Kétmillió éves emberi bőrt azonosítottak

Olyan emberős csontvázakat találtak Dél-Afrikában, amelyeken hártyavékony bőrréteget mutattak ki.

A 2010-ben felfedezett 1,9 millió éves Australopithecus sediba közvetlenül a Homo erectus, azaz a felegyenesedett ember őse lehetett. Egyedeinek csontmaradványait a dél-afrikai Malapában fedezték fel.

A kutatók azt állítják, ő lehet az a kulcsfaj, az első ismert Homo nem tagjának azaz a Homo erectusnak az őse. Ezzel a modern ember evolúciós vonalának legelső “egyenesági” őse.

A csontok jelenleg a londoni Természettudományi Múzeumban találhatóak, ahol alapos vizsgálat alá vetették.

A leletek két példánytól származnak – egy nőtől és egy gyermektől – csontjaikat pedig még viszonylag ép nagyon vékony bőrréteg fedi.

A mumifikálódott bőr izgalmas felfedezés a kutatók számára, mivel ilyen ősi “emberi” lágyrészt eddig soha nem találtak. A tudósok a bőr segítségével az Australopithecus sediba DNS-ébe is belepillanthatnak. A tudósok egyelőre a szövetek tartósításán dolgoznak.

AKKORA VOLT AZ AGYA, MINT EGY GRAPEFRUIT

A faj agytérfogata 440 köbcentiméter lehetett, körülbelül akkora, mint egy közeper grapefruit. Kisebb, mint az Australopithecus afarensisé, azaz a 3,2 millió éves Lucyé, de alakja már meglepően emberszerű.

Medencéje emberhez hasonlóan széles. A nőstény jobb keze nyomán a tudósok egyértelműen megállapították egy modern ember kezére hasonlít. Még ugyan sok időt töltött famászással és az ágakba kapaszkodással, de már alapvető kézügyességgel bírt és egyszerű eszközöket is használhatott.

Továbbá emberszerű a bokaízülete, és a csontvázakon kimutatható egyfajta primitív Achilles-ín nyoma.