Ha Facebook-fejlesztésről van szó, a felhasználók soha nem boldogok – pláne, ha a módosítás nem csupán kozmetikai jellegű. Pedig a Wall Street Journal szerint húsbavágó adatkezelési változásra kell számítani.
Ken Rudin, a közösségi oldal adatelemzésért felelős főnöke hosszasan fejtegette, hogy a felhasználók viselkedését hogyan és milyen mélységben szeretnék figyelni, és talán senkit nem fog meglepni, hogy a Facebook nagyon kíváncsi ránk, méghozzá minden mozdulatunkra.
A cég jelenleg olyan szoftvert tesztel, amely nemcsak azt rögzítené, hogy mennyi ideig nézegetjük mondjuk a hírfolyamunkat, de azt is, hogy merre járunk a kurzorral és mennyi ideig pihentetjük egy helyen. Persze az ilyen típusú “törődést” már más oldalakon is láttuk, de a Facebook az első, amely milliárdnál is több embert tud megfigyelni.
Ha valakit ez megnyugtat, Rudin az interjút azzal zárta, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ezt a fejlesztést a Facebook be is vezeti. Mi pedig most jöttünk le a falvédőről.