Belföld

Egy kiállítás gépei

Az Automobil 2001 - Budapesti Autószalon Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás 14. alkalommal nyílt meg október 17-én a Budapesti Vásárközpontban. Igazi újdonságokkal is szolgált látogatóinak.

Közép-Európa egyik legkiemelkedőbb autóipari bemutatóján 291 kiállító – meghaladva az eddigi legnagyobb, 1995-ös Budapesti Autószalon méreteit is – 35 353 négyzetméternyi területen mutatta be az autóipar újdonságait a nagyérdeműnek.

A hazánk teljes autós társadalmát megmozgató rendezvény – rangját, szakmai színvonalát tekintve – az európai élmezőnybe tartozik, amint azt az elnyert OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles – Autógyártók Nemzetközi Szövetsége) minősítés is igazolja.

Az idei kiállításon a legújabb személyautó-csodákkal találkozhattak a látogatók. Sportos, erős modellekben nem volt hiány.



Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Audi A8 6.0 L

Az eddigi 4.2 literes 8 hengeres V elrendezésű csúcsmotor után most megérkezett a gyár új 12-hengeres, 6.0 literes változata, mely ebben a kategóriában egyedüliként kínálja az állandó négykerékmeghajtást. A négykarikás márka csúcsmodellje az Autószalonon mutatkozott be a magyar közönségnek. A kocsi sikere gyakorlatilag máris biztos: a prémium szegmensben ugyanis a tizenkét hengeres erőforrások jelentik az abszolút csúcsot. Részletesen >>


Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Porsche Boxster S

A Porsche család legkisebb tagja, a Boxster egy több ötlettől vezérelt filozófia szüleménye. Az egyik a középmotoros elrendezés, a másik pedig a hathengeres boxermotor. A kétüléses roadster a vezetés valódi élményét nyújtja, legendás elődjéhez a Porsche 550 Spyderhez méltóan.
A Boxster S a típus megnövelt teljesítményű változata (252 lóerő), amely így izmos gyorsulást (5.9 másodperc 100 km/órára) és magas végsebességet (260 km/óra) tesz lehetővé. Részletesen >>


Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Porsche 911 GT2

Az új Porsche 911 GT2 ötvözi a Porsche 911 Turbo magas teljesítményét a 911 GT3-as különleges sportosságával. Csupán 4,1 (!) másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/órára gyorsuljon és a 200 km/órás sebességet 12,9 mp alatt éri el. Az utcai versenyautó végsebessége egyszerűen borzasztó: 315 km/óra. A 3,6 literes 6 hengeres erőforrás a 911 Turbo-ba szerelt motor továbbfejlesztett változata, amely 5700/min fordulatszámon 462 lóerőnyi teljesítmény (340 kW) leadására képes. Részletesen >>



Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Seat Leon Cupra

A Budapesti Autókiállítás alkalmát kihasználta a Seat, hogy felvonultassa az egész Cupra-családot. A Cuprák különleges utcai versenyautók, amelyek kialakításukkal és teljesítményükkel mély nyomot hagynak az autózás rajongóiban. “A legjobb a versenyt a visszapillantó tükörből nézni.” Hogy teljes legyen a kép, a szemlélő megismerkedhet a rally futamokon szereplő Cordoba WRC-vel is. Részletesen >>



Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Škoda Superb

A high-tech korában a Volkswagen szárnyai alatt újjáélesztett Škoda Superb egy konzervatívan elegáns, időtálló, dinamikus formavilágot idéz. A Škoda-designkoncepció értelmében kialakított skodás hűtőrács, az alacsonyabbra helyezett krómozott díszcsík a lökhárítókon, a sportosan kialakított hátsó rész valóban harmóniában vannak egymással. A 4,8 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,5 méter magas jármű a presztízs modellekéhez hasonló tágas belső teret biztosít. Részletesen >>



Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Volkswagen Beetle RSi

A Volkswagen standon nagy sorok álltak a VW Beetle RSi előtt. A kocsi különös ismertetőjelei igen szembetűnők, ugyanis a Beetle modellhez képest 80 milliméterrel szélesebb a karosszériája, melyet a robosztus első lökhárító, az elöl és hátul is integrált hűtőrács, valamint a csomagtérfedélre szerelt “vasalódeszka” és a szélesebb küszöbök csak tovább erősítenek. A Volkswagen Beetle RSi motorházteteje alatt egy 3,2 literes V6-os 165 kW (225 lóerő) teljesítményű erőforrás kapott helyet. Részletesen >>


Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Honda Civic Type-R

Az Integra és az Accord kíváló minőségének köszönhetően a Honda Type-R változatai a rendkívüli dinamikát, az innovatív műszaki megoldásokat és az emelt szintű vezetési élményt kínáló egyedülálló utcai autót szimbolizálja. A feltűnő külsőhöz egy nagy teljesítményű, kétliteres, a fejlett DOHC i-VTEC technológiával szerelt motor tartozik. A Civic Type-R teljesítménye 200 lóerő (147 kW) 7400-as percenkénti fordulatszám mellett. A maximális forgatónyomaték 196 Nm 6500-as percenkénti fordulatszámon, ami megüti a cég adrenalinbombájának, az Integra Type-R-nek a szintjét. Részletesen >>


Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Mitsubishi Lancer Evolution VII

A Mitsubishi 1992 októberében, közvetlenül a Lancer utcai változatának bemutatása után indította útjára az évtized legsikeresebb sportos limuzinját, amely alapul szolgált a sorozatban négy világbajnoki címet szerző WRC (a WRC -World Rally Car- előírások nagyobb szabadságot engednek a konstruktőröknek, mint az A-csoportban) raliautónak. Részletesen >>


Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Renault Vel Satis

Formabontó karosszériával lép piacra a Renault luxusautója, a Vel Satis. Az idei Genfi Autókiállításon bemutatott Vel Satis formáját még van ideje megszokni a potenciális vásárlóknak, mert forgalmazása csak 2002-ben indul. Részletesen >>


Egy kiállítás gépei 1

Kattintson a képre!

Peugeot 607 Feline

A Peugeot tervezőmérnökeinek kimeríthetetlen az alkotókedve, mint mutatja ezt tanulmányautójuk, a Feline. Az álomautó a Peugeot 607 alapjaira épül, és az életörömről szól. A tanulmány-roadster igazi technikai csemege. A méhsejt szerkezetű elemeknek és a szénszálas műanyagoknak köszönhetően a kétüléses autó mindössze 900 kg súlyú. A nyitható tető félállásban is rögzíthető, az ajtók pedig az oldalfalakba csúszva nyílnak. Részletesen >>

Ajánlott videó

Olvasói sztorik