Belföld

Jövőre fizetőssé válik az M7-es – addig is: száguldás hatvannal

A tervek szerint decemberre befejeződik az M7-es autópálya felújítása, addig marad a "60 km/h-s rali" a Balatonig, sok traffipaxszal. A korábbi megállapodás szerint a teljes felújítás után fizetőssé teszik az utat, úgy tudni, január 1-jétől.

A közlekedési minisztérium korábbi rendelkezése szerint az M7-es autópálya akkor válik fizetőssé, ha befejeződött a felújítása. A sok csúszás után a mostani ütemterv szerint novemberben az utolsó Jövőre fizetőssé válik az M7-es – addig is: száguldás hatvannal 1szakaszt is átadhatják, így a hónap végére már nemcsak 60 kilométer/órás sebességgel, szlalomozva autózhatunk a 115 kilométer hosszú felújított pályán. A Népszava úgy értesült, hogy január 1-jétől válik fizetőssé a balatoni sztráda. Azt egyelőre nem tudni, hogy miként fogják ellenőrizni a matricát, hiszen az M7-esen nincsenek telepítve forgalomfigyelő kamerák.

BekékülnekÚjítás is lesz az M7-esen: az Európai Uniós rendszerhez igazodva kék alapú útjelző táblákon informálják az autózókat az eddigi zöld helyett. Emellett a kijáratokat nemcsak a településnévvel jelölik meg, hanem az egyértelműség kedvéért lejáratszámokkal, az autópályatérképek már ezeket is tartalmazni fogják.

A sztráda felújítását – többszöri halasztás után – tavaly márciusban kezdte meg a Betonút és a Vegyépszer. Az autópálya jobb pályáját – Érd és Aliga között – már tavaly felújították, költsége 30,8 milliárd forintot tett ki. Szintén tavaly építettek ki egy harmadik sávot Budapest felé Székesfehérvár és Érd között.

A felújított szakasz átadása után a bal pályán is megkezdődtek a munkálatok. Sakktáblaszerűen, terelt-nem terelt szakaszokra osztották az autópályát, megoldva azt, hogy egyszerre mindkét irányba haladhasson a forgalom. A 24 milliárd forintos munkát a tervek szerint november 30-án fejezik be teljesen. Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója tájékoztatása szerint augusztus elsején adnak át két rövidebb szakaszt, a nyári csúcsszezonra tekintettel július-augusztusban kevésbé intenzívek lesznek a munkák.

Jövőre fizetőssé válik az M7-es – addig is: száguldás hatvannal 2Addigra befejezik a már megkezdett szakaszok felújítását, nyáron pedig csak rövidebb részeket zárnak le, szeptembertől viszont ismét “teljes gőzzel” folytatják a munkát. Martonvásár és Érd között, a 29 és 19 kilométeres átadott szakaszon már három sávon haladhatnak a gépjárművezetők hétfőtől.

Addig is az óránként 60 kilométeres sebességkorlát marad érvényben a terelt szakaszokon, és egyes hírek szerint a traffipax sem ritka ezeken a területeken. A szakemberek szerint “még mindig jobb lassabban haladni, mint fél napot állni egy baleset miatt”, ezért is döntöttek az első hallásra – főleg a 40 fokos nyári melegben – eléggé bizarrnak tűnő hatvanas határ mellett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik