Még az alkoholmentes sör is jót tehet a férfiaknak

Jon Hicks / Getty Images

A lager sör, akár tartalmaz alkoholt, akár nem, segíthet a férfiak bélmikrobáinak egészségén – írja az Eurekalerten megjelent sajtóközlemény.

A borhoz hasonlóan mértékkel fogyasztva a sörnek is lehetnek egészségügyi előnyei. Az ACS Journal of Agricultural and Food Chemistry folyóiratban kutatók arról számoltak be, hogy a vizsgálat előtti mikrobiomhoz képest azoknál a férfiaknál, akik naponta egy alkoholos vagy alkoholmentes sört ittak, változatosabb volt a bélmikrobák összessége, ami csökkentheti a bizonyos betegségek kockázatát.

A sör olyan vegyületeket tartalmaz, mint például a polifenolok, valamint az erjedéséből származó mikroorganizmusok, ezek mind hatással lehetnek az emberi bélben élő mikrobák sokféleségére. Egy korábban közzétett tanulmány kimutatta, hogy az alkoholmentes lager sört fogyasztó férfiak és nők bélmikrobióma-diverzitása növekedett. Az alkoholos sörnek azonban ebben a kutatásban nem volt ilyen hatása. Portugál kutatók most ezt akarták még egyszer letesztelni.

19 egészséges férfit véletlenszerűen két csoportra osztottak, akik kicsit több, mint három deci alkoholos vagy alkoholmentes lagert ittak meg vacsora közben 4 héten keresztül. A kutatók azt találták, hogy a résztvevők súlya, testtömeg-indexe és a szív egészségére és az anyagcserére vonatkozó markerek nem változtak a vizsgálat során. A 4 hetes periódus végén azonban mindkét csoportban nagyobb volt a bélbaktériumok sokfélesége, és magasabb volt a széklet alkalikus foszfatáz szintje, ami a bélrendszer egészségének javulását jelzi. A kutatók szerint ezek az eredmények eltérhetnek az előző vizsgálat eredményeitől a kísérletek eltérő felépítése miatt, valamint azért, mert a résztvevők különböző közösségekben éltek. A friss eredmények alapján azonban a kutatók azt mondják, hogy egy üveg sör elfogyasztása, annak alkoholtartalmától függetlenül, jótékony hatással lehet a bélmikrobiomra és a férfiak bélrendszeri egészségére.