Belföld

Világújdonság a megújult Prímpostában

A Magyarországon legnépszerűbb ingyenes levelező-rendszer motor (a Prímposta mellett ezt használja a Pesti Est, a Habostorta, az Index, a Népszava, a Magyar Nemzet, az MTI és sok más portál olvasóközönsége is) olyan funkcióval bővült, amit hiába keresünk, nem találunk a tízmilliók által használt nagy nemzetközi free-mail rendszerekben sem: egyidejűleg egy ablakban több levelet nyithatunk meg.

Hogy ez miért előny, azt szinte mindenki tudja, aki használt már web-alapú levelezőrendszert: az egyesével történő levélolvasás mindannyiszor egy-egy oldalletöltést jelent, ami kattintgatást, időt és pénzt igényelt a felhasználó részéről… Vannak levelek, amelyeken elég végigfutni, választ sem igényelnek, s ez a művelet – különösen, ha a legutóbbi postaládanyitás óta jó néhány, netán több tucat küldemény érkezett – kényelmesebb, költség- és időkímélőbb a “multiread”-nek elnevezett funkcióval. Ha a kijelölt és egyszerre megnyitott levelek közt akadna egy-kettő, amely választ kíván, ez sem igényli a visszatérést a beérkezett levelek mappájához, és a levél újbóli behívását, a közös ablakban egyenként jelennek meg a főbb funkció-gombok, vagyis lehet a konkrét levet továbbítani, válaszolni, vagy éppenséggel egyedileg törölni.
Az új szolgáltatáshoz még nem mindegyik “Prímposta-ruhán” található gomb, ezért a tesztidőszakot követően a multiread bejelentését a Prím összekötötte egy új Prímposta formaruha megjelenésével, amire a régi felhasználók a személyes beállításoknál a “Pasztell” design kiválasztásával válthatnak át. Az új design már úgy készült, hogy az egyes gombok feliratát, az egyes menüpontokat egy szótárból emeli ki a program, így egyszerűen megvalósítható a Prímnek az a terve, hogy a Prímpostát – ASP-formában – ne csak a hazai portáloknak, hanem a környező országok weboldalainak is szolgáltassa. Valószínű, hogy egy új levelező-szolgáltatás bevezetésével ma már egyetlen portál sem körözi le a versenyben a maga idejében elsőként indult, és az évek során behozhatatlan versenyelőnyre szert tett free-mail rendszereket, de egy sokoldalú, barátságos “saját” levelezőprogram növelheti azok számát, akik az adott oldalon kezdik a napjukat; és ilyen törzsközönség-toborzó eszközökre minden portálnak szüksége van.
A Magyarországon már tucatnyi helyen futó Prímposta rövidesen Postforce ( illetve Post4CE = Post for Central Europe) néven indul hódító útra Romániában, Csehországban és más Közép-Kelet-Európai országokban. A siker reményét fokozza, hogy a kezelőfelületek többnyelvűsítésével egyidejűleg – a Morphologic-kal megkötött együttműködési megállapodás keretében -román, cseh majd sorban más helyesírás-ellenőrzővel is kibővül a már ma is meglévő magyar, angol, német helyesírás-ellenőrzés, ami ugyancsak egyedi funkciója a Prímpostának. Elsőként az angol kezelőfelület készült el, ez – a többi újdonsággal együtt – máris hozzáférhető.

Bővebb információ: Vértes János (jvertes@prim.hu)

A Prímről:
A Prím Média 1991-ben kiadóvállalatként jött létre, és informatikai szaklapjaival – a VGA Monitorral, az InterNet Kalauzzal és a Business Online-nal vált ismertté. A lapok online verziói más 1996-ban megjelentek a neten, ám 1998-ben ezek közös adatbázisba vitelével, és egy új real-time hírszolgáltatás elindításával útjára indult a Prím Online, a legjelentősebb magyarországi vertikális portál.
A Prím Online oldalait naponta több százezerszer töltik le, a kulcsszavakkal közös adatbázisba épített huszonötezer informatikai cikkhez naponta 40-50 friss érkezik, levelezőrendszerének, egyéb szolgáltatásainak több, mint százezer regisztrált felhasználója van.
A Prím által kiépített online üzletághoz nem csupán tartalomépítők, hanem szoftverfejlesztők is csatlakoztak, akik olyan szerkesztőségi publikációs programot, levelezőrendszer, hirdetés-kiszolgálót és más portál-épitő elemkészletet fejlesztettek, ami ma már nem csupán a Prím Online-t (http://prim.hu) gazdagítja, hanem neves magyar webhelyek egész sora tartozik a Prím “szoftverház” termékeinek felhasználói táborába. Néhány név közülük: Index, Sanoma WSOY (VNU), Est-lapok, Habostorta, Nemzet Lapkiadó Rt., Népszava, MTI, Korridor, Axel Springer Budapest, Inform, Kisalföld Kiadó, Kiwwi, stb.
A Prím a hirdetés-kiszolgáló szoftverére (ad-server) építve 2001-ben önálló részvénytársaságot hozott létre Adverticum néven, amely egyrészt ASP formában nyújtja mintegy száz ügyfelének ezt a szolgáltatást, másrészt a kisebb site-okból közös hirdetési hálózatot, vertikumot (Advertikumot) hoz létre. Magyarországon az Adverticum a hirdetés-kiszolgálók piacán 60, az ad-network területén pedig 90 százalék feletti piaci részesedéssel rendelkezik. A tervek szerint a Prímposta illetve POSTforCE rendszer üzemeltetését is az ASP-ben egyre több tapasztalatra szert tevő Adverticumra kívánja bízni a Prím

Ajánlott videó

Olvasói sztorik