Veszélyes szuperemberekről írt Hawking utolsó könyvében

Stephen Hawking életében többször rámutatott, hogy milyen veszélyek is várnak fajunkra. Egy hét hónappal halála után megjelent könyvében újabb problémára világított rá.

Hónapokkal Stephen Hawking halála után még mindig jelennek meg újabb és újabb posztumusz munkák a legendás fizikustól. A közelmúltban például bemutattuk eddigi utolsó tanulmányát, melyben a fekete lyukakról értekezett. Múlt héten ráadásul utolsó könyve, a Rövid válaszok az élet nagy kérdéseire (Brief Answers to the Big Questions) is megjelent – írja a ScienceAlert. Kötete egyes részleteiben Hawking egy igen félelmetes jövőt ír le.

A neves fizikus úgy gondolta, hogy a génszerkesztés komoly hatással lehet fajunk evolúciójára.

Új időszakba lépünk be, melyet saját tervezésű evolúciónak nevezhetnénk, melyben képesek leszünk megváltoztatni és javítani a DNS-ünket

– írta Hawking.

A szakértő úgy gondolta, hogy a génszerkesztéssel idővel képesek leszünk kijavítani a genetikai hibákat, és javítani a fiziológiai jellemzőinken, ez azonban nem jelent sok jót.

Hawking szerint a génszerkesztéssel egy jóval megosztottabb társadalom fog születni.

Bár a fizikus feltételezte, hogy az emberi génmódosításokra vonatkozóan szigorú szabályok fognak születni, úgy vélte, hogy sokan lesznek, akik nem tudnak majd ellenállni a csábításnak. Így azokból, akik megengedhetik maguknak az efféle beavatkozást, szuperemberek jönnek létre, akik szembekerülhetnek a természetes emberekkel.

Hawking szerint ugyanakkor nem a szuperemberek jelentik a legnagyobb fenyegetést. A tudós már életében is kifejtette, hogy a klímaváltozás komoly probléma, emellett pedig a mesterséges intelligenciától való félelmeiről is beszélt.

Kiemelt fotó: AFP / ESPECIAL / NOTIMEX