Rendkívüli sajtótájékoztatót tart a NASA, miután egy távcső felfedezett valamit az űrben

Csütörtökön nagyszabású sajtótájékoztatót tart a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA), mert állítólag áttörést ért el az egyik bolygóvadász űrtávcsövük, írja az Independent.

A Kepler űrtávcső olyan exobolygók után kutat az univerzumban, amelyek alkalmasak lehetnek az emberi életre. A szerkezettel most valami olyat fedeztek fel, ami elég jelentős ahhoz, hogy rendkívüli eseményen tájékoztassanak róla.

Bár a NASA egyelőre nem adott bővebb információt a bejelentésről, szinte biztosan az exobolygókkal kapcsolatban van fejlemény.

Annyit azért elárultak, hogy a felfedezést a Google mesterséges intelligenciájának segítségével érték el, ezzel analizálták az űrtávcső által megküldött adatokat.

A Kepler űrtávcsőt 2009-ben bocsátották fel az űrbe, a tudósok akkor még azt sem tudták, hogy hány exobolygó létezhet. Mint kiderült, meglehetősen gyakoriak, ugyanis minden egyes csillagnak saját bolygója van.

A misszió már most komoly sikereket ért el, hiszen bebizonyította, hogy az univerzumban rengeteg bolygó létezik, amelyek a gyakorlatban alkalmasak lehetnek az életre. Az ilyen és ehhez hasonló bejelentéseket a NASA egyébként rendre rendkívüli sajtótájékoztató keretein közli, legutóbb februárban volt erre példa.

Egy orosz űrhajós szerint életet találtak az űrben
A kozmonauta szerint a Nemzetközi Űrállomás külső felületén azonosított baktériumok a világűrből érkeztek.

Kiemelt kép: Europress/AFP/Novapix/Leemage/Ron Miller