Belföld

Szeszesital vásárlás és fogyasztás szocio-demográfiai jellegzetességei

A 18-69 év közötti lakosság több, mint 60%-a fogyaszt valamilyen gyakorisággal alkoholtartalmú italokat, az országos átlagnál magasabb a szeszesitalt fogyasztók részaránya a 30-49 év közötti korcsoportban, az "A" és a "B" státus csoportba tartozók, azaz az átlagnál jobb anyagi-társadalmi háttérrel rendelkezők között, továbbá a diplomások, illetve a Nyertesek, a Hedonista feltörekvők, a Feltörekvők és a Stílusos beilleszkedők körében.

Szeszesital vásárlás és fogyasztás szocio-demográfiai jellegzetességei

A 18-69 év közötti lakosság több, mint 60%-a fogyaszt valamilyen gyakorisággal alkoholtartalmú italokat, az országos átlagnál magasabb a szeszesitalt fogyasztók részaránya a 30-49 év közötti korcsoportban, az “A” és a “B” státus csoportba tartozók, azaz az átlagnál jobb anyagi-társadalmi háttérrel rendelkezők között, továbbá a diplomások, illetve a Nyertesek, a Hedonista feltörekvők, a Feltörekvők és a Stílusos beilleszkedők körében. A TGI Magyarország fogyasztói megkérdezésen alapuló adatbázisa (2000. 1-3. hullám, N=11505) szerint átlagosan a magyar férfiak (18 év felett) 80%-a fogyaszt alkohol tartalmú italt, a 18 év feletti nők körében ez az arány 50% körül mozog. Néhány szeszesital kategória fogyasztásának és vásárlásának alakulását az 1.sz. ábránk mutatja be.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik