Belföld

Lehangoló eredmények az európai lap- és reklámpiacon

Európa-, sőt világszerte válságban van a média: csökken a példányszám és a hirdetési bevétel egyebek mellett Német-, Spanyol-, Franciaországban, Nagy-Britanniában és a skandináv országokban. Franciaországban tavaly első ízben estek a hirdetési bevételek 1994 óta, 4,5 százalékkal, Nagy-Britanniában 3,3 százalékkal zsugorodott tavaly a piac, 22 milliárd euróra. Ezt megerősítette Douglas R. Flynn, a Carat & HMS médiavásárlót is magában foglaló Aegis-csoport vezérigazgatója is, aki azonban utalt rá: a gyógyszercégek és az autógyártók még mindig többet költenek reklámra, mint tavaly, s ez biztató. A nagy lapokkal ellentétben a regionális kiadványok általában jobban szerepelnek Franciaországban és Nagy-Britanniában egyaránt. Lapbeszámolók szerint a legsúlyosabb helyzetben a német sajtópiac van, egyes vélemények szerint a válság még nem érte el mélypontját. Ráadásul az év második felében a hirdetési piac valószínű pangása miatt további forgalomcsökkenés várható - véli a német lapterjesztők szövetsége (BDZV). A BDZV tavalyi forgalma 10 milliárd euró volt, míg egy évvel korábban még 10,78 milliárdot értek el. [Világgazdaság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik