Egy friss kutatás szerint azok, akik nyáron születtek, lassabban fejlődnek, és ötéves korukra hajlamosabbak rosszul kommunikálni, megérteni a matematikát, és értő olvasást alkalmazni – írja a Daily Mail.
A cikk statisztikákat elemez, amelyek megmutatják, hogy a nyáron született gyerekeknek mindössze 60 százalékuk éri el az elvárt szintet ötéves korukra, míg az ősszel született gyerekeknél ez például 80 százalék. Ez azt jelenti, hogy
Az Early Years Alliance gyerekek fejlődését vizsgáló és segítő brit csoport szerint könnyen kimutatható, hogy a május és augusztus között született gyerekek nehezebben érik el azt a 17 pontos fejlettségi szintet, ami meghatározza, hogy mennyire halad jól a gyerek a számára ideális úton: fizikailag, mentálisan, érzelmileg, szociálisan és személyiségfejlődés szintjén. A májustól augusztusig született gyerekek nehezebben érik el a kitűzött célokat.
Ennek azonban nem az az oka, hogy valamilyen mágikus úton-módon ne lennének olyan okosak, mint a társaik, egész egyszerűen ennyi idősen az a pár hónap előny, amit a korábban született gyerekek összeszednek, rengeteget számít. Nem mindegy, hogy egy gyerek hatévesen, vagy éppen ötévesen kezdi el az iskolát, ezért is javasolja sok szakember az ilyen esetekben inkább a visszatartást egy évre. A 20 százalékkal kevesebb élettapasztalat 20 százalékos visszaesést is jelent a fejlődésben.
Szerencsére a kutatás azt is kimutatta, hogy a nyári gyerekek hamar behozzák a lemaradást, és felzárkóznak a társaikhoz – ennek ellenére nehezebb nekik elindulni, mint a korábban születetteknek.