Egy lépéssel közelebb az Alzheimer gyógymódja

Egy új tanulmány szerint az agyban előforduló amiloid-plakkok megcélzása lehet a kulcs az Alzheimer-kór kezelésben.

Az új tanulmány szerint a BAN2401 nevű antitest képes volt csökkenteni az amiloid-felhalmozódást az agyban, illetve lassította a betegség fejlődését – számol be a Washington Post. A kísérletben 856 korai stádiumi pácienst vizsgáltak.

A kezelés során különböző dózisú készítményt adtak be az alanyoknak. Azon páciensekben, akiknek 18 hónapon át a legnagyobb adagokat adták be, 81 százalékkal csökkent az amiloid-lerakódás.

Ezen betegeknél emellett 30 százalékkal enyhültek azok a mutatók, melyekkel az Alzheimer-kórt mérik.

Lynn Kramer, a gyógyszert fejlesztő egyik cég, a Neurology Business Group munkatársa szerint kísérletük az első késő stádiumú amiloid-antitest kutatás, mellyel sikerült jelentős eredményeket elérni 18 hónap után. A kutató hozzátette, a szakértők most azon dolgoznak, hogy minél hamarabb elérhetővé tegyék a készítményt.

2015-ben már elvégeztek egy sikeres kísérletet, melyben szintén az amiloid-plakkokat célozták meg. A nagyobb dózis az akkori vizsgálatban is hatásosabbnak bizonyult. További hasonlóság, hogy a 2015-ben tesztelt készítményhez hasonlóan a BAN2401 is duzzanatot okozott néhány páciens agyában.

Már egyetlen álmatlan éjszaka is károsíthatja az agyat
Egy új kísérletben a szakértők Alzheimer-kórhoz köthető fehérjefelhalmozódást fedeztek fel a kialvatlan alanyok agyában.

James Hendrix, az Alzheimer Szövetség elnöke üdvözölte az új eredményeket. A szakértő kiemelte, a kísérletben az amiloid-felhalmozódás csökkenése a kognitív képességek javulásával párosult.

Természetesen nagyon bizakodók vagyunk

– nyilatkozta Hendrix.

A BAN2401-et fejlesztő cégek azt tervezik, hogy folytatják a gyógyszer tesztelését.