Kínai nyelven is elérhető a hét elejétől a LinkedIn. A vállalat hónapok óta készült a kínai piacra való betörésre, s a jelek szerint alaposan előkészítette azt – írja a kínai keresőoldal, a Baidu hírportálja. Jeff Weiner, a cég vezérigazgatója az elmúlt időszakban többször is járt a kelet-ázsiai országban, hogy a kínai átírásban Lingjingvan nevű portál ottani népszerűsítését személyesen is segítse.
Korlátozzák a csevegőszobákat
A vállalatnak a központi cenzúra miatt számos, a világ más pontjain elérhető szolgáltatásának nyújtásáról le kellett mondania kínai nyelvű oldalának bevezetésekor. A honlapon a tagok által közzétett újságcikkeket, információkat cenzúrázni fogják, a portálon nem lesz lehetőség nagyobb számú résztvevőt egybefogó csevegőszobák kialakítására, és az egyes aktivisták regisztrációját is bizonyosan ellehetetlenítik majd.
A kormány által a külföldi cégek részéről való meghajlást követelő “helyi sajátosságok” miatt korábban már több nagy vállalat – például a Google, a Yahoo vagy a Facebook – is a kínai piacról való távolmaradást választotta.
Csak a szükséges mértékben
A cenzúrával kapcsolatban Jeff Weiner internetes blogbejegyzésében úgy fogalmazott: a LinkedIn a kifejezés szabadságát támogatja és alapvetően ellenzi a kormányzati cenzúrát. Ennek ellenére nem kívánják megfosztani a kínai lakosságot a portál nyújtotta előnyöktől, a cenzúrát pedig “csak akkor és abban a mértékben alkalmazzák, ahogyan arra szükség lesz”.
A világszerte 277 millió felhasználót jegyző LinkedIn angol nyelvű oldalán 2013 végéig mindössze 4 millió kínai regisztrált, miközben a becslések szerint az országban 140 millió potenciális felhasználó van, ez a kínai munkaerő-állomány egyötöde.