Exoplanete Kepler-42 d : Kepler-42d, anciennement KOI-961.03 puis KOI-961 d, est une exoplanete en orbite autour de Kepler-42 (KOI-961), une etoile situee a environ 126 annees-lumiere du Systeme solaire, dans la constellation du Cygne. Un systeme planetaire d'au moins trois exoplanetes de tailles comprises entre celles de Mars et de Venus aurait ete detecte autour de cette naine rouge le 11 janvier 2012 par la methode des transits a l'aide du telescope spatial Kepler . Kepler-42d serait un astre de 0,57 rayon terrestre avec une temperature moyenne d'environ 175 *C. Kepler-42 d is a small exoplanet in orbit around Kepler-42. Formerly known as KOI-961, Kepler-42 is a red dwarf located in the constellation Cygnus and approximately 126 light years from the Sun. It has three known extrasolar planets, all of which are smaller than Earth in radius, and likely also in mass ©Ron Miller/Novapix/Leemage

Rendkívüli sajtótájékoztatót tart a NASA, miután egy távcső felfedezett valamit az űrben

Vaskor Máté

újságíró. 2017. 12. 11. 14:41

Csütörtökön nagyszabású sajtótájékoztatót tart a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA), mert állítólag áttörést ért el az egyik bolygóvadász űrtávcsövük, írja az Independent.

A Kepler űrtávcső olyan exobolygók után kutat az univerzumban, amelyek alkalmasak lehetnek az emberi életre. A szerkezettel most valami olyat fedeztek fel, ami elég jelentős ahhoz, hogy rendkívüli eseményen tájékoztassanak róla.

Bár a NASA egyelőre nem adott bővebb információt a bejelentésről, szinte biztosan az exobolygókkal kapcsolatban van fejlemény.

Annyit azért elárultak, hogy a felfedezést a Google mesterséges intelligenciájának segítségével érték el, ezzel analizálták az űrtávcső által megküldött adatokat.

A Kepler űrtávcsőt 2009-ben bocsátották fel az űrbe, a tudósok akkor még azt sem tudták, hogy hány exobolygó létezhet. Mint kiderült, meglehetősen gyakoriak, ugyanis minden egyes csillagnak saját bolygója van.

A misszió már most komoly sikereket ért el, hiszen bebizonyította, hogy az univerzumban rengeteg bolygó létezik, amelyek a gyakorlatban alkalmasak lehetnek az életre. Az ilyen és ehhez hasonló bejelentéseket a NASA egyébként rendre rendkívüli sajtótájékoztató keretein közli, legutóbb februárban volt erre példa.

Egy orosz űrhajós szerint életet találtak az űrben
A kozmonauta szerint a Nemzetközi Űrállomás külső felületén azonosított baktériumok a világűrből érkeztek.

Kiemelt kép: Europress/AFP/Novapix/Leemage/Ron Miller