Medical experts studies the EEG condition of the patient

Egy lépéssel közelebb az Alzheimer gyógymódja

Egy új tanulmány szerint az agyban előforduló amiloid-plakkok megcélzása lehet a kulcs az Alzheimer-kór kezelésben.

Az új tanulmány szerint a BAN2401 nevű antitest képes volt csökkenteni az amiloid-felhalmozódást az agyban, illetve lassította a betegség fejlődését – számol be a Washington Post. A kísérletben 856 korai stádiumi pácienst vizsgáltak.

A kezelés során különböző dózisú készítményt adtak be az alanyoknak. Azon páciensekben, akiknek 18 hónapon át a legnagyobb adagokat adták be, 81 százalékkal csökkent az amiloid-lerakódás.

Ezen betegeknél emellett 30 százalékkal enyhültek azok a mutatók, melyekkel az Alzheimer-kórt mérik.

Lynn Kramer, a gyógyszert fejlesztő egyik cég, a Neurology Business Group munkatársa szerint kísérletük az első késő stádiumú amiloid-antitest kutatás, mellyel sikerült jelentős eredményeket elérni 18 hónap után. A kutató hozzátette, a szakértők most azon dolgoznak, hogy minél hamarabb elérhetővé tegyék a készítményt.

2015-ben már elvégeztek egy sikeres kísérletet, melyben szintén az amiloid-plakkokat célozták meg. A nagyobb dózis az akkori vizsgálatban is hatásosabbnak bizonyult. További hasonlóság, hogy a 2015-ben tesztelt készítményhez hasonlóan a BAN2401 is duzzanatot okozott néhány páciens agyában.

Tired woman touching her eyes
Már egyetlen álmatlan éjszaka is károsíthatja az agyat
Egy új kísérletben a szakértők Alzheimer-kórhoz köthető fehérjefelhalmozódást fedeztek fel a kialvatlan alanyok agyában.

James Hendrix, az Alzheimer Szövetség elnöke üdvözölte az új eredményeket. A szakértő kiemelte, a kísérletben az amiloid-felhalmozódás csökkenése a kognitív képességek javulásával párosult.

Természetesen nagyon bizakodók vagyunk

– nyilatkozta Hendrix.

A BAN2401-et fejlesztő cégek azt tervezik, hogy folytatják a gyógyszer tesztelését.

People tan in the sun while other Parisians bathe in the Trocadero fountain to cool down on June 24, 2019, the first day of the heat wave, when an intense heat wave will hit all of France for a week and create a severe heat wave, potentially warmer than the one in 2003. (Photo by Samuel Boivin/NurPhoto)