 1991 Ferrari 348 Elaborazione

• 1995 Alfa Romeo 155 GTAZ

• 1996 Raptor

munkájuk az 1961-es DB4 Zagato, amely az alaptípusnál lényegesen dinamikusabb külsejével és sportos menettulajdonságaival méltán szerzett magának hírnevet.

A tradicionális angol autóépítő manufaktúra ezen a sikeren felbuzdulva 15 évvel ezelőtt újra összeállt az olaszokkal. Elkészítették a félelmetes Aston Martin Vantage Zagatot, amely arról híresült el, hogy már a gyártás megkezdése előtt a széria minden darabja elkelt.

Az új reménység

Aston Martin Zagato – olasz design, brit tradíció 1A Párizsi Autószalonon bemutatkozó új modell az Aston berkeken belül tömegautónak számító DB7-es alapjaira épül. A koprodukcióban készülő Zagato verzió azonban semmiféleképpen sem nevezhető tucatkocsinak, hiszen mindösszesen 99 készül belőle. A karosszériaelemek az itáliai cég műhelyében kézzel készülnek, ahonnan a szigetországi Bloxhamba szállítják őket. A befejező, összeszerelő munkálatok hagyományosan a brit manufaktúrában látják el.

Aston Martin Zagato – olasz design, brit tradíció 2A 21 centivel lerövidített karosszéria formai szempontból az ős DB4 GT Zagato egyenesági leszármazottjának tekinthető. A merészen dombordó sárvédőszélesítések, a hatalmas motorháztető és a tekintélyt parancsoló, mélyre húzott hűtőmaszk mind a legendás elődöt idézik. Természetesen a Zagato névjegyének is számító “kétpúpú” tető, vagy az egyszerűen elegáns kerek hátsó lámpa is elengedhetetlen része a speciális Astonnak. Az designer cég a legapróbb részletmegoldásokra is komoly figyelmet fordított, melynek ékes bizonyítéka az egymással szinte érintkező hátsó és oldalsó ablakok vagy formabontó megoldású csomagtérajtó.

Őserő

A széria változatnál hatvan kilóval könnyebb Zagato alumíniumruhája alatt egy vérszomjas fenevad rejtőzik. A hatezer köbcentis V12-es erőmű 440 lóerő előállítására képes, amely pokolian nagy 550 Newton méteres forgatónyomatékkal párosul. Ez a hatalmas erő egy hatfokozatú manuális kapcsolású sportváltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez.

A speciális 265/35 ZR 18-as Bridgestone abroncsok megfelelő tapadása esetén elegendő csupán 5 másodperc a százra gyorsításhoz. Az aggregátból pedig csak 300 kilométer/óra környékén fogy el végleg az erő.

Aston Martin Zagato – olasz design, brit tradíció 3A hatalmas teljesítményt rendkívül komoly, ABS-szel kombinált fékberendezés segíti kordában tartani. A 360 milliméter átmérőjű belsőhűtésű tárcsákat négy dugattyús aluféknyergek marcangolják melyek rendkívül dinamikus fékezést képesek produkálni. Kritikus helyzetben azonban szükség lehet plusz segítségre, ilyenkor az elektronikus menetstabilizáló rendszer veszi át részben az irányítást.

Aston Martin Zagato – olasz design, brit tradíció 4Patinás beltér

Az autó utastere a tradicionális angol szalonok hangulatában készült. Szinte mindent a legfinomabb Connolly bőrrel burkoltak, az ülések hagyományos brit levarrással készülnek. A műszerfal betétek a vevő igényei szerint készülhetnek konzervatív fa berakással, vagy sportos karbonszálas díszítéssel. Az arisztokráciának szánt modell rendkívül jól felszerelt, megtalálható benne a kétzónás digitális klímától kezdve a csúcsminőségű Becker hi-fin át a GPS navigációs rendszerig szinte minden.

A limitált sorozatú autó gyártása a tervek szerint 2003-ban kezdődik, de megrendeléseket természetesen már idén felvesznek. A Zagato verzió ára igen borsos 170 ezer font, ezért a pénzért azonban egy rendkívül exkluzív luxus sportautó kapható, amely lehet, hogy a nagynevű elődökhöz hasonlóan legendává válik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik