Belföld

Az e-kereskedelemből az e-üzlet felé – Könyvajánló

Alig telt el egy szusszanásnyi idő azóta, hogy megismertük és többé-kevésbé megértettük az e-kereskedelem kifejezést, máris itt egy újabb könyv mely az e-üzlet bemutatását tűzte ki célul. Aki arra számít, hogy a kettő ugyanazt jelenti, arra különösen nagy meglepetések várnak e könyv olvasása során.

Az e-kereskedelemből az e-üzlet felé – Könyvajánló 1Ravi Kalakota és Marcia M. Robinson idén megjelent könyve egy újabb segítség azoknak, akik egyrészt meg szeretnék érteni az internet világát, másrészt cégükkel, vállalatukkal ki akarják aknázni annak lehetőségeit. A könyv nem titkoltan annak a döntéshozói és vezetői rétegnek készült, akik képesek arra, hogy megszabaduljanak a régi paradigmáktól, készen állnak arra, hogy a megváltozott körülményekhez és követelményekhez igazítva alakítsák át cégük profilját.

“A meglévő cégek vezetői küszködnek, hogy megértsék az új jelenséget: az e-kereskedelmet. De már a part felé tör a következő hullám: az e-üzlet. A növekvő verseny és az új e-kereskedelmi lehetőségek hatására a hagyományos cégek kénytelenek új, rugalmasabb, gyorsabb és fokozottan ügyfélközpontú üzleti modellt kialakítani. Más szóval a vállalkozás lényege alakul át e-kereskedelemből e-üzletté” – szól a bevezető részben a szerzőpáros.

Írói munkásság:•Ravi Kalakota – Marcia M. Robinson: M-Business: The race to mobility (2002)

•Ravi Kalakota:

Supply chains to virtual integration (2002)

•Frontiers to Electronic Commerce(1999)

•Readings in electronic commerce(1996)

Az e-kereskedelemről szóló könyvek első generációjához képest – amelyek inkább a jövő felvázolására szentelték figyelmüket – ez a mű a gyakorlati lépésekre koncentrál: hogyan tervezheti és kezelheti a felső vezetés az e-üzlettel kapcsolatos befektetéseket. Az első részben olyan cégek kritikus lépéseit elemzik, amelyek már felértek a csúcsra, így kiderül melyek azok a szempontok, amelyeket már az elején figyelembe kell venni egy vállalat szerkezeti átalakításánál: trendek, digitalizálás, technológiai tervezés. A már említett gyakorlatiasság zászlaja alatt mutatja be a könyv, miként reagált az új kihívásokra az IBM, a General Electric, az AOL és még számtalan további nagyvállalat.

A második részben az új e-üzlet tervezési lépéseit veszik sorba a szerzők, az utolsó három fejezet pedig azokkal a kihívásokkal foglalkozik, amelyek a digitális vállalkozássá átalakulás során érhetik a cégeket. Említésre méltó a könyv felépítésben, hogy minden fejezet végén megtalálható a “Néhány szó a vezérigazgatókhoz” című rész, amely azokat a normatív kérdéseket gyűjti össze, amelyekre meggyőző választ kell adni, ha hatékonyan és hasznosan szeretnénk összeválogatni a stratégiai integráció építőkockáit. Emellett a több mint ötszáz oldalas könyvben a szerzők komoly szerepet szánnak az ábráknak, táblázatoknak, érthetőbbé és átláthatóbbá téve ezzel a téma kapcsán felmerülő problémákra, kihívásokra adott válaszokat.

Ravi Kalakota, Marcia M. Robinson: Az e-üzlet – Útmutató a sikerhez

Typotex K., 550 p., ár: 3800 Ft

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik