Üzleti tippek

Megújul a Matesz

Befejeződött a Matesz átfogó megújulásának első szakasza. Ez a szervezet működésében, megjelenésében és kommunikációjában jelent változásokat.

A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) megújulása öt részterületet érint: arculat, online kommunikáció, adatközlés, auditálási szabályok, beltéri reklámhordozók auditálása – közölte Burlacu Liviu, a Matesz főtitkára.

Az arculati frissítés a szervezet megjelenésének minden formájára hatással lesz, az általános elemek mellett többek között az impresszumokban használt jelölések és a terjesztési bizonyítványok is az új emblémával jelennek meg.

Lezárult az új Matesz-honlap belső tesztelése is. A legnagyobb változásokat az előző honlaphoz képest a nyitottabb hozzáférés – regisztráció nélkül is hozzáférhető lesz a legtöbb oldal – és a kereshető auditadat-archívum jelenti. Matesz-tagoknak exkluzív szolgáltatásokat tartanak fenn, így például csak számukra hozzáférhetőek az auditadatok teljes mélységükben, a többi felhasználó csak a fő kategóriákra vonatkozó sarokszámokat láthatja. A Matesz minden szabályzata és nyomtatványa letölthető lesz a honlapról, illetve tagok számára megtekinthető és e-mailben elküldhető bármely terjesztési bizonyítvány is.

Az online adatszolgáltatás korszerűsítésén túl az auditeredményeket – az éves adatokat és a negyedéves gyorsjelentéseket – nyomtatott formában is közlik. A kiadványok nem pusztán adatsorokat és táblázatokat tartalmaznak, érdekes ábrákkal és összehasonlításokkal szeretnék látványossá tenni a lapterjesztési piacon tapasztalható tendenciákat.

Az auditálási szabályokat érintő változtatások közül a legfontosabb az értékesített példányszámok belüli új, „aktívan vásárolt” kategória bevezetése és az, hogy a visszamenőleges értékesítés figyelembe vehetősége megszűnik.

A novemberi közgyűlés fogadta el a beltéri reklámhordozók auditálásának 2006 januárjától hatályos szabályzatát, ezzel lehetővé vált a print-audit mellett új, indoor-audit szolgáltatásunk bevezetése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik